zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen

21 augustus 2008 - 45 procent van de Search marketeers laat het na om Search activiteiten te integreren met offline media inspanningen. Ook zit er een gat tussen de strategie die Search marketeers volgen en het gedrag van zoekmachinegebruikers.

Dat blijkt uit onderzoek van iProspect, uitgevoerd door Jupiter Research. Hoewel het integreren van Search met offline kanalen allesbehalve nieuw is, bewijst deze studie het tegendeel. Slechts 55 procent van de marketeers combineert haar online activiteiten met minimaal één offline kanaal. Het meest gebruikte offline marketinginstrument daarbij is direct mail. Deze resultaten zetten eerder onderzoek van iProspect () in een heel ander daglicht. Toen werd nog geconcludeerd dat 67 procent van de zoekopdrachten een direct resultaat zijn van offline kanalen, waarbij vooral televisiereclames aanzetten tot online zoekopdrachten (37 procent). 



Integratie

Robert Murray, president van iProspect: "Ondanks de duidelijke resultaten over de kracht van het integreren van Search met offline kanalen, is dat nog niet doorgedrongen tot de hedendaagse marketingstrategieën. Door deze integratie niet te onderkennen, negeren Search marketeers de essentiële kanalen die voor zoekopdrachten in de zoekmachines zorgen." 

Foute middelen

Deze studie laat ook zien dat wanneer Search marketeers digitale middelen (online persberichten, afbeeldingen, video’s etc.) inzetten, zij de voorkeur geven aan afbeeldingen (58 procent) boven online persberichten (32 procent) of video’s (twintig procent). Dit terwijl uit eerder iProspect onderzoek blijkt dat zoekmachinegebruikers eerder op nieuwsberichten (36 procent) klikken, dan op afbeeldingen (31 procent) of video’s (zeventien procent).
Lees het hele onderzoek op: http://www.iprospect.com/about/researchstudy_2008_searchmarketingintegration.htm

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing
 Zoekmachines belangrijkste marketingkanaal voor webwinkels
 Ook CEO overstag voor zoekmachinemarketing
 Zoekmachinegebruikers stoppen op pagina drie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10