zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zes tips voor een goede nachtrust

Tamara   |    |  18 februari 2009
Reactie: Geen chocola 's avonds???
Dat denk ik toch! Niks zo rustgevend voor mij als chocolade lekker op de bank oppeuzelen.

Ik zal trouwens ook die lantaarnpaal kapotrammen die voor mijn raam staat. Of gemeente aanklagen voor slechte nachtrust door zoveel lantaarnpalen in wijk.

Lol middagdutje van max 15 minuten.
Daar word ik nog veel duffer van.
 

VNO-NCW: bevries overheidsuitgaven en matig lonen

Ad de Beer   |    |  18 februari 2009
Reactie: wow Rene, wat een verhaal, wat een waarheden en hoe onwaarschijnlijk dat de politiek hier op ingaat. Ons land wordt, net als de rest van de wereld, geregeerd door een schreeuwende minderheid. Actiegroepen, veelal links, die heilige huisjes overeind houden door middel van leugens en dreigementen.
Milieu? Ga buiten staan en roep dan dat de aarde opwarmt en dat de CO2 uitstoot omlaag moet. Gelijk heb je een paar sympathisanten en achter de ramen zit de zwijgende meerderheid je voor gek te verklaren, terwijl de verwarming verder wordt opengedraaid.
Maar toch, bankair gezien zijn wij het 7e land ter wereld. Het grote probleem en daarmee de oplossing ligt bij de banken. Economische ratio's ooit eens verzonnen door wetenschappers die geen binding met de maatschappij hebben beheersen het denken en doen van banken, waardoor ze nu geen geld willen uitgeven, maar wel geld opslaan. Geld moet rollen en als Wouter ballen zou hebben zou hij zijn vriendjes, die nu alleen maar bezig zijn om een baantje voor Wouter klaar te zetten, dwingen, verplichten, om het geld te laten stromen.
Verkoop Fortis, of hoe dat ook al weer heet of geeft het terug aan de aandeelhouders waar je het van hebt gejat en besteedt dat geld aan de maatschappij. Dwing ING om geld te lenen aan bedrijven en particulieren.
Tja, en dan de bakken, vrachtwagens vol geld die onze grens over vliegen, 4 miljard naar europa waar we niks, helemaal niks voor terug zien. Waarmee we ambtenaren in Brussels sponsoren die van verveling niets beters weten te doen dan waanzinnige en stompzinnige wetjes te verzinnen.
7 miljard vragen de bonden, een veelvoud daarvan verspilt de overheid. De oplossing is zo simpel, maar ja, als je wetenschappers in de regering zet in plaats van ervaren managers die met twee poten in de maatschappij staan, dan mag je ook geen wonderen verwachten
 

Werken van 9 tot 5 werkt niet meer

Trojan   |    |  18 februari 2009
Reactie: @ Parlo; ik ben het helemaal met je eens. De baas zit achterover met een dikke sigaar in zijn bakkus en de voorman haalt de zweep over het voetvolk... Soms vraag ik me af waarom we niet allemaal in de bijstand gaan zitten. Ik werk me de barste om iedere maand meer dan de helft van mijn inkomen af te dragen aan de overheid en de oliemaffia... Terwijl een uitkeringstrekker zonder enige noemenswaardige inspanning netto bijna hetzelfde overhoudt. En dan komt er weer zo'n raketgeleerde om de hoek die vindt dat ik nog wat harder kan/moet werken voor die paar extra rotcenten. Klinkt misschien vrij negatief, maar de wereld is sinds de middeleeuwen niet veel veranderd. Wij zijn slaven van de consumptiemaatschappij en zitten vast het web van geld, status en macht. De man die op zondag het vlees snijdt heeft geleerd om zich altijd netjes aan de regels te houden, terwijl alle grote bedrijven momenteel door de mand omdat ze miljardenzwendels hebben uitgevoerd. En wie mag daar voor opdraaien??? Juist...de man die op zondag het vlees snijdt! De wereld staat op zijn kop. De zwendelaars hebben inmiddels hun eerste miljarden alweer uit de staatskas gejat en staan bij Kroymans hun nieuwe Ferrari te completeren met accesoires t.w.v. een nieuwe VW. En dan nu ook nog aan komen zetten met een 100 urige werkweek... De buitensporige levensstijlen van een paar worden in stand gehouden ten koste van miljoenen... Het wordt tijd voor een nieuwe revolutie... Een nieuwe verdeling van welvaart, maar omdat iedereen dat als een utopie ziet zal het ook een utopie blijven. De mens is in staat tot het onmogelijke, maar we gebruiken het liever om onszelf te verijken en op tv te kijken hoe anderen daaronder lijden... Wanneer komen we nu eens op een punt dat we genoeg hebben en beseffen dat we zijn aangeland op een punt dat we er samen aan moeten...???

