zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Begaat ING een zeperd door Postbank op te heffen?

pieter   |    |  11 december 2008
Reactie: Eigenlijk gaat de migratie de andere kant op. ING wordt veel meer richting Postbank gestuurd. Postbank qua naam verdwijnt welleens waar, maar veel zaken van het oude postbank verhuizen naar het ING label.
Postbank heeft welleens waar veel klanten, maar veel potentie zit daar niet in

Enfin, ING wordt dus Postbank nieuwe stijl!
 

Begaat ING een zeperd door Postbank op te heffen?

Michel   |    |  11 december 2008
Reactie: Beste Fred,

Helemaal met je overwegingen eens. Met name het grote verschil in klantengroepen en uitstraling van de kantoren. Dat is vragen om moeilijkheden.

Is dit weer het zoveelste gevalletje van een CEO als brokkenpiloot? De tijd zal het leren.
 

Zo maakt u een perfecte eerste indruk

Ger de Bruijn   |    |  11 december 2008
Reactie: Beste Michel,

Goed artikel.
Zeker bij acquisitiegesprekken is de eerste indruk belangrijk. Je hebt namelijk ongeveer 6 contactmomenten nodig om een verkeerde indruk weer glad te strijken.
Met vriendeijke groet,

Ger de Bruijn

P.S. gave elevatorpitch!
 

WAKE-UP CALL: 1 van 12 tips voor dips: doe gewoon

Michel   |    |  11 december 2008
Reactie: Beste Guido,

Zoals altijd weet je het prachtig te verwoorden. Ik hou van je simplisme. Maar je gaat deze keer toch iets te kort door de bocht. Zie de weblog die ik zojuist heb gepubliceerd op deze site. http://www.managersonline.nl/weblog/443/salesblog-verkopen-in-zware-tijden.html

Michel
 

Consultant scoort vooral op kennis

Ad de Beer   |    |  11 december 2008
Reactie: @ F IJskes,

Onduidelijke antwoorden komen op onduidelijke vragen. Doorvragen levert meestal wel een duidelijk antwoord op.
Mijn ervaring met ICTers is dat ze teveel product georienteerd zijn, denken in hun systemen en niet willen of kunnen begrijpen wat de klant zegt.
Daar ligt de les voor de ICT, probeer je te verplaatsen in de klant en eis niet van de klant dat hij zich verplaatst in de denkwereld van de ICT.
Pas je taal aan aan de taal van de rest van de wereld, dat scheelt ook veel in de communicatie.
Een van de eigenschappen die Covey beschrijft is ''probeer eerst te begrijpen voordat je om begrip vraagt'' en juist het gebrek die eigenschap zorgt er bij veel techneuten, ja ik trek het breder dan alleen ICT, dat ze klanten niet begrijpen en vervolgens de klant verwijten dat ze zich niet duidelijk uitdrukken.
Een goede training in klantgerichtheid kan wonderen doen.
 

Donald Trump kan lening niet afbetalen

Erik matijsen   |    |  11 december 2008
Reactie: Maar is het niet zo dat er dan gewoon 1 van de vele bedrijven van dhr. Trump failliet gaat en dat hij uiteindelijk er niet zoveel van zal gaan merken?
 

Begaat ING een zeperd door Postbank op te heffen?

Webmaster Postbank moet blijven   |    |  11 december 2008
Reactie: Ruim 11.000 mensen hebben op de website www.postbankmoetblijven.nl aangegeven dat het sterke merk Postbank moet blijven.
Vindt u dat ook?
Ga dan naar de website en breng daar uw stem uit!
 

Consultant scoort vooral op kennis

f ijskes   |    |  11 december 2008
Reactie: @Theo

Ik werk zelf in de ict en merk dat waar het misgaat, onvoldoende duidelijkheid wordt gegeven vanuit de hogere lagen.
Zelfs bij vragen komt er geen duidelijkheid.

Dan wordt door sommigen niets gedaan, en anderen vullen ''dan maar'' hun eigen werk in.

Hoe kan omgegaan worden met onvoldoende duidelijkheid?
 

Begaat ING een zeperd door Postbank op te heffen?

Els Tan   |    |  11 december 2008
Reactie: Voor mij is het voornamelijk een gevoelskwestie waaraan ze voorbij gaan. Toen ik begon als zelfstandig ondernemer ben ik juist met de Postbank in zee gegaan om hun ''goedkope'' image. Het gevoel dat je niet al te veel mee betaald aan mooie lokaties en chique kantoormeubilair. Bij de ING mist dit gevoel en hebben ze me via hun campagne niet kunnen overtuigen dat dit onterecht is. Voorals nog ben ik het dus eens met deze stelling. Ik wacht nog op een overtuigend artikel (en geen belachelijke persiflage van een zzp-er in een recalmespotje) om me van gedachte te laten veranderen.
 

