zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om een te hoge werkdruk te voorkomen

7 januari 2010 - Te weinig personeel, teveel werk: dagelijkse kost voor de manager vandaag de dag. Toch kan de een er beter mee omgaan dan de ander. 6Minutes.be geeft drie tips voor degenen voor wie dit minder of helemaal niet het geval is. Op naar een 2010 zonder onnodig hoge werkdruk.

1. Stel prioriteiten en doe dat streng


Richt uw energie op de meest dringende zaken. Dit zijn vaak niet de leukste, maar helpen wel bij het verminderen van de werkdruk. Zet ook tijd voor uzelf hoog op de prioriteitenlijst. 

2. Schrap tijdverspillers

Houd u niet langer bezig met taken die veel tijd kosten en weinig opleveren. Stel deze desnoods uit tot rustigere tijden. 

3. Zeg nee tegen nieuw werk
Maak duidelijk dat u er momenteel echt geen extra taken bij kunt hebben, helemaal niet als dringende werkzaamheden daarmee in het geding zouden komen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

  Meer dan 80 procent Twitter-accounts kan nep zijn
 Ethisch hacker Computest vindt serieuze kwetsbaarheid in Apple’s macOS
 Helft Nederlandse managers: data en digitalisering kritiek voor bedrijfsleven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis leidt tot extra werkdruk bij secretaresses
 Dreigende burnout? Maak het werk leuker!
 Slechte samenwerking leidt tot depressie
 Zeven manieren om te blijven presteren onder druk
 
 
reacties
 
Phil  |   | 
8-01-2010
 | 
09:49 uur
Ik hanteer al jaren de vijf vragen-regel om de boel onder controle te houden:
Moet ik dit nu doen? (Leg de klemtoon wisselend op ieder woord)
Moet: Dwang? Zo niet, niet doen.
Ik: Delegeervraag. Ik of een ander?
Dit: De prioriteit. Eerst dit of toch eerst dat andere?
Nu: Planningvraag. Moet het nu, straks of misschien nooit?
Doen: van uitstel komt afstel. Doe het nu!
Bas Hoorn  |   | 
8-01-2010
 | 
12:07 uur
An sich zijn deze tips correct! Ik wil graag nog een extra toelichting geven op ''Nee zeggen tegen nieuw werk''.

Je begint écht bij prioriteiten stellen en bepalen wat er écht toe doet! Dan pas weet je waar je ''Nee'' op kan zeggen. Als je namelijk zomaar ''Nee'' zegt word je ongeloofwaardig.

Voor meer uitleg over ''Nee'' zeggen zie:
(Klik hier)


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Wanneer komt de kostenvergoeding van hoortoestellen ter sprake?
reacties
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
top10
Werknemer die moeilijk rondkomt, zoekt naar manieren om extra te werken
‘Country Extortion’ en staatsgerelateerd hacktivisme kunnen samenleving ontwrichten
Twee op de drie Nederlanders voorstander van vierdaagse werkweek
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor
Werknemer worstelt met lastige IT-beveiligingsprotocollen
Gefragmenteerde informatie staat optimale customer experience in de weg
De moderne manager bestaat niet
Driekwart bedrijven in duurzame energie heeft last van materiaaltekorten
Cybercriminelen gebruiken snelkoppelingen om toegang te krijgen tot zakelijke pc's
Wereldwijde trend van gematigde premiestijging zakelijke schadeverzekeringen
meer top 10