zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marcomprofessional werkt vaak en graag thuis

21 november 2008 - 31 procent van de marketing- en communicatieprofessionals werkt standaard zo nu en dan thuis. 29 procent kan dit in goed overleg. Dertien procent mag zoveel thuis werken als ze willen. En achttien procent heeft geen enkele invloed op de tijdsindeling.

Dit blijkt uit internetonderzoek van USG Capacity. Ruim 300 marketing- en communicatieprofessionals gaven antwoord op de vraag: Is het binnen jouw organisatie mogelijk om thuis te werken? 



Maatschappelijke betrokkenheid
Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity: "Wij merken dat vooral marketing- en communicatieprofessionals binnen grotere bedrijven de voordelen van thuiswerken kunnen ervaren maar dat het binnen het MKB nog niet zoveel voorkomt. Verder zien we dat organisaties thuiswerken niet alleen inzetten om medewerkers meer flexibiliteit te geven maar ook vanuit maatschappelijke betrokkenheid. Door meer flexibiliteit dragen organisaties ook bij aan het vermijden van files. Binnen USG Capacity is incidenteel thuiswerken bespreekbaar, de verantwoordelijkheid ligt hierbij altijd bij het management. Wij merken dat dit binnen de organisatie als positief wordt ervaren en dat dit ten goede komt aan het gevoel van plezier in het werk en de mate van betrokkenheid."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders wil liever ander werk
 Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
 Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marcomprofessional werkt het liefst in non-profit sector
 Nederlandse manager wil vaker telewerken
 Manager is steeds meer voorstander van thuiswerken
 Thuiswerken tegen hoge benzinekosten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
meer top 10