zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

ABN Amro-managers krijgen een "retentie-bonus"

WS   |    |  12 februari 2009
Reactie: wanneer staat nu eindelijk eens iemand op om tegen deze zakkenvullerij echt iets te doen
 

Brain picking, life hacking en nog meer.

Sander Reijn | de Presentatie Architect   |    |  12 februari 2009
Reactie: Beste Ad,

Je slaat de spijker op z'n kop.

Wat dat kost? 100 euro, 1 euro voor de spijker, en 99 euro omdat je weet waar je moet slaan.

Er is ook een Nederlandse site met de naam Lifehacking: www.lifehacking.nl.

Mogelijk een nieuwe bron ter inspiratie.

Ik zal de site watishetuwaard bezoeken en ben benieuwd naar de mate waarin bezoekers bereid zijn te doneren.

Vriendelijke groet,

Sander Reijn



 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Z. B.   |    |  12 februari 2009
Reactie: Tjee, dit gaat dus helemaal nergens meer over, soms zie je ook gewoon een leuke betaalbare auto waar toevallig een automaat in zit... moet je hem daarvoor dan laten staan?
Heb zelf toevallig een schakel, maar alles is prima zolang het maar rijd en je van A naar B brengt.
Allemaal zielige oude mannen die hun kennis willen spuien over computersystemen van meer dan 30 jaar geleden. Automaat/ Schakel was de discussie toch? Whahaha
 

Werknemer steeds vaker onverklaarbaar ziek

P.J.   |    |  12 februari 2009
Reactie: Onverklaarbare klachten zijn persoonlijk en onlosmakelijk verbonden aan waarneming. Onverklaarbare klachten berusten op herkenning. Blijkbaar herken je in het 'NU' iets wat je eerder meemaakte. Onverklaarbare klachten houden direct op te bestaan op het moment dat je beseft wat je herkent. Pas vanaf dan kan er weer klachtenvrij worden aangepakt. Op de site www.trainwave.nl kunt u een digitale bruchure downloaden met betrekking bovenstaand schrijven.
 

Het doemscenario

Daniel Rosen   |    |  12 februari 2009
Reactie: Veel managers zijn in werkelijkheid geen managers maar gewoon goedbetaalde boekhouders. Boekhouders staan - met alle respect - bepaald niet bekend om hun visie en wendbaarheid. De vraag is wanneer het omslagpunt komt dat er daadwerkelijk beleid zal gaan worden gevoerd op dit terrein. Ik vrees dat velen zullen roepen dat ook zij de talentcrisis niet hebben zien aankomen. Hiermee is het doemscenario geen scenario meer maar een harde realteit. Laatst zag ik bij Tegenlicht een reportage over de flexibileit van het bedrijfseconomisch beleid van bedrijven in Singapore. Dat spreekt boekdelen.
Wij zijn lui geworden en hebben het initiatief daarmee uit handen gegeven.
 

Tien tips voor effectieve cold-calling

Justin   |    |  12 februari 2009
Reactie: Ik bel ook vaak voor mijn werk.

Als ik bel vraag ik altijd of ik geschikt bel. Dit vind ik beleefd, want je krijgt verschillende type personen aan de lijn (Jonge personen maar natuurlijk ook oudere personen (die het vaak op prijs stellen)), via de telefoon kan je niet zien wat voor een type!! Bel je niet gelegen, geef dan snel aan dat het 1 minuutje van zijn/haar tijd kost, vaak accepteren ze dit! kort dan je verhaal in en vertel de hoofdpunten zorg dat je dus 2 versies van je verhaal gereed heb in je hoofd! Een blaadje met steekwoorden kan hierbij helpen)

Je kan altijd op een later moment terugbellen om de lange versie te vertellen. Dit zal men eerder op prijs stellen. Je weet immers na 1 minuut in hoeverre hij/zij geinteresseerd was in je verhaal!
 

Ziek? Blijf thuis!

Ad de Beer   |    |  12 februari 2009
Reactie: Als de horor stories over mensen die met een koutje thuisblijven, of met een zere vinger drie dagen verzuimen waar zijn, dan hebben deze mensen een zeer lage verzuimdrempel. In 5% van de gevallen ligt dat aan de instelling van die mens, in 95% van de gevallen ligt dat aan het werk.
Komt dit soort verzuim vaak voor in uw organisatie? Doe eens een medewerkerstevredenheidsonderzoek, is niet zo duur bij ons, en het levert een schat aan ervaring op.
De felle reacties van onder meer Gemma, zeggen meer over haar dan over de verzuimers bij haar.
 

Top tien ergernissen op de werkvloer

P.J.   |    |  12 februari 2009
Reactie: Ergernis is een persoonlijke reactie en het gevolg van waarneming. Een reactie berust op herkenning. Blijkbaar herken je iets wat je eerder hebt meegemaakt. Ergernis houdt direct op te bestaan op het momentdat je beseft wat je herkent. Pas vanaf dan kan een echte fijne spontane samenwerking op gang komen.

 

Brain picking, life hacking en nog meer.

Jos Essers   |    |  12 februari 2009
Reactie: Boordevol ideeën zit die man. En nog vaak goede ook! Dits is een juweeltje volgens mij!
 

Weer meer faillissementen in januari

WR   |    |  12 februari 2009
Reactie: Wakker worden, Overheid !
 

Ziek? Blijf thuis!

Martha van de Pasch   |    |  12 februari 2009
Reactie: Nelleke en Van der Lek ik ben het nog steeds niet met jullie eens. Het is wel degelijk besmettelijk met een griepvirus te werken. Aangezien ik te maken heb met een laboratorium. Gemma ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Duidelijker kan het niet. Ik denk dat een heleboel mensen dit niet in de gaten hebben. Jammer
 

Het ontslagrecht moet hoognodig versoepeld worden

mario   |    |  11 februari 2009
Reactie: wil iemand A.U.B duidelijk maken met argumenten waarom het ontslagrecht niet moet worden versoepeld?

Alvast bedankt
 

Laat uw medewerkers ú overtuigen!

J.M.   |    |  11 februari 2009
Reactie: Bij mevrouw Sandra zou ik wel willen werken bij meneer Marc Lindeman zou hard weglopen.
Uit die vier regels maak ik op geen respect voor de medewerkers. Zo'n type wat met de duimen achter de bretels loopt van kijk mij het eens goed doen.
goede zaken en ik wens u veel medewerkers toe.
 

Ziek? Blijf thuis!

Gemma W.J.M. Brehm-de Geus   |    |  11 februari 2009
Reactie: Belachelijk,ronduit, om met een verkoudheidje je ziek te melden.
Iedereen is wel eens verkouden en je gaat er echt niet aan dood. Je zadelt je collega met een hoop werk op als je toevallig niet op kantoor zit maar een baan hebt in een winkel, de schoonmaak, verzorging, productie of iets dergelijks.
Ziek is ziek maar het lijkt er wel op dat werknemers niets meer willen of kunnen incasseren. Niemand hoor ik iets zeggen over wat het een bedrijf kost al dat hoge ziekteverzuim. Sommige zijn echt ziek, maar er zijn er ook heel wat die de boel lopen te flessen en misbruik maken van het ziekteverzuim. En dus eigenlijk hun eigen collega's een loer draaien, dat vind ik pas erg. Het ergste is nog dat die mensen denken dat ze iedereen voor de gek kunnen houden ! Bah Bah en nog eens Bah!
Dat wilde ik even kwijt!!
 
< vorige 1414 1415 1416 1417 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10