zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Offerte op maat scoort

E. Ladage   |    |  9 maart 2010
Reactie: Helemaal mee eens! Zelf zorg ik er altijd voor dat er een letterlijk citaat van de klant in mijn aanbod staat. Om te laten zien dat ik echt geluisterd heb. Daar krijg ik vaak positieve reacties op.
 

Animal Firm: in V-formatie naar betere prestaties

G.R.   |    |  9 maart 2010
Reactie: Beste Marco en Simon (om met de vrijmoedigheid van een baboon te reageren),

Gefeliciteerd met jullie boekje. Met gepaste trots ervan genieten, zou ik zeggen.

Toen mijn vrouw en ik een paar weken geleden terugvlogen uit Zuid-Afrika, las ik het boekje '' Business Jungle; lessons from nature for the entrepreneur'' van Andre Diederichs (Naledi books, 2008). In dat boekje passeren gedragingen van 17 ZA-dieren de revue, steeds gevolgd door een paragraaf waarin wordt verteld wat wij managers / ondernemers daarvan kunnen leren. Nota bene: de gans komt bij Diederichs helaas niet aan bot.

Onder gebruikmaking van de tips van jullie, stelde ik me op zo'n 12 km hoogte vragen als:
- zouden ganzen ook bij elkaar gaan zitten en naar elkaar informeren?
- zouden ganzen elkaar ook op hun verjaardag feliciteren?
- zouden ganzen hun vooropvliegers ook afrekenen op basis van prestatiegerichte waarden en normen?

De conclusies die uit gedragingen van dieren getrokken kunnen worden zijn in mijn optiek a. tot op grote hoogte ambitrair en b. geconstrueerd homogeen met het doel dat de gebruiker ervan wil dienen.
Het zijn metaforen. Hartstikke leuk voor presentaties van adviseurs of coaches, natuurlijk zonder tekst en met veel grappige of mooie plaatjes.

Aan jullie de vraag: Van welk dier kunnen we als auteur leren met gepaste trots te genieten van een eigen publicatie?

Met welgemeende groet,
Gert Rebergen
 

Nederlandse werknemer gelooft in charismatisch leiderschap

drs marlene Simoons   |    |  9 maart 2010
Reactie: beste David en Marius,
Interessant onderzoek. Momenteel ben ik samen met enkele andere executive coaches (alle register coaches NOBCO)bezig een seminar te organiseren over het onderwerp leiderschap, in relatie tot executive coaching. We zien en horen inderdaad 2 soorten geluiden. Enerzijds het geluid dat werknemers niet geleid willen worden, maar juist hun eigen verantwoordelijkheid willen nemen. Leiders worden meer collega's en zijn voornamelijk bezig met 'coachen' Was dat eerder gebeurd, dan was de economische crisis wellicht niet zo groots uitgevallen. Dat staat haaks op jullie onderzoeksuitkomst dat werknemers nu juist charismatische leiders willen hebben die zij dus zelf kunnen volgen. Mijns inziens is dit een typisch gedrag dat hoort bij een crisissituatie. In tijden van economische nood (angst en onzekerheid) wil men graag charismatische leiders. Daarom is Obama ook president geworden. Dat heeft te maken met de toegenomen onduidelijkheid en onzekerheid die momenteel overheerst in de zakelijke markt. We durven dan en masse niet (meer) in te staan voor onze eigen daden. Echter Nederland is steeds meer hoger opgeleid en in mijn optiek ook weer wat meer assertief aan het worden. Jonge mensen willen hun eigen loopbaan vormgeven en niet aan de leiband van een (charismatisch) leider lopen. Ben benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de ondervraagde werknemers. Verder: zijn jullie wellicht geïnteresseerd om deel te nemen aan dit seminar, als spreker of toehoorder? (dat zal in het najaar worden gehouden vanuit de NOBCO). Ik hoor graag van jullie.
Groet, Marlene Simoons
 

Talentontwikkeling cruciaal voor herstel

Janus Kizuna   |    |  9 maart 2010
Reactie: Gezien de financiele situatie van menig bedrijf is het wel verklaarbaar en zal men, zonder de juiste hulp, altijd voor alles rond personeel kiezen om te bezuinigen (grootste kostenpost). Dit terwijl je personeel je grootste asset is.
Niet alleen ten tijde van recessie is kostenbewustzijn belangrijk, maar altijd. En als we het dan toch over de kosten hebben, laten we dan niet spreken over kostenreductie, maar over kostenmanagement ... en dit permanent. Helpt je ook door moeilijker tijden heen.
 