Gegroet
 

Waaraan ergert u zich bij collega's?

Stefan   |    |  18 februari 2009
Reactie: Ik had graag ''niet luisteren'' en ''niet reageren op verzoeken'' als keuzemogelijkheid teruggezien!
 

VNO-NCW: bevries overheidsuitgaven en matig lonen

Rene Civile   |    |  18 februari 2009
Reactie: Natuurlijk heel begrijpelijk dat het VNO-NCW graag predikt voor eigen parochie in diens reactie op de uitspraken van onze JPB. Het is alleen zo jammer dat ook dit artikel in eerste aanleg uitblinkt in een beperkte visie. Ik vraag me af wie nu zo als eerste komt met een veel bredere visie die economie omvattend is. Ik wil hier best graag de aanzet geven.

Graag vanuit het perspectief dat klagen kan en mag, maar dan niet om te klagen alleen maar ook te komen met een oplossing. We hebben in de eerste verschillende reacties in de publiciteit, al mogen proeven dat iedereen heel sterk voor eigen parochie predikt maar niet verder komt dan wat politieke standpunten.

- Overheidsuitgaven

Was het niet zo dat JPB & Co het afgelopen decennium het terugdringen van de overheids uitgaven tot een 'Speerpunt heeft gemaakt'? Ik noem dit als eerste omdat, heel incompetent en kortzichtig, in dezelfde tijdsspan de uitgaven en groei is uitgekomen op 13%.

Balkenende riep gisteren dat deze rekening NIET bij de overheid mocht worden gelegd en NIET bij de toekomstige generatie. Wel mijnheer Balkenende & Co, ik denk dat het meer dan arrogant is dit zo te stellen om zo eigen falen af te wentelen.

Moeilijke tijden vragen om harde maatregelen Balkenende maar sterker nog, een goed crisismanager. Deze is NIET te vinden bij de overheid, dat is ons nu wel gebleken. Ook de te nemen maatregelen dienen snel en met chrurgische precisie dienen te worden uitgevoerd. Hier past geen enkel polder model of de welbekende vertragende en verwaterende politieke standpunten retorieken.

- Het Ministerie van Ontwikkelings Samenwerking

Het is nu eenmaal zo dat wanneer je anderen wilt helpen, je aller eerst jezelf zal moeten helpen. Dat betekend dat het bedrijfsleven en de belasting betaler niet langer meer gelegitimeerd mag worden afgeperst dat wij 'mede verantwoordelijk' zijn voor de problemen elders onthstaan. Natuurlijk kun je hier prachtige rekenmodelletjes presenteren maar daar moet men meteen doorheen prikken.

Niet alleen worden problemen in stand gehouden en verlengd, ook wordt corruptie en chantage in de hand gewerkt en onderhouden. Gelden komen in econimien waar het absoluut niet is gewenst. Kijk even naar India die zelf een wereld economie is of Indonezie. Daar wordt het geld oneerlijk verdeeld en wij supporten al decennia de armere regio's.

Niet langer moet het bedrijfsleven en de belasting betaler zich immoreel laten chanteren door incompetente politiek en natuurlijk in hun kielzog belanghebbenden zoals Het Rode Kruis, Greenpeace, Artsen zonder Grenzen om er maar een paar te noemen.

Dit hele Ministerie moet met onmiddellijke ingang wordt ontmanteld en de gelden die hiermee vrij komen meteen in een aparte economische pot worden geparkeerd. Voor het personeel geld, net als bij elk ander bedrijf het geval zou zijn, afvloeiing of herintreding elders.

- Gelijke Monniken, Gelijke Kappen

Een doorn in het oog, al een hele lange tijd, is de rechts ongelijkheid die deze kabinetten oneigenlijk in stand heeft weten te houden op kosten van het bedrijfsleven en de belastingbetaler. Hier wordt met onmiddellijke ingang een eind aan gemaakt.

Er geld voor ambtenaren eenzelfde regime als voor elke werknemer in het bedrijfsleven. Politici gaan gewoon belasting betalen, alle topinkomens vallen onder dezelfde regimes als in het bedrijfsleven wordt gehanteerd. Ook afvloeiingen volgend dezelfde regels en maxima die gelden in het bedrijfsleven. Niet langer meer hoeft het bedrijfsleven en de belastingebetaler op te draaien voor politieke incompetentie en exorbitante wachtgeld regelingen.

Directe aantoonbare besparingen vloeien meteen door naar de 'economische pot'.

- Het Asiel zoekers Beleid.

Hier leest u één van het politiek meest verachtelijke voorbeeld wat u zich kunt indenken, wanneer u even een moment afstand durft te nemen van het onderwerp. Ik geef u graag even wat onderzochte feiten en constatreingen.

