zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Microfinanciering kan ondernemerschap in Nederland aanjagen

J. Kivit   |    |  23 februari 2010
Reactie: Mooi voorbeeld van een initiatief waar ideeën, (micro) cash en code bij elkaar komen is Shareforce OIL: http://www.shareforceoil.nl
 

Passie hoort niet thuis op de werkvloer

J. Kivit   |    |  23 februari 2010
Reactie: In Nederland zegt 86% gelukkig te zijn met haar werk, we zijn daarmee na Denemarken het land binnen Europa waar we het meest gelukkig zijn met ons werk. Je hoeft er natuurlijk niet verliefd op te zijn :-) Kijk voor meer detail in het Europese Passie Onderzoek van Panelteam:
http://www.panelteam.com/team/news/Apple-the-brand-Europeans-feel-most-passionate-about
 

Balkenende IV is gevallen...

Jan   |    |  23 februari 2010
Reactie: Als ik sommige reacties lees de begrijp ik waarom Nederland er zakelijk slecht voor staat.
 

Tien gladde verkooptrucs

Ad de Beer   |    |  23 februari 2010
Reactie: @Arnold,
Een imago, een merk, maak je niet, dat krijg je. Ik weet dat ik hiermee verkopers en marketeers op de ziel trap, maar de realiteit is niet anders.
Willen verkopers weer respect krijgen, dan zullen ze hun werkwijze aan moeten passen.
En is het niet zo dat goede producten en diensten zichzelf verkopen en dat alleen slechte producten verkopers nodig hebben?
Verkopers en verkooptrainers doen er goed aan eens rond te kijken naar de wereld, niet vanuit hun eigen ivoren toren, dan zien ze snel dat ze verkeerd bezig zijn.
De klant is niet meer zo dom als verkopers, marketeers en politici denken.
De koopman is overigens wat anders dan de verkoper.
 

Tien gladde verkooptrucs

Arnold Steenbeek   |    |  23 februari 2010
Reactie: @G Schmidt Wat is aanmatigend als we weten dat 'De Nederlander' bekend staat als 'De Dominee en als 'De Koopman'? Is het dan niet waar, als ik aan deze archetypes refereer? Er is nog heel wat werk te doen in de beeldvorminig over verkopers voordat ze de erkennig krijgen die ze verdienen.

Zoals we zien staan er allemaal prachtige reacties hier ook van verkopers liever Heart Selling 'doen' dan Hard Selling.

Sluit mooi aan bij deze eeuw en de nieuwe ontwikkelingen die gaande zijn.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

Solar   |    |  23 februari 2010
Reactie: Scherp M,

geeft gelijk mooi de essentie van t probleem weer...
 

Vier tips om betere vragen te stellen

Veron   |    |  23 februari 2010
Reactie: Ik lees hierboven dat sommige managers moeite hebben met 'echt' interesse tonen in hun mensen. Ze hebben het veel te druk om naar ze te luisteren. Maar managers weten toch dat die tijdsinvestering zich dubbel en dwars terugverdient. Wat houdt ze dan toch nog tegen?
 

Vier tips om betere vragen te stellen

moehamad stefanie   |    |  23 februari 2010
Reactie: de 4 bovengenoemde punten kloppen, maar wil toch wat bijvoegen; vragen stellen met een doel voor ogen en als je een tevreden antwoord wilt op je vragen is het vooral aangeraden open te staan voor anderen hun meningen en goed te luisteren. En door open vragen te stellen( vragen waarbij je geen 'ja' en 'nee' als antwoord krijgt) haal je de beste antwoorden uit.
 

Vier tips om betere vragen te stellen

A   |    |  23 februari 2010
Reactie: Wat ik vaak merk is dat de interesse vaak ontbreekt bij managers om echt door te vragen. Ik zie dat vaak bij collega managers. Ja, ik ben een manager. Vaak krijg je het idee dat iemand inderdaad denkt: nou weet ik het wel, laat me nu maar met rust. Het is nog steeds: druk, druk, druk, druk. En zolang er geen tijd wordt vrijgemaakt om echt naar iemand te luisteren, zal dit nooit veranderen. De prioriteit ligt bij INTERESSE TONEN en daar moet tijd aan ondergeschikt worden gemaakt. Wat dat betreft moet er echt een mentaliteits verandering komen.
 

TNT verlaagt beloning top bedrijf

A. Kuipers   |    |  23 februari 2010
Reactie: Heren bankdirecteuren!!!!!! Goed voorbeeld doet goed volgen.
 

Vier tips om betere vragen te stellen

Helma van Wanrooij   |    |  23 februari 2010
Reactie: Dat deze vragen een belangrijke bijdrage leveren is absoluut waar. Echter, daar waar geen vertrouwen is, zullen ook geen open en eerlijke gesprekken gevoerd kunnen worden. Sinds Janus Kizuna gestart is met meten van vertrouwen in organisateis, weten we dat het daar nog steeds aan schort en dan helpen de 4 vragen uit het artikel ook niet meer. Dat maakt meteen dat vertrouwen niet zomaar een modewoord is, maar essetieel binnen je organisatie.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

M   |    |  23 februari 2010
Reactie: Hoe kun je nu vergaderen buiten werktijd; vergaderen is werk dus maakt niet uit hoe je het noemt werk is werk......'t wordt hoogstens onbetaald vergaderen....of onbetaald werken; lood om oud ijzer.
 

Zachte kant leiderschap essentieel voor innovatie

R. Hengeveld   |    |  23 februari 2010
Reactie: Een waar verhaal, alleen zijn diverse werkgevers hier nog niet aan toe. Ik spreek uit eigen ervaring dat het (in periodes van extreme drukte) nog niet is geaccepteerd dat je het belang van je medewerkers wat extra benadrukt. Helaas gaat men liever voor de kille cijfers. Medewerkers de ruimte durven geven is waar het vaak aan ontbreekt. Het ''kleine vlammetje'' wat in werknemers gloeit de ruimte geven om te gaan branden. Niet alleen verantwoordelijkheid durven geven, maar vooral ook durven afleggen. De directieve stijl van leidinggeven zou passé moeten zijn. Als manager je medewerkers zo voor je weten te winnen, door o.a. oprechte persoonlijke interesse, dat overwerk niet eens behoefd te worden opgelegd, maar dat medewerkers dit spontaan op zich nemen. Ook tussen medewerker en manager de vrijheid laten bestaan van feedback geven en ontvangen.
 

Fiscale strop dreigt voor samenwonenden bij dood partner

Erfenis   |    |  23 februari 2010
Reactie: Natuurlijk moeten mensen goed worden ingelicht over deze zaken en er voor zorgen dat ze alles goed geregeld hebben, anders kan ze dit veel geld kosten.
 
< vorige 1078 1079 1080 1081 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10