zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

SMS-parkeren slaat aan bij bedrijfsleven

19 september 2008 - Twee maanden na de invoering van SMS-parkeren heeft het Amsterdamse bedrijfsleven het betalen van parkeergeld met een SMSje omarmd. "Bedrijven kunnen het betalen van het parkeren van hun hele wagenpark bij ons regelen, ook voor hun klanten. Het systeem staat namelijk los van het kenteken."

Dat zegt M. Ciric, directeur van SMS Parking Nederland. Met SMS-parkeren betaalt u voor het feitelijk gebruik. Als u ergens parkeert, gooit u toch vaak meer in de automaat dan nodig. Dat kan op jaarbasis behoorlijk oplopen. Ook is het ideaal wanneer een afspraak of klus uitloopt: u hoeft niet steeds terug naar de automaat om geld bij te gooien. Een ander groot voordeel is de administratie: twee keer per maand krijgen bedrijven een overzicht van alle parkeeracties en ze zitten niet vast aan een abonnement of contract. 



Eenvoudig

Het idee van SMS-parkeren is even simpel als gemakkelijk: bestuurders zoeken een openbare parkeerplaats en melden zich aan en af per SMS. Parkeerwachters kunnen in hun computer zien dat de auto is aangemeld. Er hoeft dan ook geen parkeerkaartje in de auto te liggen. Om gebruik te kunnen maken van het systeem is een eenmalig registratie op www.smsparking.nl nodig. Betalen van de parkeergelden gebeurt twee keer per maand via een automatische incasso. 

Slim

Het concept van SMS-parkeren houdt ook rekening met maximale parkeertijden die op sommige plekken gelden. Ciric: "Op sommige locaties mag je bijvoorbeeld maar twee uur parkeren. De gebruiker ontvangt dan een bericht dat de maximale parkeertijd is verlopen." SMS-parkeren kan voorlopig alleen nog in Amsterdam, maar andere steden zullen naar verwachting spoedig volgen.

 
 Doorsturen   10 reacties  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?
 Zakelijk sms in de lift
 Vijf succesfactoren voor SMS-campagnes
 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 
 
reacties
 
Mark van Huijstee  |   | 
19-09-2008
 | 
08:13 uur
Hoe verhoud zich dit tot initiatieven zoals YellowBrick?
Angelique Gelderblom  |   | 
12-04-2011
 | 
19:01 uur
Kijk ook eens op www.parkline.nl
Arjan  |   | 
14-09-2011
 | 
17:19 uur
En parkeren met creditcard, zit daar nog wat in? Bij Schiphol Smart Parking gaat dat prima.

(Klik hier)
Bernhard  |   | 
14-02-2012
 | 
13:43 uur
@Arjan: Dat moet inderdaad geen enkel probleem zijn! Zie URL.
Bernhard  |   | 
14-02-2012
 | 
22:47 uur
Ik zie dat de vorige url niet werkt! Bij deze de goede. Grt Bernhard
Els  |   | 
31-03-2012
 | 
21:44 uur
Reactie op Mark:
Yellow Brick is eigenlijk het zelfde als Sms parkeren. Al heeft m.i. Yellow Brick iets uitgebreidere mogelijkheden en is het ook op meer locatie te gebruiken.
Richard  |   | 
2-06-2012
 | 
17:36 uur
Zie dat de bovenste link niet werkt, dit is de link dus: (Klik hier)
Richard van Brunen  |   | 
2-06-2012
 | 
14:32 uur
Vind sms toch niet de beste oplossing. De nieuwe app van parkmobile spreekt mij veel meer aan.

De heren en dame die het hierboven hebben over Schiphol, een app zou ook voor Schiphol parkeren veel uitkomst bieden! Het liefst wel met een vergelijk functie zodat je onderweg al kunt bepalen waar je goedkoop kunt parkeren. Eigenlijk zo iets zoals hier maar dan in een app.
Audrey  |   | 
4-06-2012
 | 
09:29 uur
Yellowbrick, Parkmobile, SMS parkeren; allemaal hetzelfde principe en het werkt uitstekend. Maar Yellowbrick en Parkmobile zijn wél in veel steden te gebruiken, in tegenstelling van SMS parkeren.
Ik gebruik zelf al enige tijd Parkmobile (zonder abonnement) en ben hier erg tevreden over.
Even goed checken welke steden je regelmatig komt en dan zelf een keuze maken.
Rick Burgers  |   | 
6-03-2020
 | 
15:36 uur
SMS of on-demand parkeren is inmiddels volledig geaccepteerd. Wij bieden nu vooraf boekbaar de optie om te parkeren in binnensteden. Ga je bijvoorbeeld een dagje uit naar Artis? Kun je vanuit huis de parkeerplaats reserveren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10