In het verdere verleden heeft de BV NL zich meer dan bereid getoont tot hulp en opname van asielzoekers. Geschiedenis heeft ons geleerd dat we heel snel een tweedeling konden toepassen. De echte vluchteling en de economische vluchteling.

De onderscheidings criteria werden door menig asielzoeker getorpedeert en gefrustreerd en de politiek heeft hier menig steek tot duidelijkheid naar alle kanten toe laten vallen. Regelrechte politieke incompetentie dus.

Sterker nog. Er werd een hele miljarden verslindende industrie opgetuigd onder de noemer humaan. SP, PvdA, Groen Links, CDA, CU, tweederangs advocaten, Geitewollensokken en amateur -agogen en krankzinnige miljarden werden op kosten van u en mij vrijgemaakt voor huisvesting en integratie.

Uitgevoerde onderzoeken en studies van Duitse, Italiaanse en Oostenrijkse onderzoekers, zelfs in opdracht van de EU, toonden aan dat opvang in eigen regio VEEL goedkoper bleek, tot maximaal 20% van de huidige kosten, maar ook economisch veel progressiever voor die regio.

De politiek heeft hier niets mee gedaan. Menig agoog en hotel eigenaar zweeg, de politiek is blind en doof gebleken. We weten welke kostenverslindend krakeel dit heeft opgeleverd en op plat Nederlands, oeverloos incompetent gezwets, want daar zijn politici en agogen erg goed in, verdeel en heers, dit uiteindelijk heeft opgeleverd.

We doen even een stap achteruit en kijken hier naar het onderwerp. Dit betekend op zeer korte termijn ontmanteling van deze hele industrie tak. Er zullen protesten komen maar laten we wel zijn, waarom zouden wij allerlei schimmige figuren financieren en politiek incompetent gekwezel onder de noemer humaniteit of generaal pardon nog langer accepteren als we weten dat dsit nergens toe heeft geleid?

Alle asielzoekers kunnen een plek krijgen in eigen regio en er is GEEN enkel criterium meer hier vanaf te moeten wijken. Die asielzoekers die weigerachtig zijn weten zelf ook wel dat zij hier zijn om economische redenen.

De directe besparingen gaan wederom naar de 'economische pot'.

oor deze en het ondersteunen van ontwikkelingssamenwerking geld dat de organisaties volkomen vrij zijn in het werven van fonsen en u en ik vrij zijn naar believen bij te dragen.

- Overheids projecten

We weten dat vrijwel ALLE overheidsprojecten, op ALLE niveaus, Niet op tijd, NIET conform specificatie, NIET conform budget worden opgeleverd. Dit ten koste van u en mij als belastingbetaler en het bedrijfsleven. De politiek en ambtenarij is een volkomen expert in het politiek doorwinsterde ge-OH waar het de uitleg en excuses hiervan betreft en de andere politieke onderzoeker knikken minzaam en begrijpelijk en men gaat vrolijk op de ingeslagen weg door.

Niet langer kan de politiek en ambatenarij zich meer verschuilen achter 'beschermende regelgeving' zichzelf van persoonlijke gevolgedragingen door politieke en ambtelijke incompetentie.

Ik breng u graag even in ogenschouw de volgende debacles, die niet anders kunnen zijn ontstaan dan met medeweten en medewerking van incompetente politiek en ambtenarij.

- De Bouwfraude
- Tolpoorten
- Wegenbouw Fraude
- HSL lijn
- Betuwelijn
- Prachtwijken
- Privatisering
- Integratie politiek
- Onderwijsvernieuwingen
- Gezondheidszorg
- Pensionering
- EU/VN lidmaatschap
- De gevolgen van acceptatie van het 'verdrag van Maastricht' door Balkenende die per referendum door het volk werd verworpen.

Zoals u ziet zijn overheden niet eens capabel en in staat projecten groter dan 50 Miljoen op te kunnen zetten en uit te kunnen voeren. Dit is een gewone constatering die gewoon kan en mag worden benoemd.

Dit aspekt kunnen we op twee manieren benaderen.

De ambtelijke/politieke: ''Ja weet u u heeft wellicht een punt maar gezien het momentum en de tijdsspan moeten we helaas doorgaan en zullen uiteraard doorgaan op de ingeslagen weg en de fouten meenemen als lessen te leren voor de toekomst en er natuurlijk alles aan doen dergelijke fouten voor de toekomst te voorkomen.

De zakelijk: 'Het is een constatering maar wat zijn de mogelijkheden die we nu hebben om het negatieve om te buigen naar het positieve. Hierbij kan het heel goed zijn dat een compleet project wordt gestaaakt of in afgeslankte vorm wordt opgeleverd.''

