zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Geef nooit kritiek, ook geen opbouwende

Franklin   |    |  27 januari 2010
Reactie: Gezien de vele reakties durf ik geen kritiek meer te geven.
Wat moet ik dan wel doen? Naast mn mond houden?
En is kritiek mogen geven alleen voorbehouden aan ''bazen''?
Welke vormen van kritiek geven heb je eigenlijk? Verbale-nonverbale-fysieke?
 

Geef nooit kritiek, ook geen opbouwende

Peter Cox   |    |  27 januari 2010
Reactie: Beste Lester,
ik ben met je eens dat er situaties denkbaar zijn dat gewoon zeggen wat je wil en hoe, de snelste manier is om iets goed gedaan te krijgen.
Maar ik ben ook van mening dat er diverse andere manieren zijn om dat te bereiken. Dat hangt onder andere af van de situatie, van je relatie met de ontvanger, de mate van onderling vertrouwen, hoe je op langere termijn met iemand wil omgaan en zo zullen er nog meer aspecten zijn.
Kortom, er zijn meer wegen die naar Rome leiden en dit is er een.
 

Verzet tegen kilometerheffing groeit

Hans   |    |  27 januari 2010
Reactie: BPM afschaffen, europese geldende brandstofprijzen en verder het systeem van Zwitserland overnemen in geheel Europa.
Bij voorbeeld A wegen met Tolvignet (ook op jaarbasis te koop).

Buitenlandse voertuigen (keteken) dienen een apart vignet te kopen aan de grens om van onze mooie Nederlandse wegen te mogen genieten.

Hierbij een gratis consult voor de heer Eurlings.
 

Apple en timemanagement: waar ligt de kracht?

Dennis Berl   |    |  27 januari 2010
Reactie: Ik zou ook graag willen weten hoe het zit met data-security. Het is algemeen bekend dat Google alles logt wat er te loggen valt. Buiten het feit dat binnenkort alles wat maar te loggen valt ook gelogt gaat worden door alle providers omdat de overheid dit belangrijk acht zou ik toch graag willen weten hoe dit geregeld is en/of wordt.
 

Verzet tegen kilometerheffing groeit

Solar   |    |  27 januari 2010
Reactie: Joyce, Massale volksongehoorzaamheid...

De onderdaan die niet meer onderdanig is, gelukkig zijn daar inmiddels heel veel wetten en systemen voor ontwikkeld onder de noemer van terrorisme..

Helaas is de Anwb raadpleging ook weer een wassen neus...

Skaftafel heeft ook wel gelijk dat t op die manier wel tegen files helpt..
Dan kan de gemiddelde burger de (motor)fiets pakken...

Ga liever voor Joyce dr scenario :-)
 

Verzet tegen kilometerheffing groeit

joyce   |    |  27 januari 2010
Reactie: Eerst de auto chippen en dan de mens?
Hoe zit het met de kilometerheffing van al die buitenlanders die hier rijden en waarvan niemand het adres kan achter halen.
Het wordt tijd om naast de auto ook een invalidewagentje aan te schaffen om ....................
Wat betreft het verminderen van de files............ach we hebben een paar anti auto figuren welke menen verstand te hebben van het oplossen van verkeersproblemen, die alleen maar ergernis op roepen om de automabilisten te pesten en onze volksvertegenwoordigers volgen blindelings hun belachelijke adviezen.
de coalitie van bak ellende geeft al aan dat we niet ver verwijderd zijn van massale volksongehoorzaamheid. De draagkracht van hun beleid is steeds kleiner aan het worden. Gelukkig!!!!!!!!!!!!!
 

Verzet tegen kilometerheffing groeit

Skaftafel   |    |  27 januari 2010
Reactie: Met de aankomende vergrijzing en hoeveelheid mensen die met pensioen gaan waar iedereen zich in een andere discussie (AOW leeftijd en zo) zo druk over maakt, gaat er over een paar jaar toch al veel woon-werk verkeer verdwijnen. Of zouden die nieuwe pensionado's meteen weer in de spits in de file gaan staan om met vrouwlief naar de Keukenhof te rijden? Ik denk het niet. Niet toevallig wil de overheid net rond die tijd de kilomterheffing invoeren. Lijkt het net alsof dat heeft geholpen!

Daarnaast is het systeem van kilometerheffing gewoon een gedrocht waar de rijken van profiteren (wegvallen BPM is toch met name gunstig voor diegenen die zich een nieuwe auto kunnen veroorloven en hoe duurder hoe meer voordeel) en waar de armen de dupe van zijn (nu kunnen ze zich nog een oudere auto veroorloven, maar in het nieuwe systeem betekent hoe ouder hoe hoger de kilometerheffing en zo wordt dat langzaamaan onbetaalbaar - en wat te zeggen van het effect van dit laatste op de restwaarde ieders auto, kan het buitenland ook nog eens mooi goedkope Nederlandse auto's importeren!). Nee, het is een mooi systeem waarmee de rijken straks geen last meer gaan hebben van al die arme sloebers die nu samen met hen in de file staan. Met een beetje meer betalen kunnen ze dan eindelijk doorrijden.
 

