zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Past uw organisatie zijn strategie aan aan de crisis?

Katrien de Graaf   |    |  8 februari 2009
Reactie: Bij mij gaat er niets op de schop. Je valt toch aardig door de mand als ondernemer als je nu opeens besluit het heel anders te doen. Want had het dan niet al lang heel anders gemoeten? En dan heb ik het niet over de organsaties die kansen zien in tijden van crisis.

Dat is toch het mooie van een periode als deze, dat de ondernemers met een ''het is wel goed zo'' mentaliteit nu eens flink wakker geschud worden, of gewoon over de kop gaan.

Een gezonde organisatie zal toch zeker ook in deze tijden moeten kunnen voortbestaan!

Met ondernemende groet,
Katrien de Graaf
MassageProfs / ErgoProfs
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

Arvel   |    |  8 februari 2009
Reactie: Het is volgens een deel van de reacties hierboven zo, dat het met deze ABNAMRO managers nu eenmaal is afgesproken en dus niet tegen de regels is.

Als deze managers ook maar enig idee van gevoel zouden hebben voor de verhoudingen en de door henzelf gecreerde redenen waarom er nu commotie is, dan zouden ze de bonus niet eens willen hebben.

Anders gaat het weer precies hetzelfde als op de manier waarop Herfens en Bram Peper wellicht juridisch niet geheel fout, doch ETHISCH volledig buiten de wereld staan.

En laten we eerlijk wezen, die neemt ook niemand meer serieus
 

HRM als basis van HRM

Ronn van Etten   |    |  8 februari 2009
Reactie: Leuk gevonden.

Eens met wat je schrijft.
Helaas is de blik op P&O, of HRM, nog te vaak de ''vergaarbak'', ''aan de andere kant van de muur'', etc. En vaak in de ogen van managers, die zelf met grote bogen om de problemen met de eigen medewerkers heen lopen. Jammer dus, ofwel nog veel verbeteringsruimte.
Een veranderingsproces dat daarmee aan de slag gaat vergt een goed focus op verandering van hoe de managers in de organisatie het doen. Zonder dat is enige cultuuromslag meestal een tijdelijke zaak met al dan niet een succes(je).
Dat betekent dat na het implementeren de consolidatie van de veranderingen minstens zo belangrijk zijn als het in gang zetten van al dat moois.
Continuiteit als kritische succesfactor!

groet,
Ronn van Etten
Van Zelf Advies.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

ingrid   |    |  8 februari 2009
Reactie: Schandalig. Als het mogelijk is, zo snel mogelijk terugdraaien.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

nicolaes   |    |  7 februari 2009
Reactie: Iedereen heeft zich meer dan 100%ingezet voor zijn bedrijf de laatste jaren.
Moet een vakman waarvan er de laatste jaren een tekort was,en daarom overuren moest maken ook een bonus krijgen.

Nee die kreeg ook zijn cao loon.

Stel je eens voor dat het referendem er door was na elk regerings besluit,dan zaten die mensen al lang thuis, EN ZONDER BONUS.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

Gerrit   |    |  7 februari 2009
Reactie: Tja het is weer Wouter Bos die voor Sinterklaas speelt.
Nieuwe bazen nieuwe wetten,schijnbaar niet voor het bank en verzekeringswezen, want hier spelen de afspraken en wetten van voor de overname nog steeds.Jammer dat hij weer niet ingrijpt
Ik heb een aantal jaren in deze branche gewerkt, maar wat er nu naar boven komt is nog maar het topje van de ijsberg. De graaicultuur zit in de genen en zolang de top nog blijft zal dit de komende jaren nog steeds zo zijn.
Wouter Bos heeft geen respect voor de belastingbetaler, die de komede tientallen jaren de schulden moeten aflossen voor het falen en mismanagement. Ongetwijfeld bezig voor de volgende stap in zijn carriere (ING, Aegon, ABNAMRO). Jammer dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking niet inziet dat we echt heel veel moeten dokken de komende jaren.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

R Wit   |    |  7 februari 2009
Reactie: Hoe zegt die Balkenende dat nu ook al weer?
Het kan een idee zijn om de zogenaamde onorthodoxe manier van zaken doen en het plan van aanpak nu eens te leggen op de punten waar die ook moeten worden gezet.
Je kan de economie pas weer op gang trekken als je zorgt voor besteding in de grote groep.
Men gaat dus gewoon door met de grijpgrage handjes dicht te knijpen en het volk goed uit te melken. Volgens mijn genieten we ervan of zo.
Topmanagagement noemt men dat. Echt belachelijk.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

Ruud Vlasman   |    |  7 februari 2009
Reactie: Alle goede en minder goede steekhoudende argumenten ten spijt mis ik in de reacties één elementaire zaak. Er dient namelijk een signaal afgegeven te worden! Het lijkt me de taak van het MT om aan de onderliggende lijn duidelijk te maken dat de wereld anders is dan een jaar geleden. En ja, er zullen sleutelfunctionarissen zijn die daar hun conclusies uit trekken. Daar moeten ze dan maar doorheen. Bovendien zal toekennen van (extra) bonussen leiden tot imago schade.
 

