zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vijf tips voor een geordende inbox

Eddy de Pender   |    |  31 december 2008
Reactie: Sorry van de typefout: het gaat om Getting Things Done
 

Hoe sfeerbepalend bent u?

Brigitte   |    |  31 december 2008
Reactie: Interessant artikel. De auteur licht ook een tipje van de sluier op over zichzelf. kersfeest met Duits zingende engenlenkoren? Doet mij aan de Vlaamse primitieven denken, maar misschien heb ik het mis. Nu, de auteur mag ook reageren op de website, als hij het wil. Ik begrijp niet goed waarom priecies met Kerstmis/Nieuwjaar zoveel cadeaus gegeven worden aan onze familie/vrienden (die voor een groot deel weer op e-bay verkocht worden!!!) Men kan dat toch bij gelegenheid tijdens het jaar doen!
Zoals de auteur terecht opmerkt is sfeer zeer bepalend, of dit nu op het bedrijf is of privé.Dat wordt vaak onderschat. Daarmee heb ik ook mijn thema en opdracht gevonden voor 2009, werken aan een betere sfeer! beste wensen aan allen die mij lezen.
Brigitte
 

Oud-topman ABN Amro krijgt acht miljoen

mischa   |    |  31 december 2008
Reactie: dit is dus graaien, dit is een man zonder fatsoen. weet je hoeveel mensen met problematische schulden zitten, die met heel weinig moeten rondkomen? hij moet zich dik schamen. ik heb altijd gezegd: ABN AMRO deugd niet. het is een bank van foute mensen, mensen die enkel op jacht zijn voor eigen gewin. ik heb ook een lening, ooit zo stom geweest, bij de ABN AMRO. kan hij die ff niet aflossen, rond de 38.000 euro, alvast bedankt dhr. Shitman.
 

Werknemer die gehoord wordt is gemotiveerder

Errol van Engelen   |    |  31 december 2008
Reactie: Leidinggevenden zijn vaak degenen die innovatie tegenhouden. Bij veel bedrijven werd mij verteld dat het management niet wist hoe zij om moeten gaan met innovatie en hoe deze te valideren. Als je doorvraagt blijkt dat er altijd een aantal managers zijn die tevreden zijn met de huidige situatie en niet willen veranderen. De eerste voorwaarde voor innovatie is een bepaalde mate van ontevredenheid met de huidige situatie. Zonder deze voorwaarde sterven alle initiatieven een vroegtijdige dood. Managers zijn controleurs, voor innovatie heb je leiders nodig met visie.
 

Top ABN behoudt bonus

Errol van Engelen   |    |  31 december 2008
Reactie: Het uitkeren van de maximale bonus is denk ik bedoeld als doekje voor het bloeden. Als de hele branch op tilt staat, dan kan personeel van banken nergens meer terecht tegen de 'oude' voorwaarden. Deze situatie zal een paar jaar aanhouden en dan zal de marktwerking er wellicht voor zorgen dat de 'oude' voorwaarden weer terugkomen.

Overigens zal de financiële wereld (banken en verzekeraars) er in de toekomst qua personeel behoorlijk afgeslankt uitzien. Door meer offshore outsourcing en gebruik van internet toepassingen (dus minder kantoren) zullen kostenbesparingen worden doorgevoerd. Die trend zal blijven, graaicultuur of niet.
 

Vijf tips voor een geordende inbox

Eddy de Pender   |    |  31 december 2008
Reactie: In Nederland is er eigenlijk maar één club die ik ken, die daadwerkelijk effectief is in het beheersen van onder andere mail. Gebaseerd op het werk van David Allen: Detting Things Done. Zie www.meereffect.nl/
 

Management-Piraterij.

Albert   |    |  31 december 2008
Reactie: Beste R.Civile,

Goed dat dit uw beleving/ervaring is, het is inderdaad het zelf zuiverend vermogen van managers die dit ratten-gedrag kunnen voorkomen.
Rattengedrag wordt helaas nog vaak wel beloond. Een recent voorbeeld is een top manager van de bank met een piramide-spel van 50 miljard dollar. Dit is zeker geen uitzondering in het bedrijfleven. Ik kan daar, als ik dit zou willen, een nieuwjaars converence mee vullen.
 

Begaat ING een zeperd door Postbank op te heffen?

Ruud   |    |  31 december 2008
Reactie: Beetje gezeur allemaal, de integratie van ING en Postbank is simpelweg het samenbrengen van het beste van twee werelden. De efficiëntie van de Postbank-systemen gecombineerd met de uitgebreide bankkennis van de ING en hun kantorennetwerk. Ben zelf Postbankklant en heb het altijd vervelend gevonden om m'n bankzaken te moeten regelen op een koud en kil postkantoor.
Door de krachten te verenigen kan de ING behoorlijk efficiënter werken, waardoor ze meer winst kan maken en daardoor sterker blijft. En dat willen we toch graag, een sterke, rijke bank?
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

R. Civile   |    |  31 december 2008
Reactie: Het artikel en de reacties lezend lopen visie en meningen erg uit één. Persoonlijk is mijn ervaring dat we in de laatste twee decennia een verandering van de arbeidsmarkt zien van de traditionele 'levenslange' baan naar meer flexibiliteit. Beide mogelijkheden hebben voor en na.

