zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing

25 maart 2008 - Steeds meer marketeers willen zoekmachinemarketing zelf uitvoeren, al stijgt het aantal dat hulp van buiten zoekt nog steeds. Dit blijkt uit de `Search marketing benchmark guide 2008` van MarketingSherpa.

45 procent van de adverteerders verwacht in de komende periode bovengemiddeld veel uit te geven aan `pay per click` op Google. 33 procent voorziet gemiddelde uitgaven. 38 procent verwacht bovengemiddelde uitgaven aan pay per click op andere top-zoekmachines, 23 procent gemiddelde uitgaven. 43 procent verwacht bovengemiddelde uitgaven aan `search engine optimalisation`, 35 procent gemiddelde uitgaven. 37 procent van de respondenten vindt de `return of investment` (roi) van zoekmachinemarketing goed, achttien procent vindt het de sterkste tactiek en 21 procent noemt deze zaken moeilijk te meten. 25 procent ziet e-mailmarketing als de sterkste tactiek en 39 procent vindt de roi ervan groot. 



Specialisten

30 procent beschouwt het aannemen van een zoekmachinemarketingspecialist als heel moeilijk en 21 procent noemt het aannemen van zoekmachinemarketingmanager heel moeilijk. 43 procent noemt dat `niet moeilijker dan anders` en 44 procent beschouwt het aannemen van ppc-campagneleiders als niet moeilijker dan anders.


Bron: Emerce, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zoekmachines belangrijkste marketingkanaal voor webwinkels
 Ook CEO overstag voor zoekmachinemarketing
 Zoekmachinegebruikers stoppen op pagina drie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10