zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen

21 augustus 2008 - 45 procent van de Search marketeers laat het na om Search activiteiten te integreren met offline media inspanningen. Ook zit er een gat tussen de strategie die Search marketeers volgen en het gedrag van zoekmachinegebruikers.

Dat blijkt uit onderzoek van iProspect, uitgevoerd door Jupiter Research. Hoewel het integreren van Search met offline kanalen allesbehalve nieuw is, bewijst deze studie het tegendeel. Slechts 55 procent van de marketeers combineert haar online activiteiten met minimaal één offline kanaal. Het meest gebruikte offline marketinginstrument daarbij is direct mail. Deze resultaten zetten eerder onderzoek van iProspect () in een heel ander daglicht. Toen werd nog geconcludeerd dat 67 procent van de zoekopdrachten een direct resultaat zijn van offline kanalen, waarbij vooral televisiereclames aanzetten tot online zoekopdrachten (37 procent). 



Integratie

Robert Murray, president van iProspect: "Ondanks de duidelijke resultaten over de kracht van het integreren van Search met offline kanalen, is dat nog niet doorgedrongen tot de hedendaagse marketingstrategieën. Door deze integratie niet te onderkennen, negeren Search marketeers de essentiële kanalen die voor zoekopdrachten in de zoekmachines zorgen." 

Foute middelen

Deze studie laat ook zien dat wanneer Search marketeers digitale middelen (online persberichten, afbeeldingen, video’s etc.) inzetten, zij de voorkeur geven aan afbeeldingen (58 procent) boven online persberichten (32 procent) of video’s (twintig procent). Dit terwijl uit eerder iProspect onderzoek blijkt dat zoekmachinegebruikers eerder op nieuwsberichten (36 procent) klikken, dan op afbeeldingen (31 procent) of video’s (zeventien procent).
Lees het hele onderzoek op: http://www.iprospect.com/about/researchstudy_2008_searchmarketingintegration.htm

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing
 Zoekmachines belangrijkste marketingkanaal voor webwinkels
 Ook CEO overstag voor zoekmachinemarketing
 Zoekmachinegebruikers stoppen op pagina drie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
De cyberdreiging van vaccinaties
meer top 10