zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobile marketing wordt langzaam mainstream

30 november 2007 - Steeds meer consumenten van verschillende leeftijden gebruiken hun telefoon niet alleen meer om te bellen, maar maken ook gebruik van de features en applicaties die een modern gsm-apparaat tegenwoordig bevat. Marketingcommunicatie via de mobiele telefoon lijkt hiermee weer een stapje dichterbij, aldus de Amerikaanse Mobile Marketing Association.

Trends en ontwikkelingen


De Amerikaanse branche-organisatie zegt dit in zijn jaarlijkse ‘Mobile Attitude and Usage’-onderzoek, waarin het trends en ontwikkelingen in mobiel gebruik onderzoekt. Enkele uitkomsten:
• De interesse van consumenten in mobile marketing is net zo hoog als in de twee eerdere onderzoeken die de branche-organisatie hield. Één op de vier respondenten heeft in meer of mindere mate interesse in mobile marketing.
• Het aantal consumenten dat te maken heeft gehad met mobile marketing groeit; één op de twintig respondenten heeft weleens deelgenomen aan een actie. De doelgroep 25-44 telde het hoogste aantal ‘participanten’.
• Meest voorkomende campagnemiddel: sweepstakes en stem-acties, gevolgd door de zogenaamde ‘alert-diensten’. Tien procent van mensen die hiermee te maken heeft (gehad), heeft het mobieltje weleens gebruikt om een kortingscoupon te ontvangen.
• In de VS blijken de doelgroepen African-Americans en Spaanstaligen het meest ontvankelijk voor mobile promoties. 

SMS en foto's

• SMS, met name: Jongeren en jongvolwassenen maken meer gebruik van sms dan andere doelgroepen. Mensen tussen de 13 en 24 verzenden en krijgen de meeste tekstberichten – maar liefst meer dan 50 per week, aldus de onderzoekers- terwijl de helft van alle respondenten minstens eenmaal per week een sms-je krijgt of verzendt. • En 54 procent van de doelgroep 13-34 jaar gebruikt sms voor een of andere vorm van social networking. 44 procent van deze doelgroep gebruikt sms voor flirten of daten en 10 procent van de doelgroep heeft weleens een eind aan een relatie gemaakt met de hulp van een sms-je.
• Foto’s maken: 58 procent maakt foto’s met zijn of haar mobiel. In 2006 lag dat percentage nog op 35 procent.
De toename in het gebruik van fotografie middels de mobiele telefoon valt volgens Gene Keenan, vice-president mobile strategies bij interactief marketingbureau Isobar, goed samen met de komst van een nieuwe techniek waarbij het makkelijker wordt om beelden te sms-en: 'Ik verwacht volgend jaar een paar innovatieve campagnes op dit gebied', aldus Keenan.
Het onderzoek is gehouden door marktonderzoekbureau Synovate en bevatte1405 online interviews, gebruik makend van een online consumentenpanel van 1,5 miljoen huishoudens.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 Mobile advertising komt eraan
 
 
reacties
 
Jim  |   | 
1-12-2007
 | 
16:19 uur
Wij maken al tijden gebruik van mobile marketing. Bij veel campagnes zetten wij SMS, en soms zelfs MMS, marketing in om bepaalde producten, diensten, maar ook door ons georganiseerde events onder de aandacht te brengen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10