zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zuinige leaseauto blijft voordelig

1 september 2011 - Rijdt u een zuinige auto van de zaak? Goed nieuws: u houdt ook volgend jaar uw belastingvoordeel. Werknemers die na 1 juli volgend jaar een nieuwe zuinige auto gaan rijden, blijven een lage bijtelling houden (van veertien of twintig procent) gedurende de normale leasetermijn.

 Lees verder...   Reageer
 

Menselijk kapitaal kan westerse economieën redden

1 september 2011 - Er hangt een sfeer van dreigend onheil boven de economie van de VS en de EU. Economen discussiëren zich te pletter over oorzaken en de oplossingen. Nouriel Roubini, de ‘man die de crisis voorspelde’, pleit voor investeren in menselijk kapitaal. Dat schrijft 6Minutes.be.

 Lees verder...   1 reactie
 

iPhone goedkoopste smartphone voor bedrijven

31 augustus 2011 - Berekeningen wijzen uit dat de iPhone de goedkoopste smartphone voor bedrijven is en BlackBerry en Android op kostengebied verslaat. BlackBerry-gebruikers hebben meer hulp nodig dan iPhone-gebruikers, en gebruikers van Android het meest van allemaal. Tot die conclusie komt ClickFox op 6Minutes.be.

 Lees verder...   1 reactie
 

Consumptief krediet duur betaald in Nederland

31 augustus 2011 - In vergelijking met omliggende landen binnen de Europese Unie, moet in Nederland de hoogste rente worden betaald voor een persoonlijke lening. Het verschil kan oplopen tot bijna twee procent, wat voor aanzienlijk hogere maandlasten zorgt. Met een rentestand van gemiddeld 8,8 procent is Nederland het duurste land, op de voet gevolgd door België met gemiddeld 8,3 procent.

 Lees verder...   Reageer
 

Gedragsregels tussenpersonen hebben geen effect op consumentengedrag

31 augustus 2011 - 'Het opleggen van gedragsregels aan verleners van financiële diensten leidt niet tot verandering van consumentengedrag.' Met deze stelling verwoordt promovendus Cees de Jong zijn scepsis over de effectiviteit van de regels die voor verzekeringstussenpersonen zijn gaan gelden. Omdat het privaatrecht adequate regelingen kent, vindt hij een deel van deze tsunami van publiekrechtelijke regels bovendien overbodig.

 Lees verder...   Reageer
 

Travelmanager vergeet bijkomende kosten

31 augustus 2011 - Het reizende bedrijfsleven houdt onvoldoende bij wat er wordt uitgegeven aan toeslagen van luchtvaartmaatschappijen voor dienstverlening die voorheen bij de ticketprijs inbegrepen was, zoals het inchecken van koffers. Dit blijkt onderzoek van GBTA en Egencia. Slechts 21 procent van de 651 ondervraagde travel managers in Noord-Amerika en Europa heeft gegevens beschikbaar over dergelijke toeslagen.

 Lees verder...   Reageer
 

Professional is teveel tijd kwijt aan inloggen

31 augustus 2011 - Zakelijke professionals blijken een buitenproportioneel deel van hun werkdag te besteden aan de aanmelding op computersystemen. 67 procent zegt teveel tijd kwijt te zijn aan inlogprocedures. 85 procent zegt efficiënter te kunnen werken als de logintijd zou worden teruggedrongen. Dat blijkt uit onderzoek van Tools4ever naar de manier waarop gebruikers zich aanmelden op bedrijfstoepassingen en -systemen en wat hun meningen hierover zijn.

 Lees verder...   8 reacties
 

Verzekerden opvallend positief over claimafhandeling

30 augustus 2011 - Klanten van schadeverzekeraars zijn opvallend positief over de wijze waarop de eigen verzekeraar claims afhandelt. Bijna 90 procent van de klanten die een claim heeft ingediend, zegt tevreden te zijn over de claimbehandeling alsmede over de toewijzing van de claim. Relatief minder klanten zijn tevreden over de snelheid van uitbetaling (63 procent) en de hoogte van de uitkering (72 procent).

 Lees verder...   1 reactie
 

'Risicobeheersing recall vereist betere samenwerking'

30 augustus 2011 - Veel bedrijven zijn onvoldoende voorbereid op een grote productrecall (terugroepactie). Hun afzonderlijke recallplannen zijn vaak op orde, maar een nauwkeurige afstemming met die van hun naaste partners in de productketen ontbreekt vaak. Een betere samenwerking tussen ketenpartners en inachtneming van nieuwe ontwikkelingen in de communicatie bij het opstellen van recallplannen, kunnen helpen bij het beheersbaar houden van recallrisico’s.

 Lees verder...   Reageer
 

Commissaris heeft steeds meer aandacht maatschappelijke verantwoordelijkheid

30 augustus 2011 - Commissarissen worden zich steeds meer bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dit blijkt uit onderzoek van Berenschot naar de governance van AEX en AMX bedrijven tussen 2006 en 2010. De uitkomsten laten zien dat het aantal raden van commissarissen met een commissie gericht op maatschappelijke verantwoordelijk de afgelopen jaren sterk is toegenomen. Echter, het hebben van een commissie biedt geen garantie voor succes.

 Lees verder...   Reageer
 

Professional is niet overtuigd van eigen overtuigingskracht

30 augustus 2011 - Professionals zijn dagelijks bezig met overtuigen: tijdens besprekingen, onderhandelingen of presentaties. Daarvoor gebruiken ze argumenten. Toch gebeurt het regelmatig dat iemand goede argumenten denkt te hebben, maar zijn publiek niet weet te overtuigen. Waar gaat het precies mis?

 Lees verder...   2 reacties
 

Manager heeft innovatie en cloud hoog op de actielijst staan

30 augustus 2011 - Ruim de helft van de Nederlandse managers richt zich in 2011 en 2012 op innovatie en groei. Nederland loopt hierin voor op de rest van de wereld, waar gemiddeld 29 procent zegt zich hiermee bezig te houden. Slechts negentien procent zegt dat kostenbesparing hoog op de actielijst staat. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Avanade.

 Lees verder...   1 reactie
 

Nederland telt relatief veel ondernemende werknemers

29 augustus 2011 - Exacte cijfers ontbreken nog, maar Nederland telt relatief veel ondernemende werknemers. Kennis over ondernemend gedrag binnen bedrijven is schaars aanwezig. Het wordt niet in de formele statistieken opgenomen. Het is echter wel van belang dat er naast entrepreneurs ook intrapreneurs zijn die in loondienst ijveren om markten te verbreden en creëren.

 Lees verder...   Reageer
 

Vereniging Eigen Huis: Bankenafspraak over NHG wankelt

29 augustus 2011 - In het front dat banken en verzekeraars zo zorgvuldig hebben opgebouwd om de NHG buitenspel te zetten, is een eerste, gevoelige bres geslagen. BNP Paribas, in omvang de vierde hypotheekaanbieder van Nederland, heeft vorige week gehoor gegeven aan onze oproep om toch de NHG-normen te hanteren voor hypotheken met NHG.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 858 859 860 861 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10