Hoe zorg ik dat we innovatiever worden?

JJT Hensen   |    |  9 maart 2010
Reactie: Het valt me op dat bedrijven ooit te lang in de denkfase blijven steken en allerlei marktonderzoek proberen te doen. Wie zijn de afnemers voor welk product? Ik heb goede ervaringen gezien met mensen die fysiek in beweging kwamen. Iemand die beweegt die valt pas op en kan daarin de nuttige contacten leggen. Ga praten met mensen die misschien een klant kennen, werk net, laat je gezicht her en der zien. Blijf niet in de denkfase hangen met een idee van wat gaan we straks voor iets fantastisch doen. Dat ziet niemand aan de buitenkant en het genereert op dat moment ook niets. Succes
 

Iemand ontslaan? Omzeil deze tien valkuilen

Bas   |    |  9 maart 2010
Reactie: Nou, ik heb van de week iemand moeten ontslaan vanwege geld froufe,mijn AFM heeft een dame wezen uitlokken die parttime werkt (weekend hulp) ,gezien dat zij laatste tijd kasverschillen had, en geld vroeg aan d'r collega's heeft hij haar getest d.m.v geld in kantine achter te laten! Even later, bleek geld verdwenen te zijn. Op latere tijstip heeft hij die dame geroepen en gevraagd heb je in de kantine wel/geen geld gevonden! Na3x nee gezegd te hebben heeft ze toegegeven en het geld terug gegeven. Politie is niet ingelicht, dit is in overleg met de beveiliger gedaan, het test geval. Dus mijnvraag is! Kunnen er juridische gevolgen hebben?
 

‘Naakte’ consultant wint vertrouwen

A.B.   |    |  8 maart 2010
Reactie: Er zit inderdaad een waarheid in dit artikeltje. Zo heb ik zelf, als intercedent zijnde, ervaren dat wanneer ik openlijk ben tegenover klanten en werknemers, dat ze mij meer vertrouwen en steeds vaker mij op zoeken als ze vragen hebben. Mijn collega's, die juist heel zakelijk, autoritair en kill doen tegenover werknemers (en klanten), blijven altijd op een afstand communiceren met beide partijen. Zo krijg ik af en toe lekkernijen van de uitzendkrachten, en praat ik als een vriend met de contactpersonen van bedrijven. Zo kan ik ook deze contactpersonen verzoeken om met een meer volume samen te werken.

Maar, het heeft natuurlijk ook zijn nadelen. Je moet weten met wie je zo kan praten en met wie niet.
 

Vacaturebank voor commissarissen geopend

Henk van Rijen   |    |  8 maart 2010
Reactie: Geachte heer/mevrouw Stevens

We zijn verheugd met uw reactie op onze uitnodiging.
Om u snel in onze selectie te kunnen meenemen verzoek ik u ons uw curriculum vitae te willen toezenden.
Op korte termijn mag u hierop een reactie van ons verwachten.

Stuur uw gegevens naar onze ambtelijk secretaris
Regina.Oost@caparis.nl
 

Waardebepaling achteraf en beloning.

Krek.   |    |  8 maart 2010
Reactie: Bij echte waardebepaling achteraf is de hoogte van het bedrag geheel vrij. En kun je dus ook kiezen om niks te betalen. Waarbij je - in het geval van een workshop lastiger dan bijvoorbeeld een tekst - het product ook niet mag gebruiken. Het is niet handig om WA te gebruiken om te verdoezelen dat je onzeker bent over de kwaliteit, zoals kennelijk (en terecht) jouw workshopaanbieders. Dan kom je achteraf van een koude kermis thuis.
 

Hoe haal ik medewerkers over om buiten werktijd te vergaderen?

