Reactie: Vandaag 25/01/10 kreeg ik van, ''Managers online'', de mail met het bovenvernoemde onderwerp. Kort voordien heb ik de bijdrage van Lester Hoekstra gelezen i.v.m. bijscholing. Ik wil maar al te graag reageren op de reactie van, Jos Essers - 15/01/2008 - 08 : 03 uur.
Wat is uw beroep?
Werkt u in een team?
Bent u een zeer moeilijk iemand om mee samen te werken?
Kunt u zich moeilijk aanpassen aan omstandigheden?
Reactie: Veel leidinggevenden hebben veel enthousiasme voor kritiek en, gek genoeg, ook veel kritiek op enthousiasme. Wat je (te) vaak ziet, is dat managers slechtere contactuele vaardigheden hebben dan medewerkers, en dŕt botst. Ze verstoren, laat ik maar zeggen, de natuurlijke orde. Kritiek krijgen van iemand die weet waar hij of zij het over heeft is prima; kritiek ontvangen van iemand die uitgelegd moet krijgen hoe iets precies in zijn werk gaat, is slopend. Je moet je als werknemer in zo'n geval wel verdedigen, maar dat is gevaarlijk: er zijn maar heel weinig managers die er tegen kunnen dat de kritiek als een boemerang naar ze terugkeert...
Reactie: Klopt allemaal, alleen moet je er voor zorgen dat de visie ook uitgedragen wordt. De meeste werknemers weten niets eens de visie van hun bedrijf.
Via de strategie bepaal hoe je de visie gaat realiseren m.a.w. hoe daar te komen. Je strategie is niks anders als het stappenplan voor je visie. Missie is dus wie je bent en visie is waar je naar toe wilt. Een visie is ook geen lang saai verhaal, maar kan in vele gevallen een mooie one-liner zijn. (''to crash honda'', was eens de visie van yamaha of suzuki als ik het goed heb). Belangrijk is in ieder geval om de medewerkers zo goed mogelijk te informeren en te betrekken. Anders bestaat het gevaar dat de visie/missie/strategie iets van de top is en blijft en niet van de organisatie. Helaas weten veel bedrijven nog steeds niet hoe belangrijk een sterke visie is.
Reactie: Van de 5 tips is 1 en 5 zinvol en alom bekend. Dat het opnieuw onder de aandacht wordt gebracht is prima, maar vernieuwend is het niet. Meten is weten, is geen uitdrukking die uit de lucht is komen vallen en luisteren is altijd belangrijk. Dus ook naar je klanten, inspelen op wat de klant wil is kansen creeren. Daarmee niet gesteld dat je je visie en strategie zomaar overboord moet gooien, maar wel genoeg flexibiliteit in de organisatie creeren dat de mogelijkheid er is. Volgens mij zijn dat enkele punten die simpelweg goed ondernemerschap vertegenwoordigen.
Reactie: Ja, Ad, ook ik heb al langere tijd het gevoel dat het spreekwoord ''de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet'' op complottheoristen van toepassing is.
Ik vind het wel mooi hoe jij dit gewoon open durft te bespreken, daar houd ik van! Er zijn tegenwoordig maar weinig mensen die hun nek durven uit te steken om hun eigen gedachten uit te spreken en ter discussie te stellen.
Overigens doet RV dat ook, dus dankjewel in elk geval voor jouw heel goed bedoelde input. Ik kan daar echter niet zoveel mee. Het voelt gewooon niet goed.
Reactie: Hallo leuk man maar moet ik nu een nieuwe auto kopen voor de vijfde zit plaats of is er een mogelijkheid dat je de achterbank kan laten ombouwen tot 5 persoons Handel denk ik toch ?
Reactie: Ik kan natuurlijk ook andere boeken lezen en ontdekken dat de Vrijmetselaars, de Rozenkruizers en zelfs een nog steeds geheime secte achter deze crisis zit.
Sprookjes blijven bestaan en ook mensen die daar in geloven. Hetzelfde geldt voor complottheorieeën, maar waarom zou een economische macht als de Rotschilds de economie dan willen vernietigen?
Het is eerder Osama Bin Laden, die eerst op 9-11 de economie een dreun gaf en nu via malversaties van banken het door hem zo gehate westerse systeem onderuit wil halen.
Of misschien wel een geheim genootschap Marxisten, een groep waar Agnes Kant leiding aan geeft.
Dat de politiek gevoelig is voor sprookjes als het broeikast effect, dat is bekend. Politici zijn nu eenmaal dom en makkelijk manipuleerbaar, maar ik denk dat RV daar weinig voor onder doet door te geloven in dit soort ongein.
De laatste Dan Brown al gelezen overigens?
Reactie: Dat politici niet leiden is bekend, zeker dit kabinet kent geen enkele leider, nu zelfs Eurlings door de mand valt.