Ook hier ziet u de schier ambtelijk/politieke incompetentie omdat die is gestoeld op 2 pijlers. De pretentie zich te kunnen meten met het bedrijfsleven en egotripperij.

Hoe het ook zij hier moet onmiddelijk een eind aan komen. Ik geef u wederom een voorbeeld. De HSL lijn heeft de belastingbetaler krankzinnige miljarden gekost. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat het Nederlandse lanschap zich helemaal niet leent voor een dergelijk avontuur. Toch hebben de politieke en ambtelijke egootjes het gewonnen en zi daar alle ingredienten voor een kosten verslindend debacle ligt daar.

Alleen, er rijd nog geen fatsoenlijke trein overheen. Een zakenman zou heel simpel stellen, open die lijn voor alles en nog wat, als het maar geld in het laatje brengt, anders gaat mijn tent failliet. De overheid heeft dit inzicht en competentie niet. Blijkt want spreek haar hierop aan en je weet zeker dat je met veel OH het ambtelijk/politieke onzinnige dras wordt ingestuurd.

- Integratie

De overheden zlef zijn debet aan dit probleem en door ambtelijke en politieke stupide incompetentie houd men dit probleem nog steeds in stand. Sterker nog. Allerlei stompzinnige nietwerkende middeltjes worden verzonnen om de integratie tot stand te brensgen op kosten van u en mij. Dit is nog steeds dagelijkse praktijk en kosten u en mij als belastingbetaler nog steeds vele miljoenen.

Zomaar een voorbeeld. Ik schreef mij niet zo gek lang geleden in in de gemeente Noordwijk. Ik kreeg een inschrijvings formulier aangereikt waar tot mijn stomme verbazing nog steeds 5 talen op in stand werden gehouden. [????] Op mijn vraag of dit oude dan wel laatste formulieren waren kreeg ik een verbaasde blik. Niet dus.

De oplossing is hier even simpel als eenvoudig en kosten u en mij niet meer dan even iets helder stellen en in ee paar regels te vervatten. Het scheelt ons meteen 10 tallen miljoenen. Er zijn twee continenten op de wereld groot geworden door immigratie. Australie en de VS.

Daar is men heel simpel. Dit is onze taal, dit zijn onze normen en waarden, u bent van harte welkom en na verloop van tijd kunt u een naturalisatie verzoek indienen. Neen twee nationaliteiten bestaan niet. Ow u kunt geen afscheid nemen van uw oude nationaliteit, tja daar kunnen wij helaas ook niets aan averanderen.

Dat dit consequenties heeft? Ongetwijfeld maar nogmaals kunnen wij daar niets aan veranderen. Uw godsdienst? Dat mag u zelf weten. Anders nog vragen? Hoe simpel wilt u het hebben heren en dames van de osverheid? Alleen ambtelijke en politieke incompetentie en egotripperij laat iets onzinnigs en miljoenen verslindens ontstaan op onze kosten zoals dit. Geen weldenkend mens die hier nog wijs uit wil worden.

De besparingen van de onmiddellijke afschaffing kunnen smeteen in de ' economische pot'

-EU lidmaatschap

Al tijden is de BV NL een van de grootste contributanten aan de EU. Door ambtelijk en politiek egoisme, narcisme en incompetentie zijn we dat nog steeds. Dat hebben we laatst nog eens mogen vernemen. Grootmachten als Frankrijk, Duitsland en GB betalen verhoudingsgewijs, nog niet eens de helft van wat wij collectief ophoesten.

U en ik werden al geschoffeert door Balkenende & co doordat een tweede referendum van het verdrag van Maastricht niet gewenst was en die is er dan ook niet meer gekomen. U en ik worden opgezadelt met de nog onbekende financiele sgevolgen van regelgeving elders in Europa uitgedacht.

Er zijn al politici die zichzelf Europeaan wanen. Dat dit een drogbeeld is die men u en mij graag voor houd is al duidelijk geworden in de recente stappen die de EU aan het zetten is het asielzoekerssbeleid verder te versoepelen. Wij weten al wie de rekeningen zullen gaan betalen o.a.

Verhage heeft blijk gegeven van verregaande incompetentie die voortvloeit uit een politieke benoeming. Hier is namelijk geen sprake van ervaring en expertise op het terrein waar men zich op begeeft. Ik zie het u en mij in het bedrijfsleven dit nog niet zo snel voor elkaar krijgen. Wij waren namelijk binnen enkele weken al uitsgerangeerd.

Verhage heeft zich niet competent getoont voor de BV NL op te komen en er zorg voor te dragen dat wij, u en ik namelijk, veel minder gaan betalen aan de EU. Dat wij niet van plan zijn zwakkere nieuwkomers financieel te ondersteunen. Dit aspekt komt nu nog eens pijnlijk en ondubbelzinnig naar voren. Crisis of geen crisis.

