zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis pakt goed uit voor zoekmachine marketing

10 december 2009 - Voor zoekmachine marketing is veel meer financiële ruimte binnen het MKB dan verwacht. Uit onderzoek van Indenty onder 416 MKB organisaties blijkt dat het Nederlandse midden- en kleinbedrijf volgend jaar meer dan 250 miljoen euro zal uitgeven aan SEM. Terwijl veel bedrijven op het moment extra letten op de kosten, blijkt zoekmachine marketing sterk te groeien.

Dit onderzoek naar de kansen voor zoekmachine marketing binnen het MKB in Nederland wijst uit dat Nederlandse MKB organisaties gemiddeld 4.800 euro over heel 2009 zullen besteden aan zoekmachine marketing. Tevens zal dit gemiddelde jaarbudget met 9,5 procent stijgen naar 5.300 euro per bedrijf in het MKB in 2010. Op dit moment wordt zoekmachine marketing ingezet door een derde van de MKB bedrijven met website, voor 2010 is dit bijna 50 procent. 



Stijging

Ook de rest van de onderzoeksresultaten laten verassend positieve uitkomsten zien. De Nederlandse MKB ondernemers hebben aan het einde van 2009 een totaalbedrag van 153 miljoen euro besteedt aan zoekmachine marketing over het gehele jaar. In 2010 zal dit bedrag uitkomen op ongeveer 253 miljoen euro. Een verwachte stijging van ongeveer 100 miljoen euro. 

Onbekend

De meeste MKB organisaties die hebben aangegeven op dit moment nog geen zoekmachinemarketing in te zetten, zeggen (nog) niet genoeg weten van deze vorm van marketing. Ook zijn hierbij veel bedrijven die de website nog niet inzetten als marketing instrument, maar enkel als informerend middel. 

Kansen
Al met al liggen er veel kansen voor zoekmachine marketing binnen het MKB. De grootte van de markt en de groei in budgetten voor zoekmachine marketing zijn veel groter dan verwacht. Voor alle inzichten en uitkomsten van het onderzoek naar de groei en kansen voor zoekmachine marketing binnen het MKB in Nederland kunt u het rapport lezen op de website van Indenty.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen
 Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing
 Zoekmachines belangrijkste marketingkanaal voor webwinkels
 Dialoogmarketing neemt sterk toe
 
 
reacties
 
Richard Kraan  |   | 
29-04-2010
 | 
00:41 uur
Dit klopt, ook wij hebben geďnvesteerd en meer nog meer leerlingen erdoor gekregen.

www.verkeersschooltransfer.nl

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
Wereldwijde faillissementen stijgen nog sneller dan verwacht (1) 
De kater na carnaval: feestvierders nemen vrije dagen op  (1) 
top10
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Vijf zegeningen van een burn-out
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10