zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

SMS-parkeren slaat aan bij bedrijfsleven

19 september 2008 - Twee maanden na de invoering van SMS-parkeren heeft het Amsterdamse bedrijfsleven het betalen van parkeergeld met een SMSje omarmd. "Bedrijven kunnen het betalen van het parkeren van hun hele wagenpark bij ons regelen, ook voor hun klanten. Het systeem staat namelijk los van het kenteken."

Dat zegt M. Ciric, directeur van SMS Parking Nederland. Met SMS-parkeren betaalt u voor het feitelijk gebruik. Als u ergens parkeert, gooit u toch vaak meer in de automaat dan nodig. Dat kan op jaarbasis behoorlijk oplopen. Ook is het ideaal wanneer een afspraak of klus uitloopt: u hoeft niet steeds terug naar de automaat om geld bij te gooien. Een ander groot voordeel is de administratie: twee keer per maand krijgen bedrijven een overzicht van alle parkeeracties en ze zitten niet vast aan een abonnement of contract. 



Eenvoudig

Het idee van SMS-parkeren is even simpel als gemakkelijk: bestuurders zoeken een openbare parkeerplaats en melden zich aan en af per SMS. Parkeerwachters kunnen in hun computer zien dat de auto is aangemeld. Er hoeft dan ook geen parkeerkaartje in de auto te liggen. Om gebruik te kunnen maken van het systeem is een eenmalig registratie op www.smsparking.nl nodig. Betalen van de parkeergelden gebeurt twee keer per maand via een automatische incasso. 

Slim

Het concept van SMS-parkeren houdt ook rekening met maximale parkeertijden die op sommige plekken gelden. Ciric: "Op sommige locaties mag je bijvoorbeeld maar twee uur parkeren. De gebruiker ontvangt dan een bericht dat de maximale parkeertijd is verlopen." SMS-parkeren kan voorlopig alleen nog in Amsterdam, maar andere steden zullen naar verwachting spoedig volgen.

 
 Doorsturen   9 reacties  

 

Laatste nieuws

 Bumperklevers en smartphonegebruik bron van ergernis
 Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet
 Is drukwerk de sleutel naar succes in het reclamegeweld tijdens de feestdagen?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?
 Zakelijk sms in de lift
 Vijf succesfactoren voor SMS-campagnes
 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 
 
reacties
 
Mark van Huijstee  |   | 
19-09-2008
 | 
08:13 uur
Hoe verhoud zich dit tot initiatieven zoals YellowBrick?
Angelique Gelderblom  |   | 
12-04-2011
 | 
19:01 uur
Kijk ook eens op www.parkline.nl
Arjan  |   | 
14-09-2011
 | 
17:19 uur
En parkeren met creditcard, zit daar nog wat in? Bij Schiphol Smart Parking gaat dat prima.

(Klik hier)
Bernhard  |   | 
14-02-2012
 | 
13:43 uur
@Arjan: Dat moet inderdaad geen enkel probleem zijn! Zie URL.
Bernhard  |   | 
14-02-2012
 | 
22:47 uur
Ik zie dat de vorige url niet werkt! Bij deze de goede. Grt Bernhard
Els  |   | 
31-03-2012
 | 
21:44 uur
Reactie op Mark:
Yellow Brick is eigenlijk het zelfde als Sms parkeren. Al heeft m.i. Yellow Brick iets uitgebreidere mogelijkheden en is het ook op meer locatie te gebruiken.
Richard  |   | 
2-06-2012
 | 
17:36 uur
Zie dat de bovenste link niet werkt, dit is de link dus: (Klik hier)
Richard van Brunen  |   | 
2-06-2012
 | 
14:32 uur
Vind sms toch niet de beste oplossing. De nieuwe app van parkmobile spreekt mij veel meer aan.

De heren en dame die het hierboven hebben over Schiphol, een app zou ook voor Schiphol parkeren veel uitkomst bieden! Het liefst wel met een vergelijk functie zodat je onderweg al kunt bepalen waar je goedkoop kunt parkeren. Eigenlijk zo iets zoals hier maar dan in een app.
Audrey  |   | 
4-06-2012
 | 
09:29 uur
Yellowbrick, Parkmobile, SMS parkeren; allemaal hetzelfde principe en het werkt uitstekend. Maar Yellowbrick en Parkmobile zijn wél in veel steden te gebruiken, in tegenstelling van SMS parkeren.
Ik gebruik zelf al enige tijd Parkmobile (zonder abonnement) en ben hier erg tevreden over.
Even goed checken welke steden je regelmatig komt en dan zelf een keuze maken.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
reacties
Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken (1) 
Sligro rondt overname Horeca Totaal Sluis af (1) 
Uitvaartorganisaties zien brood in duurzame uitvaart (1) 
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers (1) 
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
top10
Tijdsregistratie op het werk: Nederland meest digitale leerling van de klas
Vrouwelijke professionals en leidinggevenden weinig zelfverzekerd
Amsterdam wereldwijd op nummer twee wat betreft stedelijke mobiliteit
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers
70 procent financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
Dit zijn de meest favoriete werkgevers in Nederland onder mensen met een migratieachtergrond
Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen
HR Case activatiebeleid: vier tips om medewerkers zelfstandig te laten leren
De grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020
Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk
meer top 10