zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Ziek? Blijf thuis!

J van der Lek   |    |  11 februari 2009
Reactie: Mvan de Pasch: Zie de respons boven uw geschrift
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Ad de Beer   |    |  11 februari 2009
Reactie: Intuition, het grafische interface van Amiga is ontwikkeld door een team onder leiding van Jack Tramiel, die is door Apple overgekocht van Amiga, nadat Amiga door commodore was gekocht. Ook Atari deed indertijd mee aan het spel van afkijken en kopieren. Gates zuchtte toen 'wie heeft er nu kleur en geluid nodig?'' Tja, over de visie van Bill is ook wel wat te zeggen dus.
Ik heb het genoegen gehad op de TU Delft even plaats te kunnen nemen in hun simulator en dan valt het vliegen echt wel mee, ik heb een airbus zonder al te veel moeite aan de grond gekregen. Als modelvlieger weet ik overigens wel hoe moeilijk het besturen van een vliegtuig kan zijn, zeker een helicopter, vooral omdat wij maar weinig of geen computers aan boord hebben.
Dat de CVT het niet echt heeft gehaald, tja, wat is daarvan de oorzaak? Ik durf het niet te zeggen, alleen het vooroordeel over de dafjes kan er een rol in hebben gespeeld, al was de daf niet eens zo'n slechte auto, ze deden het heel goed in de London Sidney rally toch?
Apple en MS blijft een leuk gevecht van de enige twee overgebleven systemen. Helaas is het beste systeem, de Amiga, gesneuveld door marketing blunders van Commodore.
Maar ja, inmiddels rijd ik ook een automaat, tot tevredenheid, al mis ik het schakelen toch wel.
 

Ziek? Blijf thuis!

Jean Meuris   |    |  11 februari 2009
Reactie: Ook ik ben het volledig eens met de stelling van Anthony Balderrama. Ziek zijn is niet plezant, maar als het je overkomt, ziek thuis uit, want het is niet vaak na een dagje over. Hangt natuurlijk ervan af wat er met je scheelt en hoe ernstig. Raadpleeg dan ook zsm je huisarts. Zadel zeker je collega's niet op met jouw kwaal en het best vermijd je dat ze mee genieten. Verwittig je chef of je werkgever, blijf thuis en volg het huishoudboekje of arbeidsreglement. Van harte beterschap.
 

HR moet marketingtechnieken inzetten

Yolanda Buchel   |    |  11 februari 2009
Reactie: Helemaal mee eens dat de marketingbril toevoegt voor HR. Maak van de medewerker een medemerker en de verbinding gaat met sprongen vooruit. Medemerkers maak je door ruimte voor verhalen, dialoog, denkkracht. Het maakt hen trots, raakt ze. En ze vertellen door, wat weer goed is vanuit Employer Branding oogpunt. Ga niet meer uit van Human resources maar van Human Capital.
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Herman van Haren   |    |  11 februari 2009
Reactie: Op deze manier dwalen we af maar toch:
Het is wel erg eenvoudig om te stellen dat een piloot niets te doen heeft. Probeer eens serieus te vliegen met een simulator en je zult zien dat de benodigde kennis en geoefendheid maar ook werkelijke activiteit groter is dan je denkt. Het effect van een vliegtuigmotor lijkt enigszins op een auto met CVT in die zin dat het toerental (min of meer) gelijk blijft maar de snelheid van het vervoermiddel steeds toeneemt, vandaar mijn vergelijking. Ook de discussie over het eigendomsrecht van het grafische systeem zal nooit eindigen. Voorzover bekend is het ontwerp gekocht van Xerox (met rekening!) en door Apple doorontwikkeld. Apple is in een jarenlange juridische strijd verwikkeld geweest om deze inbreuk op hun rechten aan te vechten maar zij zijn vooral gestruikeld vanwege het feit dat Microsoft in die tijd over schier onuitputtelijke hoeveelheden geld beschikte waarmee ze Apple steeds weer in de verdediging drukten en uiteindelijk op een financïeel akkoord zijn uitgekomen.
 

Klantinformatie staat nog steeds los van strategie

Elio Tagliola   |    |  11 februari 2009
Reactie: Ik ben het helemaal met Ed Peelen eens.

In iedere idee/actie/plan/campagne moet op zijn minst de bijdrage aantoonbaar kunnen worden gemaakt aan de twee belangrijkste organisatiedoelen :

1. winst en/of
2. klanttevredenheid.