Forse directiesalarissen bij liefdadigheidsinstellingen

Jan   |    |  7 februari 2009
Reactie: Niet iedere specialist hoeft veel te verdienen.
Men kan en wil iets doen als bestuurder, ben zeer lange tijd bestuurder geweest en per vergadering een vergoeding van enkele euro,s gekregen. Je hebt wat over voor de medemens daar doe je het voor. Je kan het vaak in deeltijd doen of in vrije tijd, en dan delegeer je maar wat aan medebestuurders of aan betaalde beroepskrachten, daar mee wordt flink wat bespaard.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

Jim Boere   |    |  7 februari 2009
Reactie: Er is natuurlijk een groot verschil tussen de absurde bonussen die aan topmanagers worden toegekend, ook als ze niet goed presteren, en bonussen die worden toegekend aan mensen in alle lagen van een bedrijf die WEL goed presteren en die je als bedrijf binnen boord wilt houden.

De eerste categorie bonus is fout. Daar zijn we met z'n allen nu terecht boos over.

Maar met de tweede categorie lijkt me niets mis, en ik heb begrepen dat het nu bij de ABN (vooral) die categorie betreft. Waarom veel mensen daar nu ook zo fel afkeurend op reageren begrijp ik niet.

1. Deze bonussen zijn afgesproken in de CAO.
2. Zouden we niet blij moeten zijn als de mensen die de echte toegevoegde waarde van een bedrijf vertegenwoordigen, zijnde de mensen op de werkvloer en het lagere en middle management, eens een keer een extraatje krijgen? In plaats van die toplaag die al zo rijk is?

Lijkt mij wel.
Je moet altijd objectief naar elke bonus blijven kijken; niet elke bonus is per definitie onterecht of fout.
 

Dubbele bonus voor ABN-managers

Robert   |    |  6 februari 2009
Reactie: Wat betreft het toekennen van bonussen is de reactie van Jack mij te kort door de bocht.
Als de ABN ''topmanagers'' aanneemt die in slechtere tijden snel geneigd zijn te vertrekken omdat bonussen niet worden uitgekeerd, getuigt dit niet van professionaliteit en inlevingsvermogen. Juist dit zijn kenmerken die ook bij topmanagers horen.
Niet loyale medewerkers aannemen en voor ze hiervoor ook nog een bonus toekennen! Tja....
 

Minder zakenreizen door geldgebrek

Bjorn Heisterkamp   |    |  6 februari 2009
Reactie: De toename is niet verwonderlijk. Met videoconferentie kan inderdaad een behoorlijke afstand overbrugd worden zonder daarvoor te reizen, daarnaast is het mogelijk om beeld en data tegelijkertijd te delen, dus er kan ook intensief samen gewerkt worden aan projecten. (Ik weet niet of Regus die service ook biedt, maar met de meeste professionele systemen zoals van LifeSize en Polycom is dit mogelijk).

De beschikbaarheid van videoconferentie in bijvoorbeeld de Regus kantoren wordt steeds algemener geaccepteerd, het is eenvoudig te boeken en het is vrijwel direct toegankelijk, veel organisaties weten de weg om partijen naar de dichtsbijzijnde gelegenheid te sturen. Van Regus naar Regus is vaak veel korter, goedkoper en sneller dan van eigen kantoor naar buitenlands kantoor. Zelfs binnen Nederland wordt er al geboekt.

Bovendien wordt de beschikbaarheid van systemen overal een stuk beter, temeer omdat professionele systemen al beschikbaar zijn vanaf ongeveer 3.000 euro, realistisch gezien zijn de totale kosten per systeem gedurende drie jaar 6.000 euro, inclusief alle bijkomende kosten. Het spreekt voor zich dat dit de toekomst heeft.
 

Tips om toch een hoge Gouden Handdruk te krijgen.

Remy D.   |    |  6 februari 2009
Reactie: 350 Antwoorden over de gouden handdruk op bovenstaande Url!
 

Zes do’s om goede zaken te doen tijdens een recessie

Bodo Trietsch   |    |  6 februari 2009
Reactie: Feitelijk is scenarioplanning nodig, een methode die wel gebruikt wordt bij portefeuillebeheer. Misschien zou je daar als het om beleggingsportefeuilles gaat niet veel van willen leren, maar de huidige ellende is juist mede veroorzaakt doordat men geen secenarioplanning gedaan heeft en alleen maar met een welgevallig zonnig scenario heeft willen werken.

Punt is dat deze methode jezelf en je medewerkers scherpt om dingen in samenhang en consequent onder ogen te zien. Het opstellen en uitwerken van die scenario's is op zichzelf al de moeite waard, het is een intensief zakelijk creatief teamproces. Het helpt om voor te bereiden op veranderingen van buiten of zelf veranderingen te entameren. Daarmee voorkom je dat alleen wat modieuze ad hoc maatregelen worden genomen of dat het kind met het badwater wordt weggooid.

Bij scenarioplanning hoort op dit moment zeker ook een worst case, het slechtste reele scenario. Dat is geen paniekzaaierij zoals Ad de Beer stelt.

Neem maar contact op als U er meer over wilt weten.
 
< vorige 1421 1422 1423 1424 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10