zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om een te hoge werkdruk te voorkomen

7 januari 2010 - Te weinig personeel, teveel werk: dagelijkse kost voor de manager vandaag de dag. Toch kan de een er beter mee omgaan dan de ander. 6Minutes.be geeft drie tips voor degenen voor wie dit minder of helemaal niet het geval is. Op naar een 2010 zonder onnodig hoge werkdruk.

1. Stel prioriteiten en doe dat streng


Richt uw energie op de meest dringende zaken. Dit zijn vaak niet de leukste, maar helpen wel bij het verminderen van de werkdruk. Zet ook tijd voor uzelf hoog op de prioriteitenlijst. 

2. Schrap tijdverspillers

Houd u niet langer bezig met taken die veel tijd kosten en weinig opleveren. Stel deze desnoods uit tot rustigere tijden. 

3. Zeg nee tegen nieuw werk
Maak duidelijk dat u er momenteel echt geen extra taken bij kunt hebben, helemaal niet als dringende werkzaamheden daarmee in het geding zouden komen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis leidt tot extra werkdruk bij secretaresses
 Dreigende burnout? Maak het werk leuker!
 Slechte samenwerking leidt tot depressie
 Zeven manieren om te blijven presteren onder druk
 
 
reacties
 
Phil  |   | 
8-01-2010
 | 
09:49 uur
Ik hanteer al jaren de vijf vragen-regel om de boel onder controle te houden:
Moet ik dit nu doen? (Leg de klemtoon wisselend op ieder woord)
Moet: Dwang? Zo niet, niet doen.
Ik: Delegeervraag. Ik of een ander?
Dit: De prioriteit. Eerst dit of toch eerst dat andere?
Nu: Planningvraag. Moet het nu, straks of misschien nooit?
Doen: van uitstel komt afstel. Doe het nu!
Bas Hoorn  |   | 
8-01-2010
 | 
12:07 uur
An sich zijn deze tips correct! Ik wil graag nog een extra toelichting geven op ''Nee zeggen tegen nieuw werk''.

Je begint écht bij prioriteiten stellen en bepalen wat er écht toe doet! Dan pas weet je waar je ''Nee'' op kan zeggen. Als je namelijk zomaar ''Nee'' zegt word je ongeloofwaardig.

Voor meer uitleg over ''Nee'' zeggen zie:
(Klik hier)


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10