zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kredietcrisis vergt andere rol managers

28 november 2008 - Volgens veel economen is een recessie onafwendbaar. Al deze ontwikkelingen leiden tot grote onzekerheid en stress op de werkvloer, in feite een crisis in het klein. Daarom moeten managers zich gaan opstellen als crisismanagers in hun eigen bedrijf.

Dat zegt managementspecialist Asha Kalijan. Volgens haar is het in onzekere tijden belangrijk dat een manager zich anders opstelt dan hij of zij gewend is. "Dat betekent: als een soort van Rudy Giuliani of Wouter Bos glashelder communiceren, niet alleen over wat je als manager wel weet, maar ook over wat je niet weet. Ook het aantal communicatiemomenten moet omhoog. Als manager moet je informatie niet langer bewaren tot het werkoverleg, maar zo snel mogelijk delen met medewerkers." 



Helderheid

Kalijan is auteur van het FAQ-boek voor managers, een vraag- en antwoordboek waarin de 100 belangrijkste vragen worden beantwoord die leidinggevenden in hun werk hebben. In het boek komen diverse situaties aan de orde waarbij veranderingen en onzekerheid een grote rol spelen. "Altijd blijkt dan dat werknemers duidelijkheid, sturing en antwoorden nodig hebben en verwachten van hun leidinggevende. Vaak leven er vragen onder werknemers, waar ze zich zelf nog niet van bewust zijn, omdat zij vaak informatie missen, maar wachten af, omdat zij vertrouwen dat het management daar zelf mee komt. Voor managers is het zaak om bovenop de situatie te zitten, als stevig baken te functioneren en helderheid te verschaffen aan hun werknemers. Dat geldt ook nu tijdens de kredietcrisis en alle onzekerheid daarom heen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager merkt gevolgen kredietcrisis
 Europese bedrijven te passief in kredietcrisis
 Negen communicatietips voor crisistijden
 Beter een bullebak dan een watje als baas
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10