zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Waarom talent niet overal tot ontwikkeling komt.

Saskia op de Weegh   |    |  22 juni 2009
Reactie: Bedankt Ad voor je artikel over het belang van het ontwikkelen van talent en de rol die de omgeving daarin speelt. Je schrijft dat talent aangeboren is. In mijn ogen heeft iedereen talent, een uniek talent die tot ontwikkeling kan komen. Ontwikkeling is daarom mijns inziens altijd zinvol, wel vanuit een heel open benadering, zodat het talent van het individu aangeboord kan worden.

Wat mij in de discussies over talent ontwikkeling en jonge professionals opvalt is dat er vaak geredeneerd wordt vanuit het goed willen regelen voor deze nieuwe medewerkers. Als je vanuit een vraag en dialoop op zoek gaat naar wat iemand nodig heeft om zijn talent volledig tot zijn recht te laten komen, creëer je samen de omgeving die je schrijft nodig te hebben.
 

Vier misverstanden over netwerken

Phil H.   |    |  22 juni 2009
Reactie: Natuurlijk staat of valt alles hoe je het begrijpt. Geef ook masterclasses LinkedIn, maar als je eenmaal weet hoe het werkt loopt het vanzelf. Bedankt voor de aanvulling.
 

Bedrijvendokters beleven gouden tijden

Oscar Ommert   |    |  22 juni 2009
Reactie: Het is waar, bedrijven en DGA's schakelen vaak te laat hulp in, terwijl tijd de grootste beperkende factor is.

Naast het verschaffen van op ervaring gebaseerde adviezen betekend een bedrijvendokter meer voor een onderneming. Zijn aanwezigheid wekt vertrouwen bij banken en financiers. Daarnaast beschikt hij over een netwerk waarmee hij zijn voorgestelde activiteiten (oa verkoop assets) ook op korte termijn kan uitvoeren.

Oscar Ommert
www.versla-de-crisis.nl
 

Vier misverstanden over netwerken

Milton   |    |  22 juni 2009
Reactie: Uit het hart gegrepen.
 

Avondmens krijgt het zwaar volgende week

Irma Essers   |    |  22 juni 2009
Reactie: Vind het ook allemaal onzin, bovendien tegennatuurlijk, heeft iemand al eens bedacht dat het misschien nodig is om een tijdje meer vermoeid te zijn dan anders, gewoon omdat je dan gedwongen wordt rustiger aan te doen? Nee, alles voor de heilige economie, hou toch op! En wat de zomertijd betreft; afschaffen dus.
Meer leven in een natuurlijk ritme, zonder kunstmatige aanpassingen lijkt me uiteindelijk voor elk mens beter en daardoor voor de economie.
 

Vier misverstanden over netwerken

Bart Gysens   |    |  22 juni 2009
Reactie: Toch even opmerken dat je bij punt 1. Virtueel netwerken; er rekening mee moet hoden dat je de juiste tools op de juiste manier gebruikt. Toepassingen als Twitter, Ping.fm zijn een geschenk om je netwerk snel up to date te houden. Wij begeleiden overheid en bedrijven om deze toepassingen te gebruiken op een efficiente manier.

De email die je krijgt van LinkedIn is enkel 'nuttig' als je er zelf in vermeld wordt via een nieuwe relatie die je legde of een status-update.

Voor de rest 100% akkoord met wat je schrijft Phil.
 

HR onderkent ICT-vaardigheden steeds meer

John Soumang   |    |  22 juni 2009
Reactie: Wellicht een idee om de mensen alleen te leren wat er toe doet, wat ze nodig hebben voor het uitoefenen van hun functie. Niet meer, alle ballast weglaten, dat zal een stuk prettiger zijn voor de mensen, ze hoeven minder te leren. Voor het bedrijf weer gunstig hoeven minder tijd en geld te stoppen in trainingen die toch niet aangeleerd kunnen worden maar ook vaak niet nodig zijn. Win win situatie.
 

Moet ik toegeven aan een medewerker die later wil beginnen?

A.G.   |    |  21 juni 2009
Reactie: Geen uitzondering maken. Het is ook in 't belang van de kinderen dat iedereen er vanaf het begin is. Dit geeft rust en regelmaat.
Op dit moment zal het echt wel mogelijk zijn om iemand te vinden die dit wel wil. Banen liggen niet voor 't oprapen.AGK
 

Hoe moet het verder met het bedrijf van mijn overleden vriend?

A.G.   |    |  21 juni 2009
Reactie: Beste Asha,

allereerst mijn medeleven met het verlies.Een oplossing kan zijn een accountant om advies vragen of een interim manager deze taak voorlopig laten overnemen en de huidige stand van zaken op te maken,mits er openheid van zaken is.. Stilstand op dit moment is niet aan te raden. Het personeel gaat zich onzeker voelen, dat is altijd een nadeel voor 't voortbestaan.Stekte maar handel snel.Je kan contact met me opnemen.AGK
 

Heeft beoordelen eigenlijk wel zin?

Bodo Trietsch   |    |  21 juni 2009
Reactie: Intrigerend, zo'n reaktie, na een jaar.
 

Heeft beoordelen eigenlijk wel zin?

Werkbeoordeling   |    |  21 juni 2009
Reactie: Een manager die dicht bij zijn mensen staat, weet precies waar de succes en pijnpunten zitten en is dat voortdurend aan het beoordeling en verbeteren.

Dat maakt beoordelingsgesprekken eigenlijk overbodig.
Bureaucratische onzin, waar werkgever de relatie tussen vloerleiding en personeel onnodig op scherp zet.

Dit soort procedures leiden meestal tot gevoelens van onrecht en onbegrip van het personeel en krijgt daardoor onderhuids een hekel aan zijn werkgever.

Houdt toch eens een keer op met die onzin, dan krijg je een veel betere sfeer en inzit ervoor terug.

Wees goed voor je personeel en houdt op met die machtsspelletjes!
 

Nederland is koploper mobiel werken

Jonathan   |    |  21 juni 2009
Reactie: Uitermate zonde dat mobiel internet nog steeds zo langzaam is. Dit weerhoud mij er van om mobiel te werken.
 

‘Werknemer kan het best biologische klok volgen’

HenkR   |    |  21 juni 2009
Reactie: Dat is niet de eerste keer dat ik dit pleidooi tegenkom...inclusief commentaar; http://weblog.hrprofessionals.nl/hr_advies/oproep_aan_hrm039ers_laat_personeel_uitslapen.html
 

Ik heb een officiële waarschuwing gekregen. Wat te doen?

maartje   |    |  20 juni 2009
Reactie: Op basis van welke situaties (bv te laat zijn, taken niet goed uitvoeren, etc.) mag je een schriftelijke officiele waarschuwing sturen an een medewerker?

Wat moet er alemaal in een schriftelijkeofficiele waarschuwing staan?
 
< vorige 1306 1307 1308 1309 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10