Ook hebben hij en Balkenende recentelijk blijk gegeven van politieke en persoonlijke zelfgenoegzaamheid, in het geval van Wilders die zich naar GB begaf, overigens op uitnodiging van. Wij hebben overigens ook geen politiek weerwoord gehoord van andere Democratielievende partijen overigens.

De besparingen, die kunnen oplopen tot meer dan 100 miljoen op de korte termijn, kunnen wederom in de ' economische pot' worden gedeponeerd.

- het JSF debacle

Ook hier weer een klassiek voorbeeld van ambtelijke en politieke incompetentie en egotripperij. ij benoemen een minister die geen enkele affiniteit heeft met de materie omdat we dit politiek in de achterkamertjes samen hebben bekonkeld.

Oh jah, dat het een ' speerpunt' was van Balkenende & co dat na de maoord op Pim Fortuijn het politieke landschap nooit meer dezelfde zou zijn....... Wij weten nu beter. Loze woorden waar Balkenende & Co mee weg is gekomen door de globale economische vooruitgang.

Recentelijker kwam het naar voren dat de mededinging van SAAB en andere Europese gegadigden voor de vervanging van de F16 wel erg veel deukjes en scheuren zijn beginnen te vertonen. Politiek is hier weer ridicuul incompetent op gereageerd dat ze nog een naar het verhaaltje van SAAB willen luisteren maar ..... dat de voorkeur ligt bij de JSF.

U en ik worden hier voor MILJARDEN op het verkeerde been gezet die alleen politiek nog maar te rechtvaardigen is maar op gewoon Nederlands zijn u en ik voorgelogen. Want, iemand die zaken anders presenteerd dan ze zijn, heeft niet alleen een andere kijk op de zaken, nee die staat gewoon te liegen. En dat blijkt nu dan ook uit te komen.

Door dat liegen worden u en ik als belastingbetaler politiek afgeperst miljarden meer te moeten betalen voor iets wat goedkoper kan. Hoe bedoeld u met ue VOC mentaliteit heer Balkenende? Ik voel mij gewoon gelegaliseerd opgelicht door u en uw soortgenoten.

De oplossing? Heel eenvoudig. Als Saab stelt gelijkwaardig te kunnen zijn aan de JSF, dan lijkt het mij niet moeilijk dit dan ook in de praktijk door specialisten uit te laten proberen. Laten de specialisten ons dan maar vertellen welke de keus moet zijn. Het kan zomaar zijn dat er een compromis wordt bereikt door de vervanging door twee typen plaats te laten nemen.

Maar, we vergeten even te vertellen dat Balkenende & Co al vele miljoenen in de ontwikkeling heeft gestoken en dat we dus een financieel expert uit het bedrijfsleven nodig hebben die investering voor ons in de toekomst te bewaken. Ik laat dit niet graag aan Bos over want die heeft totaal andere agenda's.

De direkte besparingen kunnen worden gedeponeerd in de 'economische pot'


- De gezondheidszorg

We weten nu dat maatregelen door verschillende kabinetten in het verleden de resultaten voor de toekomst absoluut niet het rendement hebben behaald die men ons heeft voorgespiegeld. Ik heb namelijk nog geen ambtenaar of politicus horen zeggen,'' Hoe komt het dat scandinavie, Belgie en Duitsland, bijvoorbeeld, geen wachtlijsten hebben? Misschien kunnen wij daar iets van leren?''

Waarom zouden we het goede niet overnemen en het kostenverslindende achter ons laten? Hier past alleen maar de inzet van experts vanuit het bedrijfsleven. Niet die ' experts' die als toeleverancier mogelijkheden zien maar echte ' experts' met kennis van zaken. Geef deze mandaat en verbied de politiek inmenging.

De besparingen? Die zien we graag tegemoet in de ' economische pot' .

- De Banken

Er werd hosanna geroepen toen Bos naar voren stapte en maatregelen aankondigde de financiele sector te gaan ondersteunen. Zelfs het gezonde Aegon, waar hij net vandaan kwam, kon gebruik maken van deze staatssteun.[????] Er waren meteen critische specialisten die zich afvroegen waarom heet een 'gezond' bedrijf staatssteun nodig?

We zoemen hier even in op iets wat mij persoonlijk een balk in mijn oog is. Waren het niet de banken die de afgelopen jaren exorbintante leningen en hypotheken verstrekten? Waren het niet de banken die menig woekerpolis heeft bedacht, en zelfs psychologische experts binnenhaalden deze aan de man/vrouw te brengen?