Vier tips om uw status op de werkvloer te verhogen – en uw baan te houden

ger b   |    |  27 januari 2010
Reactie: Ik weet niet of je je status kan verhogen door slordige mails te schrijven zonder smiley's. Status verhoging gebeurt wel automatisch door leiderschap te tonen, en daar zijn al heeeeel veel boeken over geschreven.
 

Geef nooit kritiek, ook geen opbouwende

JJT Hensen   |    |  27 januari 2010
Reactie: Kritiek, feedback of feetback. Hoe wordt het uitgezonden en hoe wordt het ontvangen?
Als iemand niet tegen feedback kan dan zitten daar vaak oude patronen onder die het geven (ja, ook)of ontvangen moeilijk maken. Het kwijtraken van die regie zorgt ook vaak voor opstand, verwarring en sabotteert daardoor de dialoog.
Hoe kun je dan toch feedback geven zonder in het dilemma te raken van geef ik wel of niet. Hier zit al een stuk persoonlijke ethiek in.
Wat ik hoor en zie is dat feedback vaak wordt gegeven in de vorm van een dienstmededeling. ''Je doet het niet goed'' en vervolgens laten ze deze persoon bungelen of bieden een dwingende oplossing aan. Ook een regelmatig gehoorde vraag is ''Wat vind je zelf van......?''en vervolgens komt het slachte nieuws. De 'hang yourself' methode.
''Je doet het niet goed'' is een oordeel vanuit de context van de oordeler. In de agogiek heb ik ooit geleerd dat een oordeel meer van de beoordelaar zegt dan van de beoordeelde. De roze bril is een woordgebruik dat daar ook op slaat.
Toch zijn er respectvolle en vriendelijkere manieren waarin net zo eerlijk feedback kan worden gegeven. Dit gaat met respect en mededogen en met verantwoordelijkheid voor de eigen woordkeuze. Alles wordt door de gever van de feedback daarom in de ik-vorm uitgesproken zonder wijsvinger naar jij. Wat zie ik of hoor ik als ik je in je werk bezig zie? Wat doet het mij? Wat zou ik graag willen en welke mogelijkheden zie ik hierin? Ga hierover in dialoog en stop als je merkt dat het toch strijd gaat geven. Laat dan ruimte voor verwerking en spreek met elkaar af om er een dag later mee verder te gaan.
Dwing niemand in één oplossing zoals jij dat wilt. Bedenk meerdere oplossingen en laat de feedback ontvanger ook alternatieven bedenken. Kom daarin ergens samen. Hierdoor krijgt die persoon ook weer zijn regie terug.
Marshall Rosenberg is naast Aristoteles een pionier geweest in deze communicatievorm. De 'geweldloze communicatie' heeft mij al erg vaak geholpen om mensen te leren zich uit de narigheid te halen.De stappen van die geweldloze communicatie zijn erg goed te gebruiken voor de stijl van feedback.
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

JJT Hensen   |    |  27 januari 2010
Reactie: Hallo S.C.
Ik lees in het commentaar de woorden 'Geen motivatie'. Dit is een oordeel en daarom in de communicatie een potentiele valkuil als vanuit die gedacht het gesprek op gang komt. Dat heeft een grote kans op een strijd. Laat mensen eerst uitdrukken wat de rede is dat ze te laat komen en probeer daarin tot de kern te komen. Nodig hen uit om in de ik-vorm spreken in plaats van de brug, lekke band, mijn kinderen, mijn partner, het was glad etc. Allemaal argumenten waarin de verantwoordelijkheid buiten henzelf wordt gelegd. De ik- vorm dwingt iemand om over zijn eigen verantwoordelijkheden en rol na te denken en die zijn naderhand mogelijk wel corrigeerbaar. Die brug, de lekke band en de gladheid zijn niet corrigeerbaar.
 

Werknemer is weer op banenjacht

Helma van Wanrooij   |    |  27 januari 2010
Reactie: Als er dan toch meer mensen weer op bananjacht gaan, moeten misschien ook meer mensen dat gaan doen waar hun passie ligt c.q. hun hart echt naar uit gaat.
Tijdens al die nieuwjaarsborrels heb ik nog steeds teveel mensen niet gelukkig in hun functie gezien. Jammer.
 

Wat is het verschil tussen missie, visie en strategie?

Jan   |    |  26 januari 2010
Reactie: Joan,

I agree.

Jan
 

De kracht van productieve luiheid

Woman S.C.   |    |  26 januari 2010
Reactie: Niet harder werken, maar slimmer,
 

Medewerkers komen structureel te laat. Wat te doen?

S.C.   |    |  26 januari 2010
Reactie: Idd, als de gevoerde gesprekken niks opleveren, dan is het een signaal dat ermeer aan de hand is,

Bijvoorbeeld, vinden ze het werk nog wel leuk? En zijn ze nog wel gemotiveerd? Er zijn redenen...achterhaal ze...

Maar als het om meerdere medewerkers gaat, die structureel te laat komen,...dan lijkt het mij dat het gaat om de geen motivatie op de werkvloer...
 
< vorige 1107 1108 1109 1110 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10