zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wat zijn de zoekmachine marketing trends in 2010?

15 januari 2010 - Meer volume, meer zoekopdrachten, meer data, snellere verbindingen, meer advertenties, meer aanbiedingen en meer media. Op het web lijkt de recessie voorbij. Het jaar 2010 staat in het teken van het gemeengoed worden van nieuwe technieken zoals Augmented Reality en cloud computing.

Ook ‘realtime search’ en ‘social search’ horen er vanaf 2010 standaard bij volgens zoekmachine marketing bureau Indenty



Definitieve doorbraak
In 2010 moet het gebeuren. Cloud computing en Augmented reality zullen hun definitieve doorbraak gaan maken. Google blijft natuurlijk haar online diensten uitbreiden. Met de komst van het besturingsysteem Chrome, zal cloud computing voor veel consumenten in één klap veel meer betekenis krijgen.
De meeste inkomsten van zoekmachines komen nog altijd van de advertenties. Het online adverteren zal ook steeds vaker samen gaan met bijvoorbeeld Augmented Reality, display- of video advertising. 

Conversie en opbrengstmeting
Google blijft verder gaan met ontwikkelingen in het AdWords systeem, Analytics, en het zoekmachinealgoritme. De flinke groei binnen online adverteren betekent ook stijgende klikprijzen. Er is momenteel veel vraag naar advertentieruimte terwijl deze beperkt zijn. De thema’s ‘conversie’ en ‘opbrengstmeting’ gaan een steeds grotere rol spelen. Afnemers van SEM hebben veel interesse in de kosten in relatie met de opbrengsten van de marketingcampagnes. Men wil weten wat er per geïnvesteerde euro verdiend wordt. 

Online zoeken
Wat het online zoeken betreft, besteden zoekmachines komend jaar de meeste energie in realtime, social en local search. Bedrijven doen er goed aan zich te profileren via passende social networks. 

Rapport
De trendanalyse uitgevoerd door Chang Kuypers in samenwerking met Hogeschool Saxion Enschede in opdracht van Indenty. De data voor het onderzoek is verkregen door middel van interviews met diverse marktspecialisten op het gebied van online marketing. Daarnaast is ook een uitgebreid mediaonderzoek verricht. Het volledige rapport kunt u hier kosteloos downloaden.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis pakt goed uit voor zoekmachine marketing
 Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen
 Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing
 Cloud computing verandert bedrijven in hoog tempo
 
 
reacties
 
Danny Verhoeven  |   | 
15-01-2010
 | 
08:51 uur
Ik denk dat het als internet marketeer altijd al belangrijk is geweest om conversie te meten en andere zaken.

Zonder te meten weet je gewoon niet waar je mee bezig bent.
Christ van Pelt  |   | 
15-01-2010
 | 
11:48 uur
Waarom zou marketing alleen zoekmachines gebruiken. In marktonderzoeken, dus geen marketingonderzoeken, gebruik ik al meer dan 10 jaar de zoekmachine voor mijn prospectklanten.
2Bfound Zoekmachine Marketing  |   | 
24-09-2012
 | 
12:20 uur
Voor een recentere versie kun je op dezelfde site nu ook het onderzoek van 2011 vinden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Customer experience verbeteren met digitalisatie supplychain
reacties
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
meer top 10