Was het niet de financiele waakhond die zei dat de banken transparantie dienden te betrachten naar de consumenten toe? Transparantie in het inzichtelijk maken van de werkelijk gemaakte kosten naar de consument en klant toe? Is het niet zo dat dit aspekt heel even is ondergesneeuwd door het gekrakeel van de crisis maar, dat de banken hieraan nog steeds niet hebben voldaan?

Is het niet zo dat de banken krankzinnige miljarden hebben binnengesleept door ' 'gebruik' te maken van eigen hebzucht maar ook de aangewakkerde hebzucht van diens klanten? De bonussen konden niet op. De zeepbel spatte uiteen. Maatregelen zijn er genomen om diezelfde financiele sector overeind te houden.

Nou moet het mij toch wel van het hart. De Nederlandse bank heeft een aantal malen de rentevoeten verlaagd. De banken hebben dit NIET aan hun klanten doorberekend. Sterker nog. Naast dat de banken elkaar niet meer vertrouwden, vertrouwden zij hun klanten nog minder. Want..... men zou veel kritischer gaan kijken naar uitstaande leningen en hypotheken en het verstrekken zou aan banden worden gelegd.

Met zoveel woorden wordt er door de banken gezegd dat men de consument en klant, maar tegelijkertijd ook belastingbetaler die de banken nu aan het financieren is, min of meer verantwoordelijk wordt gehouden/gesteld voor eigen wanbeleid. Niemand heeft op dit moment ook maar 1 ambtenaar, 1 politicus, of 1 bank directeur excuses horen maken naar u en mij als klant en belastingebetaler, voor het wanbeleid, en het gebrek aan toezicht vanuit de overheid, die mede heeft geleid tot het ontstaan van deze crisis.

Ik weet niet hoe het met u is maar ik zie mijzelf niet als arrogant wanneer ik openlijk al deze lieden bij persoon en naam hier aanwijs en beschuldig van regelrechte incompetentie en de schade aan de kaak stel die politieke benoemingen en de daar uit voortvloeiende incompentie en schade hier benoem.


- Militaire uitzendingen

Recentelijk hebben we aan moeten horen hoe een minister van defensie werd terug gefloten door respectievelijk Verhage en daarna Balkenende. Hij sprak namelijk de woorden dat terugtrekking, de welbekende politieke belofte, jaar en datum, zouden worden aangehouden en ALLE militairen weer terug zouden komen naar Nederland.

Balkenende en Verhage haasten te zeggen dat dit nog nader moest worden bezien en dat er goed moest worden nagekeken en nagedacht over de vervanging en dat he wellicht onontkoombaar zou zijn dat de missie daar eventueel zou moeten worden verlengt.

Hier is sprake van een politieke poging tot doodslag van een medeparlementarier, leugen, volksverlakkerij en de eerste aanzet tot gelegaliseerde oplichting van u en mij als belastingbetaler.

Het was namelijk een ' heilige belofte' dat de missie zou eindigen op tijd en datum want zo was dit nu eenmaal afgesproken. Zowel Balkenende en Verhagen hebben verkozen niet alleen een medeparlementarier een politiek mes op de keel te zetten, maar u en mij als
belastingbetaler wederom af te persen op te mogen draaien voor de kosten van deze missie.

Persoonlijk zou ik als Defensie vertegenwoordiger Balkenende en Verhagen onmiddelijk door het slijk hebben gehaald en ze voor een voldongen feit hebben geplaatst. Zij hadden van mij de uitspraken publiekelijk weer in kunnen slikken of ik had onmiddellijk afgetreden. Het kan namelijk niet zo zijn dat een Balkenende en Verhagen mij in een dusdanige positie brengen dat ik mij integriteit en gevoel voor verantwoordelijkheid naar de mannen en vrouwen op missie toe, op een dergelijke manier zou laten verkwanselen.

Helaas is dit nu wel gebeurd en dat maakt dat zowel Balekende en Verhagen beiden niet terug deinzen voor een staaltje politieke terreur op kosten van de levens en aanweizgheid van al die mannen en vrouwen op missie en een medeparlemetarier. Verder hebben beiden blijk gegeven niet langer meer geloofwaardig meer zijn juist door deze opstellingen.

Dus de poppenkast van het trio Balkenende, Bos en Rouvoet komt wat mij betreft hier tot een eind omdat geen van deze drie blijk heeft kunnen geven mij te kunnen overtuigen dat de crisis door hen kan worden bezworen. Er kan namelijk NIET vooruitsrevends uit komen. De woorden van dit trio van de laatste dagen vrees ik met grote vreze voor dit trio en overigens de rest van het politieke contingent.

Wat hier nodig is is een breed veld van
crisimanagers, visionairs en saneerders, en pecialisten, uit het bedrijfsleven. Deze dient maar 1 mandaat te worden gegeven. bent boven de politiek verheven om voor de duur van 2 jaar het oeverheidsapparaat en diens uitgaven inmiddelijk te saneren.

