zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Niet manager, maar persoonlijkheid leidt tot burnout

17 maart 2009 - De persoonlijkheid van een werknemer is een belangrijkere factor in het ontstaan van een burnout dan de relatie met de leidinggevende. Dat zegt Leslie Graham, die vandaag op dit onderwerp promoveert aan de Universiteit van Utrecht, op HR Praktijk.



Bron: HR Praktijk
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Verandermanager is de sleutel tot succesvolle digitale transformatie
 Search advertising blijft ongekend populair
 Psychische problemen onderbelicht bij aanvraag arbeidsongeschiktheidsuitkering
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie wapens tegen burnout
 Kredietcrisis vergt andere rol managers
 Emotionele intelligentie vermindert risico op burnout
 Vijf maatregelen om het risico op burnout te beperken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Search advertising blijft ongekend populair  (2) 
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig (1) 
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (2) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
top10
Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?
Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
Twintig- tot 45-jarigen meest kwetsbaar voor financiële schokken
Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
IT-afdeling vindt het moeilijk om aan hoge verwachtingen van bedrijf te voldoen
meer top 10