Iedere willekeurige actie waarbij een onderbouwing of inschatting van hun bijdrage aan een van deze twee doelen is inbegrepen leidt tot commitment en support om de actie tot een succes te maken.

Voorbeeld case : laat iedereen/een aantal collega's binnen je bedrijf meedenken in het verbeteringen van hoe het klantcontact kan worden verbeterd en laat ieder ook een inschatting maken hoeveel geld kan worden gespaard cq hoeveel 'gelukkiger' klanten worden als de verbeteringen worden doorgevoerd.

Ik ben benieuwd wie de eerste is die dit idee toepast binnen zijn bedrijf :-).

Op verzoek kan ik u voorbeeldcases geven....:-)
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Ad de Beer   |    |  11 februari 2009
Reactie: Natuurlijk schakelt een piloot niet, omdat een vliegtuig geen versnellingen heeft. Het baantje van piloot spreekt tot de verbeelding bij veel jongens, maar het is oersaai, pas als de computers het af laten weten, kan de piloot aan het werk, bijvoorbeeld door spectaculair op de Hudson te landen.
Maar ja, de angst voor het onbekende speelt een rol. Ik ken mensen die ook bij windows nog steeds met toestenbord codes werken en zeg nu eerlijk kopieert sneller dan wanneer je dat met de muis moet doen?
Psychologie speelt nu eenmaal een rol bij alles wat mensen doen.
Overigens heeft ook Apple de besturing met de muis gejat, van Amiga om precies te zijn, dat was de eerste computer die muisgestuurd was, als had die indertijd ook nog de CLI, command line interface, een soort DOS, nota bene nog ontwikkeld door, jawel, microsoft!
Een zien wat er straks gebeurt als de electrische auto de markt gaat proberen te veroveren. dan hoor je de motor niet eens, laat staan het schakelen. Daarom heeft een stad zijn bussen ook al uitgerust met een geluidsinstallatie die een motorgeluid ten gehore brengt, dan hoor je de bus tenminste aankomen.
 

Ziek? Blijf thuis!

Mvan de Pasch   |    |  11 februari 2009
Reactie: Heer Van der Lek: Zolang men last heeft van snotteren, hoesten, diarree of koorts heb je het virus nog bij je en ben je wel degelijk besmettelijk, het is dus nog niet weg. Dus blijf dan liever even thuis zou ik zeggen. Niet alleen als je ziek denkt te worden. Een werkgever is er niet bij gebaat als anderen het extra werk moeten overnemen of als er nog meer zieken volgen.
 

Ziek? Blijf thuis!

Nelleke Seegers   |    |  11 februari 2009
Reactie: Allereerst als iemand ziek op zijn werk zit met griep, besmet hij niemand meer. De besmetting vindt plaats vóór dat hij ziek wordt. Bij een echte griep blijf je vanzelf wel thuis. Dan is óók thuiswerken niet meer rendabel
Wat betreft het verkouden en niezen is het van belang dat de persoonlijke hygiëne in acht wordt genomen. De tijd van een hoog ziekteverzuim door te pamperen is geweest. Een heldere visie van het bedrijf op ziekte[verzuim]voorkomt persoonlijke discussies, onnodig thuisblijven en onbegrip naar de zieke[verzuimende]medewerker.
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Herman van Haren   |    |  11 februari 2009
Reactie: Een leuke maar eindeloze discussie. Toch kan ik het niet laten om even te reageren:
Het afwijzen van een automaat op emotionele gronden is ronduit lachwekkend. Een vliegtuigpiloot schakelt toch ook niet? Is 'ie daarom saai? In 1984 kwam Apple met een computer die grafisch bestuurd kon worden met behulp van een 'muis'. Vanaf dat moment heb ik nooit meer een MS-Dos computer gehad. De meeste mensen verklaarden me voor gek en wilden alleen maar MS-DOS want dan hadden ze ''controle'' over het apparaat. Men vind het stoer om onnodige handelingen te verrichten, grappig toch? Uiteindelijk heeft Microsoft het systeem schaamteloos van Apple gekopïeerd en inmiddels is er nauwelijks nog iemand te vinden die een MS-DOS computer gebruikt. Iedereen wil nu ineens een muis bij zijn computer. Ditzelfde gaat gebeuren met handbediende versnellingsbakken. Die wil straks echt niemand meer, ook de Nielsen en Guido's onder ons niet. Wie fotgrafeert er nog met een handbediende camera waar je filmpjes in moet stoppen om die later te laten ontwikkelen? De CVT leek tot nu toe het beste alternatief maar VW lijkt er in geslaagd te zijn met de DSG-bak een hoger rendement te halen. Vooralsnog zullen beide systemen naast elkaar blijven bestaan en voor de komende tijd geldt dat natuurlijk ook nog voor de traditionele maar inmiddels technisch sterk verbeterde en verfijnde automaten maar uiteindelijk zal de verbrandingsmotor verdwijnen en rijden we allemaal electrisch. Een versnellingsbak zal dan niet meer nodig zijn. Dat doet de electronica voor je zoals diezelfde 'saaie' electronica nu al ABS en ESP heeft voortgebracht. Audi gebruikt overigens ook een CVT in enkele van zijn modellen en het leuke daarvan is dat Audi zijn klanten een beetje voor de gek houdt door handbediening te 'faken'. Dat doen ze door in de CVT programmatuur een aantal vaste stappen op te slaan. Als je dan de automaat in handbediengsmodus zet dan doet de automaat net of 'ie echt schakelt. Mensen willen bedot worden.
 

