zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zes tips voor een goede nachtrust

Margriet   |    |  25 februari 2010
Reactie: Zoals ook al heel kort in het artikel wordt beschreven, verandering van matras helpt ook tegen slaapproblemen!
Ik weet dat het simpele oplossing lijkt, maar ik kampte al jaren met een slaapprobleem. Ik heb alles geprobeerd om beter te slapen, maar niets hielp. Ik dacht dat het alleen maar aan mijn op hol geslagen gedachtengang lag. Maar op een bepaald moment had ik een nieuw bed nodig en ben hard op zoek gegaan op internet om een goede aanbieder te vinden. Ik kwam terecht op www.slaapgilde.nl die me ontzettend goed adviseerden waar ik een bed naar mijn wensen kon vinden bij mij in de buurt. En geloof het of niet, sindsdien slaap ik stukken beter. Dus verandering van speis doet slapen zeg maar! Ik hoop dat iemand anders hier ook succes mee zal hebben.
 

Zet uw secretaresse in de schijnwerpers

Ron   |    |  25 februari 2010
Reactie: Mooi al die verkiezingen en de porijs wordt steeds groter, was vroeger een bos bloemen voldoende, nu gaan we naar Hollywood met een zak geld.
Wanneer u echt een geweldige goede secretaresse hebt, dan laat u dat het hele jaar weten en niet één keer in het jaar.
Verder moeten we ook eens gaan denken aan:
De schoonmaker- of maakster van het jaar
De arbeider van het jaar
De WAO'er of WIA'er van het jaar.

Kortom waardeer uw personeel het hele jaar en dan zijn dit soort onzinzaken niet meer nodig!

 

Bedrijven bezuinigen op inkoop premiums en relatiegeschenken

Anette Jansen   |    |  25 februari 2010
Reactie: Wat een opmerkelijke uitkomsten. Het lijkt me juist nu ontzettend belangrijk om je als bedrijf goed te promoten en personeel en klanten een klein extraatje te geven. Dit hoeft geen buitenproportionele kosten met zich mee te brengen.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

BJM   |    |  24 februari 2010
Reactie: Dan ben ik verkeerd voorgelicht, bedankt RS
Er schoot me een waargebeurd verhaal te binnen wat ik graag met jullie wil delen. Ik kwam net van school,diploma op zak en ging naar mijn eerste sollicitatiegesprek. Mijn moeder prentte me in:
''Zorg ervoor dat je loon goed is en dat je een goede vakantieregeling, genoeg vrije dagen en week-enden krijgt'' Op het station werd ik opgehaald door iemand voor een voorgesprekje alvorens de sollicitatieprocedure van start ging. Ik vroeg de man naar m'n loon, vakantierechten enz. waarop hij zeer liefdevol zei: Moet je eens luisteren meisje, als je nu straks bij de sollicitatiecommissie zit, vraag dan eerst eens naar wat je voor het bedrijf kunt betekenen voordat je het over deze dingen gaat hebben'' Ik schrok me rot, maar ik heb het gedaan en ben aangenomen.
Ik ben deze man nu, na bijna 40 jaar, nog dankbaar dat hij me daar toen op gewezen heeft.
Het heeft me de banen opgeleverd waar ik met veel plezier kon werken omdat ik nooit meer mijn eigen eisen op de eerste plaats heb gezet
en echt, dat gun ik iedereen.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

R Smeelen   |    |  24 februari 2010
Reactie: @ BJM.
Precies wat ik zei, structureel werkoverleg inplannen afhankelijk van de werksituatie.
Arbeidscontracten met incidenteel (verplichte) vergader uren zijn van nature niet rechtsgeldig (punt uit!) Tijdens sollicitatie/intake gesprekken 'uitvogelen' wie je voor je hebt. En die lunchbijeenkomst tip is goud waard...
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

BJM   |    |  24 februari 2010
Reactie: Wij vergaderen altijd buiten de reguliere werktijden, in een winkel kun je nu eenmaal niet vergaderen, maar die tijd wordt altijd uitbetaald en dat hoort ook zo. Niemand heeft er een probleem mee
als het niet te vaak is. Verder vind ik dat je als werknemer ook best wel een keer iets over mag hebben voor het bedrijf, we zijn echt niet allemaal de uitbuiters waar sommige werknemers ons voor houden. Je kunt een en ander ook in het contract vastleggen, denk er dan wel aan om een maximum aantal vergaderingen [uren] per jaar aan te geven.
 

Werkgevers discrimineren vooral op leeftijd en etniciteit

Justin Jansen   |    |  24 februari 2010
Reactie: Ik begin het goed zat te worden die discrimatie. Al tijden wordt discriminiatie door allochtonen gebruikt voor eigen gewin. het is dan ook logisch dat als een PvdA of nog erger een D66 hun zin krijgen je allochtonen MOET aannemen of je wil of niet. Als je een levensmiddelenwinkel hebt en je ervaring heeft je geleerd dat je leeggeroofd wordt Marokkanen, mag je die dan niet weigeren als werknemer? Absurd. En vrouwen moeten helemaal niet zeuren die worden bij de overheid sinds Guusje in allerlei ''hoe word ik snel de baas hier'' trajecten gegooid en gekwalificeerd of niet dat maakt niet uit, als we maar de quota vrouwen en allochtonen halen he. Onzin!
 

Balkenende IV is gevallen...