Negen tips om meer te verkopen tijdens een recessie

Marco Hendrikse   |    |  11 december 2008
Reactie: Het eerste punt is het allerbelangrijkst: ken uw klant! Afgelopen week nog was in diverse media te lezen dat organisaties te vaak de klant links laten liggen. Dus ken uw klant. Weet wie hij of zij is. Waar de klant zich orienteert. Door wie deze beinvloed wordt. Wat wensen en eisen zijn. En dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Praat met klanten. Dat kan ook online. Kijk naar sitestatistieken. Analyseer klachten, opmerkingen, vragen. Kijk via welke kanalen klantcontacten binnenkomen. Etc.
Tenslotte, snij niet te snel in het marketingbudget. Maar als u snijdt, bedenk dan dat er alternatieve en goedkopere manieren zijn om klanten te werven en behouden. Dit betekent dat u het marketingbudget anders moet inzetten.
 

CFO is extreem pessimistisch

Errol van Engelen   |    |  11 december 2008
Reactie: Logisch dat CFO's extreem pessimistisch zijn, vanwege hun functie en werkzaamheden zijn ze dichter bij de financiële crisis dan andere managers op C-level. Kijk ook op http://www.kondratieffwinter.com om een beeld te hebben waar we nu inzitten, wat daarvan de voornaamste oorzaken waren en hoe en wanneer (?) we uit deze crisis komen.

 

Consultant scoort vooral op kennis

Theo Molenbrugge   |    |  11 december 2008
Reactie: Hoe zorgen we er dan met z'n allen voor dat de ICT de (primaire) bedrijfsactiviteiten ondersteunt en als het kan ook nog een beetje efficient, kostenbewust en klantvriendelijk? Jullie ideeen zijn welkom
 

CFO is extreem pessimistisch

Ad de Beer   |    |  11 december 2008
Reactie: Als je een bedrijf binnenkomt en met het MT gaat praten, dan weet je meestal meteen wie de CFO of gewoon controler is. Dat is de man (of vrouw) met het sombere gezicht die meewarig nee zit te schudden.
Het schijnt dat een pessimistische inslag een voorwaarde is om als financieel topman te kunnen slagen.
Economen voorspellen graag en voorspellen is moeilijk, zeker als het over de toekomst gaat. Voor dat voorspellen gebruiken ze modellen, rekensommetjes en het leuke of juist frappante is, dat ze er ook in geloven.
Ik bedoel maar, de modellen van de economen die nu krimp, recessie en ellende voorspellen wiste nog geen 6 maanden geleden groei en welvaart te voorspellen.
Maar nee, de modellen voorspellen dat de consument minder gaat besteden. Dan hebben we het dus over de consument die per 1-1-2009 3,5% CAO verhoging krijgt, geen WW premie meer betaald en aan zijn energiekosten 30% minder kwijt is. We hebben het over de consument die dit jaar voor kerst 20% meer besteedt. Ja, we gaan minder uit eten dit jaar, tja, als je niet meer mag roken en thuis wel...........
Ik geloof er allemaal niks van. Natuurlijk is er een beetje recessie. Voor 95% aangepraat uiteraard. Voor de rest omdat de banken vol zitten met economen die in plaats van 7 zekerheden er nu 24 willen hebben.
Maar eind januari gebeuren er twee dingen. De mensen zien hun loonstrook en daarmee gewoon meer geld. En, Obama komt aan de macht en ook dat zal de wereld veranderen.
In Maart klopt Wouter zich op de borst, want hij zal graag alle eer naar zich toe trekken.
Of het een mooie zomer wordt? Geen flauw idee, economisch in ieder geval wel.
 

Salesblog: De recessie? Gewoon uw tong naar uitsteken

Theo Schreurs   |    |  10 december 2008
Reactie: Beste Vincent,

Ik mag aannemen dat jou reactie naar mijn relaas gedoelt is.

Als je het goed leest staat er ook ''Een ding is duidelijk, en dat is dat vele klanten zullen afvallen die toch al aan een zijde draadtje hingen'' dit zijn over het algemeen meelopers in de maatschappij en JA, wij hebben die ook in ons klantenbestand.

''Filter NU je klantenbestand en maak ruimte voor nieuwe (potencieel)''

Als je NU in actie komt dan zal je versteld zijn wat je met de zelfde energie in 6 maanden hiermee bereikt hebt.

Wij zullen zeker niet afwachten hoe het koopgedracht van onze klanten zal zijn binnen een aantal maanden. Kopieer je positieve instelling naar je klanten toe en je zult merken dat het allemaal zal meevallen. Wij voegen ons niet achter het lemming gedrag.
 
< vorige 1466 1467 1468 1469 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10