De genoemde ' economische pot' onmiddellijk te vullen met die besparingen. Een aantal overheids initiatieven dienen hier dan ook te worden bevroren en misschien zelfs volkomen gestopt.

Alleen als de voorstelling hier integraal, tegen alle politieke en ambtelijke onzin in word aangevangen hebben we een redelijk gevoel sneller dan anderen uit de problemen te komen. Zelfs als dit betekend dat we misschien wel eens afscheid zouden moeten nemen van de EU in diens huidige configuratie. In elk geva;l houden we op kortere termijn miljarden over om werkelijk constructief aan de slag te kunnen gaan.

Vul aan, verspreid, doe hiermee wat u wil maar doe geen consessies want die leiden uiteindelijk alleen maar tot verwatering en vertraging. En dat hebben we allemaal al kunnen zien de afgelopen twee kabinetten.
 

Werken van 9 tot 5 werkt niet meer

Parlo   |    |  18 februari 2009
Reactie: Dit is weer het zoveelste ballonnetje van/voor werkgevers om juist in deze tijd de kansen te pakken om alle verworven rechten van werknemers te niet te doen.
Dit is toch een teruggang naar de middeleeuwen waar lijfeigenen ook altijd moesten klaarstaan voor uw broodheer.
Als al zoiets zou worden ingevoerd weet ik al waar het op zal uitdraaien, gewoon blijven doorwerken (dus van 6 tot 10 en liefst dan nog wat langer) want anders is je baan op de tocht. En die zaterdag, ach waarom niet ook die zondag er nog bij? En een priveleven bestaat dan niet meer.
Ik kan wel zeggen dat het plan volledig mis is maar ik weet bijna zeker dat de werkgevers staan te popelen om het zo snel mogelijk in te voeren.
 

Manager vindt weinig slapen stoer

a   |    |  18 februari 2009
Reactie: Geweldig Artikel!

Slapeloze Managers? ze maken het er zelf naar! Ze willen graag ermee opscheppen? prima ik geef hun nog wel extra taken kan ik lekker vroeg naar bed :-) klinkt misschien egoistisch, maar goed ze willen het ze krijgen het, en nee ik heb geen slapeloze nachten. En dat wil ik ook zo graag houden!
 

Werken van 9 tot 5 werkt niet meer

Ron Ladage   |    |  18 februari 2009
Reactie: Zo lang de directeur alles zelf wil controleren, zal er weinig vernaderen. Tevens loop je het risico dat wanneer jou bedrijf andere werktijden heeft, de bereikbaarheid naar andere bedrijven minder wordt.
Bij productiebedrijven die een 24 uur economie hebben kan je zeker de nodige experimenten uitvoeren en kijken waar het hoogste resultaat voor mens en arbeid te halen is.
Maar bij bedrijven in dagdienst ligt het wat gecompliceerder dan dit artikel stelt.
Thuiswerken is een optie of deels thuiswerken en deels op het bedrijf, waardoor je minder kantoorruimte nodig hebt en dus minder kosten, maar dan moet de ondernemer wel vertrouwen hebben in zijn werknemer.
Winkels dienen dan ook op andere tijden open te zijn of meer uren op de dag open zijn.
Maar dat betekent geenszins dat er meer omzet wordt gedraaid, wel heb je meer werknemers nodig om de uren in te vullen. Maar laten we eens serieus beginnen met b.v. de kantoren meer flexibel te laten werken en dan kijken wat het effect op de files dan is.
Verder moeten we dan af van al onze Hollandse gewoonten, zoals om 18 uur eten en we moeten dan ook zorg dragen voor een permanente kinderopvang voor werkende ouders.
Kortom veel haken en ogen, maar mijns inzien toch het proberen waard.



 