Dat het leuke liedje uit Cabaret de waarheid in zich heeft, het kan zijn. Er zijn zoveel liedjes over geld, Pink Floydd, Abba, zelfs Rudi Carel.
Nu kun je natuurlijk wel klagen en zuchten en iedereen dom noemen, maar daar verander je het systeem niet mee.
Zo lang we bedrijven die alleen maar vanwege geld actief zijn, zolang er verkopers zijn die ons rommel willen aansmeren omdat ze geld willen zien, blijft deze situatie bestaan.
Door categorisch niet te willen werken met deze bedrijven, door alternatieven aan te dragen, help je wellicht aan een oplossing, een nieuw paradigma, een nieuwe maatschappelijke orde.
Reactie: Klopt!
DE IMF (gerund door het Centrale Banken Imperium van de Rothschilds) plant dit soort zaken nauwkeurig een aantal jaren vooruit - in uiterste geheimhouding ;-)
De Centrale Bankiers en leden van de Bilderberg groep zijn nu bezig aan de operation ''Cutting out the (political) man in the middle''.
Hierdoor zullen lokale overheden instorten en worden financieel kompleet afhankelijk gemaakt van het Centrale Banken System. Mede doordat lokale overheden (door de bewust!!! veroorzaakte kredietcrisis) gedwongen worden vele miljarden staats-schulden op zich te nemen voor vele stimulatie-projecten om ''de economie'' weer op gang te krijgen.
Dit spelletje gaat net zolang door totdat alle landen in bijv ''de EuroZone'' (of de globale Dollar-zone''):
- Geen lokale overheid meer hebben
- Alles vanuit BRUSSEL kan worden geregeerd
Word wakker... he who controls the money controls the world. Politici werken (bijna) allemaal in dienst van het Centrale Banken stelsel (geregeerd door Koning Rothschild) of hun vriendjes van de Big Corporation in het militair-industriele complex.
Zelf onderzoeken? Lees hier verder:
The goldsmith series
1. http://www.analysis-news.com/allfolder/Archives-Goldsmiths.htm
2. Money as Debt (website)
http://www.moneyasdebt.net/
3. Money as Debt (film,nederlands ondertiteld)
http://www.youtube.com/watch?v=Xw8OkHZxARA
Reactie: Klink-klare BS.
Deze kredietcrisis is (net als de global warming hoax sinds 1961) al jaren geleden bewust geplanned door het eliteclubje Centrale Bankiers (onder leiding van het Rothschild imperium, de ware eigenaars van de FED en uitdenkers van het centrale banken stelsel)
Hierbij hebben ze hun medewerking gekregen van van o.a. de Council of Foreign Relations en de leden van de Bilderberg group (mederoprichter Zkh. Prins Bernard) als uitvoerende organen naar het (nog) onbewuste publiek toe.
Wilt u meer weten? Lees hier verder:
1. Global Warming, planned in 1961
http://www.youtube.com/watch?v=SvcuylMrkXk
2. The Goldsmith series (hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt op financieel gebied)
http://www.analysis-news.com/allfolder/Archives-Goldsmiths.htm
Reactie: Je kunt zeggen wat je wilt over oude-stijl, nieuwe stijl leiding geven... maar de banken en de cFo trekken aan de touwtjes achter de schermen. Kredietcrisis of niet.
Money talks
Money makes the world go round
Als je het breder trekt dan een bedrijf, laten we zeggen naar de ''Eurozone BV'' of de ''Dollar BV'' zijn het NIET de diplomaten en politicy (leiders?) die de dienst uitmaken, maar de Central Bankiers van de FED, en de ECB (en uiteindelijk aan de top van de pyramide het Rothschild imperium)
Jammergenoeg blijft het nog onbewuste kiezersvolk, hun aandacht focussen op de politicy omdat ze niet geleerd hebben - verder te kijken achter de politieke gordijnen
Monney makes the world go round and he who controls the money, controls the world.. op een ''century-old-fashion Central Banker-style leadership'' manier (maar dat leert je ook niet op Nyenrode ;-)
Reactie: Uiteraard verkopen vrouwen beter dan mannen, zeker wanneer het mannelijke klanten betreft.
Niet voor niets is in de advertizing wereld een bekende slogan SEX SELLS.. dus word er bewust gebruik gemaakt van vrouwelijke afbeeldingen, imago's en vrouwelijke energie , die als subliminal (hidden) messaga worden toegepast als verkooptechniek bij allerhande artikelen
Heb je ooit wel eens een ''minder - dan gemiddelde ideaalse schoonheidsbeeld - aantrekkelijke of ronduit lelijke (dit is subjectief!) man of vrouw op de cover van een produkt of als grafische aankleding in een commercial of advertentie zien staan?