Ron Smeets   |    |  24 februari 2010
Reactie: Goede zaak dat deze u.s.a.marionetten weg zijn.Laten we het idee van sociaal-democratie nou eens los laten en gewoon het bedrijf Nederland B.V. opzetten met een raad van commisarissen (ministers) en aandeelhouders (kiezers). Dan kunnen we ook gelegitimeerd top salarissen verstrekken,want anders vertrekken onze top-managers en c.e.o.,s toch naar het buitenland.
Nederland is geen democratie maar een kapitalistisch bedrijf, dat moet iedereen nu toch duidelijk zijn.Run het dan ook bedrijfsmatig.
 

Balkenende IV is gevallen...

J.L.   |    |  24 februari 2010
Reactie: op naar een kabinet dat oog heeft voor de werkelijkheid. geen Pvv gebral (de ondergang voor Nederland), geen cda en pvda gedraai. Blijft nog genoeg over om te kiezen en de blik te richten op een europees gericht beleid dat nederland weer in goede tijden brengt.
 

Tien gladde verkooptrucs

Ad de Beer   |    |  24 februari 2010
Reactie: Kotker is een marketingguru die preekt voor eigen parochie.
Tom Peters(ook geen kleintje), Gary Hamel(mag er ook wezen) en zelfs Jos Burgers (in Nederland toch de nummer 1) zeggen dat het tegengestelde.
Maar ja, daar waar verkopers zich te pas en te onpas bedienen van dit soort gezagsargumenten (Ik gebruik het zelf ook), laat de realiteit zien dat het gewoon waar is.
Hoeveel verkopers zijn er nodig om een pak Douwe Egberts te verkopen? Sterke en goede merken, en of een merk goed is, dat bepaalt de klant, verkopen beter, zonder dat er een verkoper aan te pas komt.
De beste marketeers zijn tevreden klanten.
Alleen als er een nieuw product op de markt komt, of als een product niet goed bekend is, is een inspanning van marketeers of verkopers nuttig.
 

Balkenende IV is gevallen...

Maurits   |    |  24 februari 2010
Reactie: Het vormen van een nieuwe coalitie zal erg lang duren. Daarnaast zullen er concessies worden gedaan die automatisch kiezersbeloften zullen breken en tijdens de regeringsperiode zullen opbreken. In tijden zoals deze en met een politiek stelsel als het onze is alleen een zakenkabinet op zijn plaats. En geen pietlutters en wereldverbeteraars die we de laatste jaren hebben gezien.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

N   |    |  24 februari 2010
Reactie: Ik ben zelf teamleider van een groep servicedeskers. Tijdens openingstijden vergaderen met de hele groep kan nu eenmaal niet.

Ik heb het als volgt opgelost:
Eenmaal per week vergader ik met de helft van de groep tijdens de lunch op vrijdag, de andere week met de andere helft van de groep. Zo krijgt iedereen een kans. Ik laat medewerkers zelf punten aandragen zodat zij zeker weten dat hun bijdrage nuttig zal zijn. En soms wordt er wel eens gewisseld omdat iemand er graag deze week bij wil zijn. Medewerkers lossen dit samen op.

Deze lunch vergadering gaat overigens niet van de lunchtijd af, alleen de collega's die nog moeten eten krijgen eerst pauze. Zou ik om een reden met de hele groep moeten vergaderen dan gaat dit niet binnen kantoortijd, maar zeker wel binnen werktijd. Ik beperk dat wel tot een absoluut noodzakelijk minimum.

Als je dat ver van te voren inplant en duidelijk maakt waarom er met de hele groep vergaderd moet worden, dan wil 95% van de medewerkers toch gewoon wel komen. 5% vind een reden om er toch niet bij te hoeven zijn.

Mijn ervaring is dat als je als werkgever betrokken bent bij je medewerkers, zij dat ook zijn richting jou.

Verder helemaal eens met M.
 

Vier tips om betere vragen te stellen

Harman   |    |  24 februari 2010
Reactie: de 4 genoemde punten is een goed uitgangspunt. Bij een profielbezoek van VWO/HAVO kandidaten vertelde ik dat informatie die opgenomen wordt door hersenen zich ontwikkeld in kennis ''knowledge''. Welk ingredient heb je nodig om informatie in je hersenen te krijgen? Geen antwoord, ik haalde 4 tal managers/supervisors binnen met de zelfde vraag. Verschillende schoten hun ideeën op me af. Maar geen enkel meldde ''Interesse''. Daar begint het allemaal mee. Ja ook een Manager.
 

Tien gladde verkooptrucs

Arnold Steenbeek   |    |  23 februari 2010
Reactie: @Ad de Beer

Als een arts net zo met zijn ontwikkeling om zou gaan, als de meeste marketeers en verkopers, dan zou het een waar slagveld zijn in de meeste ziekenhuizen, hoorde ik een vriend van me onlangsg zeggen.

Daarom is het goed dat we als marketeers en verkopers (en elke verbijzondering van deze namen is window dressing) wat beter stil staan wie we werkelijk zijn.

Marketing-fabeltjes als een goed merk verkoopt zichzelf, is onlangs door de UberGuru Philip Kotler naar het rijk der fabelen verwezen ten gunste van sales. (zie Dan Hill's boek Emotionomie)

Daarnaast sluit marketing sales helemaal niet uit, want dat is de 2e denkfout die we regelmatig maken. In business is alles EN-EN en steeds minder OF-OF. Alleen wil ons ego nog vaak geloven dat dez gelijk heeft, en dat is ook zo, alleen heeft elk ander dat ook :-)

Leuke conversatie wordt het zo langzamerhand.. .. .. ..
 
< vorige 1077 1078 1079 1080 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10