Tien tips voor effectieve cold-calling

Dennis van Veelen   |    |  11 februari 2009
Reactie: Ik mis eigenlijk 1 belangrijke tip! Zorg voor ritme in acquisitie. Als je gaat cold callen, zorg ervoor dat je geconcentreerd een paar uur aan de slag kan, zonder afleiding van email, inkomende call's collega's e.d.
 

Ziek? Blijf thuis!

Ad de Beer   |    |  11 februari 2009
Reactie: Evenveel meningen dan mensen.
Gelukkig ben ik in een vorig leven microbioloog geweest en kan ik stellen dat vrijwel iedere infectieziekte pas besmettelijk is na de incubatietijd. Met name de griepjes en andere virale aandoeningen.
Wist u dat mensen met een beroep waarbij met name hersenen worden gebruikt vaker een griepje hebben, het virus ziet namelijk gewoon aan onze handen te niksen. Omdat we tijdens vergaderingen vaak automatisch even de neus aanraken, besmetten we ons zelf.
Essentieel is evenwel het verschil tussen verzuim en verzuimgeneigdheid te onderscheiden. Om daadwerkelijk te verzuimen moeten mensen een drempel over. Die drempel wordt bij ontevredenheid lager, al speelt ook bijvoorbeeld motivatie een rol.
De reactie van Jean Yves vind ik getuigen van weinig inzicht in het menselijk gedrag. Jammer, want het is juist deze houding die tot hoger verzuim leidt
 

Bedrijven zijn niet voorbereid op hartaanval

Steef van Dijk   |    |  11 februari 2009
Reactie: Het zijn inderdaad dure apparaten met jaarlijks bijkomende kosten. Daarom is het ook zaak om goed te kijken welke AED je wilt aanschaffen. Soms kan het zijn dat een duurder apparaat jaarlijks (veel!) lagere bijkomende kosten heeft dan een goedkopere. Wij hebben ons hierover breed ingelicht en zijn tot aanschaf van 2 stuks overgegaan. Niet vanwege de mogelijke aansprakelijkheid, want die is er inderdaad niet. Bij ons was doorslaggevend het feit dat als je in je direkte omgeving al een of meerdere personen door een hartaanval getroffen zijn, je het liefst het maximale wilt doen om iemand te helpen. En daar kan zo'n apparaat bij helpen. En dat is onbetaalbaar.
 

Crisis? Begin eens met niets doen!

A Arnoldussen   |    |  11 februari 2009
Reactie: Ik denk dat veranderen van dom/slim naar kundig/onkundig de matrix en de visie erachter onderuit haalt.

dom/slim zijn namelijk eigenschappen die je hebt of niet. Je kunt niet naar school gaan en je intelligentie opkrikken, je kunt je kennis en kunde daar echter wel verbeteren!

De nieuwe benaming impliceert dat er, door scholing en begeleiding, verbetering kan ontstaan waardoor men in een ander kwadrant terecht kan komen. Dat betekend dus dat domme mensen die kunstjes geleerd worden goed kunnen functioneren, echter in (snel) veranderende omgeving en situaties blijven ze een (groot)risico, dat valt bijna niet te managen en kost een hoop. Wat je wel kunt managen is dat de werknemer minder vlijtig is,dus potentieel minder schadelijk.

De nieuwe benaming dekt naar mijn mening dus niet de lading, de benaming van Von Manstein “dom/slim” is in mijn ogen correct.

 
< vorige 1415 1416 1417 1418 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10