zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien manieren om uzelf te verkopen op het werk

Stefco Klaver   |    |  2 april 2010
Reactie: Zeer opmerkelijk dat pas als laatste punt wordt genoemd: 'wees uzelf'. Zeker weten dat het daar mee begint, als eerste punt: het ontdekken van mijzelf, en dat op een authentieke wijze voor het voetlicht brengen!
 

Leeftijdsdiscriminatie begint al bij 36 jaar

Pi   |    |  2 april 2010
Reactie: Allemaal wel leuk deze artikelen en websites over leeftijsdiscriminatie, maar er wordt totaal niets aangedaan. Bedrijven discrimineren nog op grote schaal vooral bij sollicitaties.
 

Visitekaartjes bepalen uitstraling

Marcel van Vliet   |    |  1 april 2010
Reactie: ik krijg de indruk dat het fenomeen visitekaartjes een beetje aan het doorslaan is, zelfvoldane blikken, persoonlijke boodschappen. Het is m.i. echter alleen een hulpmiddel voor het (wederzijds) beheren van relaties.

De relatie moet JOU herinneren en niet jouw visitekaartje en dit bereik je niet door bovenstaande maar uitsluitend door jou zelf.
Het visitekaartje is slechts het hulpmiddel.

Goed, deze discussie gaat niet over het hoe en waarom van het achterlaten van een goede, bijzondere, aparte indruk. Kunnen we wel een ander topic voor starten . . . . PHIL
 

Vermijd de spits, ga telefonisch vergaderen

peter   |    |  1 april 2010
Reactie: Goed verhaal, een makkelijk manier om een telefonische vergadering op te zetten is via www.1850.nl.
In drie stappen kan je al met iedereen bellen en nog interessanter voor verschillende landen zijn er locale inbelnummers, dus nog goedkoop ook.
 

Pesten op het werk = schadepost

Julia   |    |  1 april 2010
Reactie: Ton, wat een grote lappen tekst...
Korte reactie op je vorige epistel: ik schrik er gewoon van als ik lees, dat jij als leidinggevende pesten op het werk rechtvaardigd. En ook nog te schermen met verwijzingen naar het Derde Rijk, stalinisme etc. Op mij wekt het de indruk dat je zegt: als ik sterker ben dan jij, dan is het jouw eigen schuld als ik je sla - dan moet jij maar sterker worden dan ik. (quote gezegde: Turks Gezegdenboek)

Pesten op het werk is nóóit toegestaan in mijn ogen. Achter de schermen staan medewerkers vaak achter het slachtoffer, en houden zij dit stil uit angst zelf gepest te worden. Waardoor de leidinggevende het signaal krijgt, dat iederéén tegen iemand is. M.i. is de leidinggevende grotendeels verantwoordelijk voor het bedrijfsklimaat: en dus ook voor de veiligheid van mensen om zich uit te kunnen spreken tegen pesters!
En, past iemand daadwerkelijk niet (meer) in een team dan zijn naar mijn idee er genoeg andere oplossingen dan wegpesten. Op onze afdeling zijn stelselmatig mensen op deze manier 'vrijwillig vertrokken', en de bedrijfssfeer is er alles behalve prettiger op geworden..
 

Visitekaartjes bepalen uitstraling

Phil Kleingeld   |    |  1 april 2010
Reactie: Ben blij met de feedback op dit artikel. Denk dat ik er maar een boek over ga schrijven.
@Paul Iedere redenering heeft zijn eigen waarheid. Ik hoop dan wel dat je een goed leesbaar handschrift hebt ;>).
Ik kwam pas iemand tegen die de achterkant van zijn visitekaartjes had laten bedrukken met allerlei verschillende spreuken. Het werd daardoor een verzamelobject maar miste wel zijn doel!
 

Nederlander is relatief weinig maar wel lang ziek

D. Brenter   |    |  1 april 2010
Reactie: Ja, dat is waar. Zo gaat het natuurlijk nooit gebeuren. Waarschijnlijk is dit ook niet echt de bedoeling geweest, het idee komt er in ieder geval dik bovenop te liggen.

Ik zal www.numoquest.nl is bekijken, wellicht dat daar nog leuke dingen tussen staan.

Verder stonden er op dezelfde youtube account nog een aantal filmpjes. Ook die gingen over 'het nieuwe werken', of dat van Getronics is weet ik verder niet. Zal ze voor het gemak er even bijzetten.

Wat dan opvalt is natuurlijk, dat alles wel heel positief neergezet is.

http://www.youtube.com/watch?v=WjRjWyHCSiM
http://www.youtube.com/watch?v=D2kVxFLu_E0
http://www.youtube.com/watch?v=6HOqqJNOJnk
http://www.youtube.com/watch?v=rGpXeYkYrRI
http://www.youtube.com/watch?v=qwzALVcy0XA
 

Illegaal softwaregebruik kost Europese organisaties miljoenen

Civile   |    |  1 april 2010
Reactie: Een heel zinvol artikel met wel even een kanttekening mijn beste BSA. Uw berekening in de alinea 'economie' slaat kant noch wal.