VNO-NCW: bevries overheidsuitgaven en matig lonen

Ron Ladage   |    |  18 februari 2009
Reactie: Ik zat gisteren in België waar een spreker sprak over de Belgische situatie en daarbij de vergelijkingen met Duitsland en Nederland meedeelde.
En dan blijkt dat we het niet zo slecht doen. Er zijn twee opties, Duitsland pompt vanuit de overheid geld in de economie en je ziet daar weer een licht vertrouwen op de aandelenmarkt komen, Nederland wacht in mijn ogen wat te lang af, maar dat heeft ook zijn voordelen.
Nu weet iedereen dat uitsluitend de ondernemers ons uit het dal kunnen trekken en zeker niet de overheid. De overheid kan wat injecties geven door plannen voor de toekomst wat naar voren te halen en daarmee de bouw en aanverwante bedrijven de recessie wat beter te laten doorkomen.
Het probleem is dat de VNO/NCW wel heel graag de voordelen weg willen halen bij de werknemers (ze hebben al goed gescoord bij de veranderingen in de WW uitkeringen) en moeten zich realiseren dat ze van de vakbonden nu daar de rekening voor gepresenteerd krijgen. Het laten oplopen van de overheidsschulden is goed voor even een opleving, maar de rekening komt dan wat later.
Maatregelen om de ondernemers weer te laten ondernemen, zorg dragen dat de vele miljarden, die de banken hebben ontvangen, worden omgezet in het weer verstrekken van bedrijfskredieten aan ondernemers, zodat ze dit jaar door de problemen kunnen komen en volgend jaar weer de kartrekkers worden voor onze economie.
Misschien moeten we eens kijken of al dat uitbesteden van kernproducten naar goedkope landen, niet gekeerd kan worden en dat we weer de regie en vooral de vroegere kwaliteit weer binnen ons land halen.
Vroeger hadden we hoog technische producten en tegenwoordig zijn we afhankelijk van het buitenland.
Kort om laten we in Nederland weer eens de “oude” werkmentaliteit aanwennen en ons weer op de wereldmarkt gaan profileren.
Door mee te huilen en in zelfmedelijden te gaan zwelgen, los je geen enkele crisis op.
 

Zes tips voor een goede nachtrust

Peter Blokker   |    |  18 februari 2009
Reactie: Tien uur voor bedtijd geen koffie? Dat betekend dus alléén 's morgens een paar liter naar binnen gieten...
 

Druk, druk, druk? Let op uw grote keien!

Suzanne   |    |  18 februari 2009
Reactie: Leuke metafoor die ga ik gebruiken voor mijn thema-middag ''werkdruk te lijf''

Suzanne
 

VNO-NCW: bevries overheidsuitgaven en matig lonen

Ad de Beer   |    |  18 februari 2009
Reactie: we zijn weer met zijn allen lekker aan het polderen. De ene na de andere suggestie, daarna wimpelt Woutertje die af, wordt de andere partij daar boos om en roept dat er eindelijk eens een besluit genomen moet worden, daarop wordt een werkgroep opgericht, die meteen 6 subgroepen opricht en iedereen gaat naar bed met het idee dat er al weer heel veel is gedaan.
Ondertussen weet het CBS te toveren met cijfers, die overigens nog nooit zijn waargemaakt, tja voorspellen is moeilijk, zeker als het over de toekomst gaat en als je denkt als een econoom of statisticus, dan wordt het helemaal een mission impossible.
Ondertussen gaan de bedrijven door met werken en proberen ze er het beste van te maken en daardoor, niet door de inzet of daadkracht van de overheid, is de crisis straks alleen nog maar interessant voor de historici en natuurlijk de statistici die weer moeten zien uit te vinden waarom hun voorspelling van geen kanten deugde.
Ik roep bij deze op voor een landelijke brainstorm sessie. Iedereen kan zijn idee om deze recessie te beëindigen indienen op www.ikdoenietmeemetderecessie.nl
 

Papieren factuur hoeft niet meer

Rene Civile   |    |  18 februari 2009
Reactie: Beste Rob,

Dat is dus één van de grootste redenen dat ik niet voor de overheid zal gaan werken want de blauwdrukken en beveiligde pdf's bestaan al veel langer. Het blauwdruk maakte gewoon deel uit van een onderzoek en opzet voor de 'paperles office'.

Op zich is de discipline relatief eenvoudig van opzet en implementatie. Uiteraard valt of staat alles met de kwaliteit en de bereidwilligheid van diegenen die er ook gebruik van gaan maken. Ik heb wat dat betreft binnen overheden de nodige weerstand en sabotage meegemaakt bij de uitleg, planning en implementatie trajecten.

Maar ik wil niet wanhopen want met de plaatsing van de officecenters nemen de mogelijkheden en gebruik gelukkig steeds verder toe.

Nu ze bij de overheid eindelijk hebben ontdekt dat we toch echt wel tegen een wat stringente situatie aankijken die om crisismanagements vaardigheden vragen, kan dit misschien als onderdeel voor bezuinigingen worden aangeboden bij Bos en Balkenende.

Ik ben alleen bang dat we hiervoor expert verkopers nodig zullen hebben dit er bij Bos door te krijgen. Maar ik ben bang dat men daar toch wel andere zaken aan het hoofd heeft.

Maar we blijven optimistisch kijken naar de toekomst.
 

Druk, druk, druk? Let op uw grote keien!

Elisabeth   |    |  17 februari 2009
Reactie: Leuke metafoor, ik heb ze al gebruikt in mijn werk, en uitgelegd aan mijn team maar het is leuk het nog is te lezen.
Elisabeth
 
< vorige 1410 1411 1412 1413 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10