zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marcomprofessional werkt het liefst in non-profit sector

16 juli 2008 - Ruim eenderde (38 procent) van de marketing- en communicatieprofessionals is het liefst werkzaam in de non-profit sector. De zakelijke dienstverlening staat op een goede tweede plaats (24 procent), gevolgd door de FMCG/retail branche (veertien procent).

Dit blijkt uit een onlangs afgesloten internet onderzoek onder ruim 300 bezoekers van de website van USG Capacity. Voor zeven procent van de marketing- en communicatieprofessionals is de branche handel en industrie het meest favoriet. Slechts zes procent wil het liefst als marketing- en/of communicatieprofessional in de zorg of het onderwijs aan de slag. Het minst favoriet is de financiële dienstverlening. Een magere vijf procent geeft aan in die sector te willen werken. 



Afwisseling
"De uitkomst van het internet onderzoek sluit aan bij het beeld dat wij van de markt hebben," aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. "In zowel de non-profit sector als de zakelijke dienstverlening zijn de meeste marketing- en communicatiefuncties zeer breed en uitdagend waardoor de professionals zich in de breedte kunnen ontwikkelen. Die aspecten spreken de huidige generatie aan, zij zijn op zoek naar een sterk afwisselende functie en een goede balans tussen werk en privé."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Dominante rol ransomware, stalkerware en MFA-bypasses'
 Vijf tips voor werknemers om overmatig stress te voorkomen
 Meerderheid bedrijven gebruikt technologie om personeelstekorten aan te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marcomprofessional blijft maar twee jaar trouw
 Allochtone marcomprofessional is ambitieuzer dan autochtone
 Hoe ziet marketing er in 2020 uit? Tien visies
 Middenkader non-profit blijft achter bij profitsector
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
Wat heeft 2023 in petto voor HR? De vijf belangrijkste trends volgens Culture Amp
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
Bedrijven investeren in Open Banking om besluitvorming te verbeteren
Werkgevers krijgen advies: ''Stel harde regels op, tot ontslag aan toe''
De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
Ziekteverzuimpercentage 2022 na twintig jaar weer boven de vijf procent
meer top 10