zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marcomprofessional werkt het liefst in non-profit sector

16 juli 2008 - Ruim eenderde (38 procent) van de marketing- en communicatieprofessionals is het liefst werkzaam in de non-profit sector. De zakelijke dienstverlening staat op een goede tweede plaats (24 procent), gevolgd door de FMCG/retail branche (veertien procent).

Dit blijkt uit een onlangs afgesloten internet onderzoek onder ruim 300 bezoekers van de website van USG Capacity. Voor zeven procent van de marketing- en communicatieprofessionals is de branche handel en industrie het meest favoriet. Slechts zes procent wil het liefst als marketing- en/of communicatieprofessional in de zorg of het onderwijs aan de slag. Het minst favoriet is de financiële dienstverlening. Een magere vijf procent geeft aan in die sector te willen werken. 



Afwisseling
"De uitkomst van het internet onderzoek sluit aan bij het beeld dat wij van de markt hebben," aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. "In zowel de non-profit sector als de zakelijke dienstverlening zijn de meeste marketing- en communicatiefuncties zeer breed en uitdagend waardoor de professionals zich in de breedte kunnen ontwikkelen. Die aspecten spreken de huidige generatie aan, zij zijn op zoek naar een sterk afwisselende functie en een goede balans tussen werk en privé."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marcomprofessional blijft maar twee jaar trouw
 Allochtone marcomprofessional is ambitieuzer dan autochtone
 Hoe ziet marketing er in 2020 uit? Tien visies
 Middenkader non-profit blijft achter bij profitsector
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10