R Kaandorp   |    |  8 maart 2010
Reactie: Het lijkt mij niet meer dan logisch dat een werknemer af en toe best buiten zijn contract-uren een vergadering bijwoont. Dat deze zinnig en niet te vaak moet zijn, dat staat buiten kijf. Als we kijken naar de uren die worden besteed aan koffiedrinken, praten over het weekend en de rookpauzes dan is dit toch niet zo een probleem? Hoe vaak werken mensen langer door als ze in de file hebben gestaan? Beetje geven en nemen is wel zo gezond.

We zijn in Nederland doorgeslagen naar het hebberige, dat blijkt maar weer uit de reacties. Op elk kwartiertje wordt gelet, ik ben blij dat ik niet met deze instelling naar mijn werk ga. Dan is de weg naar 67 nog wel heel erg lang nl.

Voor de goede orde, ik ben zelf in loondienst.
 

Waardebepaling achteraf en beloning.

marijke renkema   |    |  8 maart 2010
Reactie: nadat ik zelf een workshop heb bijgewoond waarbij ik na afloop kon kiezen uit een aantal 'waardes' ben ik verder gaan kijken wat hier nu de bedoeling van is. Mij werd verteld dat het bedrag dat je de workshop waard vond heel veel te maken had met wat je er zelf in had gestopt. Ik vraag mij af in hoeverre dit waar is en in hoeverre je bij waarde bepaling achteraf het totale bedrag wat de klant er voor over heeft los moet laten. Daarmee bedoel ik ook geen keuze laten maken uit 3 bedragen. Voor mij was de workshop n.l nog niet eens het laagste bedrag waard. En ik heb echt veel van mijzelf gegeven :-)
Als je weet dat je goed bent en je werkt met waardebepaling achteraf naar klanten, dan vind ik eigenlijk dat je de waarde ook in zijn geheel door de klant moet laten bepalen.Klinkt nu heel stoer maar slaat eigenlijk nergens op. Je hebt alleen kans dat een gulle gever meer geeft voor de workshop dan de gemiddelde prijs. Kan ik als klant nu ook mijn waarde achteraf bijstellen en dus onder het laagste bedrag gaan zitten? Het werkt twee kanten op lijkt mij.
 

Animal Firm: in V-formatie naar betere prestaties

Frank Smit   |    |  8 maart 2010
Reactie: Gefeliciteerd & succes met jullie boek!
 

`Studenten lenen te veel`

Jasper   |    |  8 maart 2010
Reactie: Wat heb je in hemelsnaam aan een prestatiebeurs van pakweg 230 euro wanneer je voor 12m2 330 euro moet betalen? Ja het is een steuntje in de rug, maar ik moet ook nog eten, zorgverzekering, collegegeld, boekengeld e.d. betalen. LAat ze die huisbazen eens aanpakken. Dat scheelt mij 150 euro per maand! In een stad als Groningen, met ruim 50.000 studenten, is een bijbaantje zeer lastig te verkrijgen. Lenen voor vakanties en luxe-rommel is belachelijk, maar lenen om te kunnen studeren en te leven is noodzaak. Heb een beetje respect voor al die studenten die jullie oude-dag moeten gaan betalen.
 

‘Naakte’ consultant wint vertrouwen

mariska   |    |  8 maart 2010
Reactie: In dit artikeltje zit zeer zeker een waarheid.
Wij hebben zelf een klein bedrijfje dat bestaat van 2008 dus nog vrij kort. Zelf hebben we ook nog niet zo veel ervaring om ons bedrijf te verkopen aan de man. Wel hebben we veel ervaring in ons werk. We hebben er bewust voor gekozen om ons kwetsbaar en open op te stellen, wij geven klanten inderdaad al informatie mee op de hoop dat ze overstappen naar ons. Vaak gebeurt het ook dat de klant ons niet betaald voor de gegeven informatie maar als de klanten toch overstappen zien we vaak dat de klant al vertrouwen heeft in ons, omdat we ook onze fouten erkennen. We worden schade en schande wijs. Wij redeneren zo dat dat ook een vorm van service is.
 
< vorige 1072 1073 1074 1075 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10