Veel mensen zelf, ook de reacties hier lezend, zijn soms helemaal niet ingesteld op deze verandering naar meer flexibiliteit, maar houden halsstarrig vast aan traditionele waarden van een baan. Ik zie het hier wat simpeler. Die verschuiving naar flexibiliteit op de arbeidsmarkt heeft voor bedrijven en werknemer een hele normale gezonde consequentie. Een ontslag vergoeding.

Even terug naar het artikel. Persoonlijk vind ik het een beetje een 'zeepbelletjer'. Bedrijven gebruiken ALTIJD, om het even welke reden, om maatregelen in te voeren die nadelig is voor werknemers. Of dit nu het aanzicht van een recessie is of wanbeleid. Wat dat betreft kwam de werknemer er in dat soor zaken er het bekaaist vanaf.

Wat de uitspraak betreft dat de maatschappij daarna weer voor de kosten van de ontslagene zou opdraaien. Dit is als het goed is een drogreden. Collectief is er genoeg betaald aan premies om dergelijke ontwikkelingen goed op te kunnen vangen.

Al met al een beetje paniekvoetbal om weinig. Laten we ons wat dit betreft gewoon richten op de realiteit en flexibiliteit en verder ons niet laten opjutten door algehele gevoelens en frustraties.

RC PM
 

Werknemer die gehoord wordt is gemotiveerder

a brink   |    |  31 december 2008
Reactie: Open deuren bestaan volgens mij niet, althans niet voor iedereen. Dit artikel heeft zeker zijn meerwaarde voor heel wat zogenaamde leidinggevenden in Nederland en daarbuiten.
 

Oud-topman ABN Amro krijgt acht miljoen

R. Civile   |    |  31 december 2008
Reactie: Voordat iedereen kritische nootjes gaat kraken. Gezien de huidige gevoelens over de stand van de economie, zijn er door menigeen zakelijk bindende afspraken gemaakt. Dit getal moet dan ook op merite worden beschouwd voordat een ieder hier een 'mening' over heeft.

Ik kan uit het artikel niet halen op welke gronden de rechter tot dit getal is gekomen maar neem aan dat de rechter bijzonder goed onderzoek zal hebben gedan om tot deze afweging te komen.

RC PM
 

Dreigend conflict over ontslagformule

Ad de Beer   |    |  31 december 2008
Reactie: Ik denk dat we beter wat rationeler met dit probleem kunnen omgaan.
De recessie is niks meer dan een artefact. Ooit heeft iemand geroepen dat een tijdje krimp van de economie (wat ook een artefact is) recessie heet en iedereen raakt in paniek bij het horen van dit woord.
OK, we krijgen dus 0,75% krimp, zo voorspellen de voorspellers die nog nooit een goede voorspelling hebben gedaan. Dat wil zeggen dat de economische activiteit zo'n beetje rond het niveau van pakweg september dit jaar komt te liggen, want sindsdien zijn we 1% gegroeid.
De recessie is een gevolg van het instorten van banken, waardoor er geen geld meer wordt rondgepompt. Hij is snel gekomen en wat snel komt gaat ook weer snel.
Maar ter zake. Waarom over ontslagregelingen onderhandelen? Onderhandel over ''van werk naar werk'' regelingen. Over het algemeen stukken goedkoper voor de werkgevers en de bonden kunnen zo'n regeling niet weigeren. Een ijzersterke onderhandelingspositie voor de werkgevers. En als de banken weer geld gaan rondpompen en daarmee de economie weer op het zadel helpen, en dat gaat echt niet meer zo lang duren, zeker niet als Bos nu eens echt als crisismanager gaat optreden, dan heeft iedereen weer snel werknemers nodig, fijn dat U ze dan nog even heeft weten vast te houden, dat scheelt een probleem en een zak geld straks.
Het oprichten van mobiliteitscentra, als het kan draaiend op onze agamedestool, is, zeker naar de toekomst toe, een betere optie dan een conflict over de ontslag vergoeding.
Als de overheid dan na de crisis ook nog eens het lef heeft om over de ontslagregelingen te gaan praten, dan is het de volgende keer allemaal een stuk makkelijker en eerlijker.
 

Twaalf tips om kosten te besparen

michiel   |    |  30 december 2008
Reactie: Dat van die 13e tip vind ik wel een goede. In 2007 het hele bedrijf laten doorscannen.
In totaal toch meer dan 50.000 euro bespaard. Dan kan je nog 180 euro per werknemer besparen op ICT kosten, maar dat weegt pas op als je meer dan 275 medewerkers in dienst hebt.
 

2009 wordt een rampjaar

Geert   |    |  30 december 2008
Reactie: Ik denk dat de media, die voor het grootste deel gevuld worden door mensen met geen of weinig verstand van zaken ertoe hebben bijgedragen dat alles en iedereen 'de hakken in het zand zet'. Wees blij dat wij mekaar hebben en leer gewoon weer genieten van de kleine dingen van het leven en... matig jezelf in álles! Begin élke morgen met het jezelf toelachen in de spiegel. Moeten jullie eens opletten hoe weinig last wij met z'n allen dan nog hebben van de crisis! Kom op, Kop op. Samen kunnen wij álles aan!
 
< vorige 1454 1455 1456 1457 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10