zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer gaat heel ver om Oranje te zien spelen

10 juni 2010 - Het aantal werknemers dat de eerste wedstrijd van Oranje tijdens werktijd mag kijken, groeit gestaag. Waar twee weken geleden nog 64 procent geen toestemming kreeg van de baas, is dit nu bijna gehalveerd naar 35 procent. Personeel heeft er veel voor over: twintig procent is bereid langer door te werken in ruil voor twee keer 45 minuten Oranjevoetbal.

En er zijn zelfs mensen die zeggen het bed in te willen duiken met de baas, als dat helpt hem over te halen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 500 Nederlandse werknemers in opdracht van LG. Als de Official Partner van de Thuiskijkers, helpt LG werknemers met behulp van www.wkkijken.nl de baas te overtuigen dat Oranjevoetbal niet gemist mag worden. 



Kom niet aan mijn bonus!

Als de baas nee zegt, nemen Oranjefans het heft in eigen hand. Zo is tien procent van plan samen te zweren met collega’s om van de baas toestemming te krijgen voor een voetbalkijk-sessie. Minder populair is het geven van een bos bloemen of fles champagne (vijf procent), het wassen van de auto van de baas (drie procent) of de rest van het jaar op tijd komen (drie procent). Sommige werknemers gaan een stapje verder: vier procent roept met de baas in bed te willen duiken, als dat nodig is om de wedstrijd te mogen zien. Of ze dit daadwerkelijk doen, is natuurlijk de vraag. Opvallend genoeg zeggen mensen dat in ieder geval liever dan dat ze de baas zouden betalen voor het kijkplezier – slechts 0,8 procent heeft er een deel van de bonus voor over. 

Lobbyen bij de baas

Via www.wkkijken.nl kunnen werknemers een lobby starten door hun baas op te geven. Deze werkgevers ontvangen per mail een officieel en onderbouwd verzoek de wedstrijd te laten kijken. Het biedt namelijk veel voordelen, ook voor de baas. Zo stijgt de waardering voor de organisatie en de werkgever, wordt het personeel gemotiveerd en krijgt hij zelf ook de kans de wedstrijd te kijken. Met wkkijken.nl komt LG op voor alle Thuiskijkers die vanuit Nederland Oranje aanmoedigen tijdens het WK. En werkgevers blijken hier gevoelig voor. Bij meer dan een kwart van de organisaties mag de televisie aan op 14 juni, veertien procent van de bazen bouwt er zelfs een heel evenement omheen. Een op de tien werknemers mag zelf bepalen waar ze de wedstrijd zien; zij hebben vrij gekregen. 

Over het onderzoek

LG liet het onderzoek naar het WK-kijkgedrag onder Nederlandse werknemers uitvoeren door onderzoeksbureau PanelWizard. Aan het onderzoek namen 513 respondenten tussen de 16 en 65 jaar deel, hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding over mannen en vrouwen, leeftijd en opleidingsniveau.

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 IT-beheerder: verbied WK kijken op het werk
 Oranjegekte breekt door op de werkvloer
 Elf tips tegen EK-verzuim
 Geef werknemer de ruimte en voorkom WK-verzuim
 
 
reacties
 
Helma van Wanrooij  |   | 
10-06-2010
 | 
09:26 uur
Wat is nou anderhalf uur als je daardoor ook nog een blije medewerker krijgt. Waar hebben we het over...
Jacqueline  |   | 
11-06-2010
 | 
11:46 uur
Wat is nou het bed delen met je baas als je daardoor ook nog een blije werkgever krijg? Waar hebben we het over....? Anderhaf uur sex met je baas voor anderhalf uur kijkplezier. Werknemer blij, baas blij! En dat dan nog maar voor één wedstrijd. Een mooie manier om de baas te overtuigen dat het Oranjevoetbal niet gemist kan worden en de bedrijfsproduktiviteit op deze manier verhoogd kan worden. Wat een waanzin.
Walter  |   | 
14-06-2010
 | 
11:21 uur
Elke keer wordt het weer duidelijk hoe ver de mens is opgeschoten evolutionair gesproken. Brood en spelen. En naar bed gaan met iemand doe je toch uit onvoorwaardelijke liefde of pure geslachtsdrift? De amygdala doet nog precies hetzelfde als duizenden jaren geleden en de neo-cortex kan het uiteindelijk toch niet wegrationaliseren... Nothing ever changes. Of in elk geval heel langzaam. Is dat allemaal dan zo erg dan? Natuurlijk niet. Maar ik zou niet graag met mijn baas naar bed gaan...
Club Champagne  |   | 
6-08-2015
 | 
16:06 uur
De baas champagne geven om een voetbalwedstrijd te mogen zien is natuurlijk leuk en aardig, maar hoeveel is dit je waard?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10