Belasting inkomsten staat volkomen los van het feit of software nu legaal of illegaal is. Als dit een issue zou zijn dan zou de belastingsdienst hier allang zijn ingesprongen. Maar it even in de marge.

Als IT consultant en adviseur, met meer dan 20 jaar ervaring in de IT inmiddels, sta volkomen achter u. Al jaren is dit onderwerp een onderwerp dat mij na aan het hart ligt en ik zal er dan ook graag een 'white paper' aan wijden op mijn eigen webpagina.

Al jaren propageer ik dat één van de meest belangrijke meetpunten binnen de organisatie, voor de IT, de Configuratie Management Data Base , kortweg de CMDB, dient te zijn. Voor de niet IT manager, dat is een database waar ALLE registratie van hard en software dient plaats te vinden.

Waarom? Omdat er dan één duidelijk meetpunt is die dient als basis voor calculatie en stan van zaken binnen de organisatie.

Eén van die onderdelen in die CMDB is namelijk het Licentie Management. Laat nou zowel de CMDB inhoudelijk en qua onderhoud vaak erg achterlopen met als gevolg dat het Licentie Management vaak ook niet zo'n hele hoge prioriteit heeft.

Ik maak daar heel graag een opmerking over wanneer ik weer ergens op een project zit. Meten is namelijk weten en het is wel zo fair naar de producenten van software, want zij hebben er tijd en geld in geinvesteerd.

Evaluatie en Aanschaf

Ik wil hier wel even een onderscheid maken.Voor dat een organisatie over gaat tot de aanschaf van een bepaald software pakket, krijgt men over het algemeen de mogelijkheid het pakket tijdelijk en beperkt te gebruiken. Daar zijn allerlei manieren voor bedacht.

Zo hoopt de producent/leverancier u over de streep te halen.

Illegale Kopieen.

Illegale versies van software zijn meer dan eenvoudig te downloaden. Zelfs met allerlei tools om de software permanent te maken, allerlei codes die links en rechts van het net kunnen worden geplukt. Al jaren is it zo en al jaren roep ik dat het ook aan de producenten van software is hier iets op te bedenken.

BSA

In het verre verleden heb ik de BSA, heel terecht overigens, bezig gezien met campagnes en ik weet dat de BSA op coulante wijze opereert. Alleen wanneer er aantoonbaar gebruik wordt gemaakt van illegale software, bent u gewoon het haasje wanneer het wordt ontdekt.

De pakkans, toegegeven is niet al te groot en de BSA is vaak afhankelijk van 'aanmelden'. Maar als het zover is, dan weet de betreffende club ech wel dat ze 'fout' zitten.

Ik denk dat elke manager, elke CITO, CIO zich hier even de vraag moet stellen of hun CMDB wel 'up to date' is. Het is namelijk niet alleen voor de Licentie Management van belang maar ook voor het meet moment voor de status van uw IT.

BSA, JA! CMDB? Nog eerder. Need I say more?
 

Wat bepaalt of een bedrijf duurzaam gaat ondernemen? Vier factoren.

Civile   |    |  1 april 2010
Reactie: Ik vind dit een geweldig artikel hoor maar .... Ik kan nergens in het artikel opmaken wat de auteur nu bedoeld met duurzaam.

Duurzaam is een verzamelwoord voor ........ ?
 

Visitekaartjes bepalen uitstraling

Paul Kemper   |    |  1 april 2010
Reactie: Ik ben het helemaal met Tom eens. Mensen krijgen vrijwel nooit van mij een visitekaartje als ik niet iets meer van ze weet. Sterker nog, het liefst schrijf ik achter op mijn visitekaartje een persoonlijke boodschap voor de ontvanger. Dan onthouden ze me pas beter. En dat kan pas als je de ontvanger hebt laten vertellen.

Mijn visitekaartje is dus expres wit aan de achterkant en niet gelamineerd.
 

Klanten met een gespleten persoonlijkheid?

Ad de Beer   |    |  1 april 2010
Reactie: Goed stukje Michel!
Het is maar al te vaak zo dat verkopers denken vanuit hun product of dienst en niet vanuit het probleem van de klant.
''ik heb een mooie oplossing, heeft u er een probleem bij?'' ''Nee, dan praat ik u dat wel aan''
Kopen is emotie, hoop op een oplossing voor een probleem en als je als klant geen oplossing krijgt en als extra zeven nieuwe problemen, dan gaat je vertrouwen in verkopers en hun producten snel naar het grof huisvuil
 
< vorige 1048 1049 1050 1051 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10