zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobile marketing wordt langzaam mainstream

30 november 2007 - Steeds meer consumenten van verschillende leeftijden gebruiken hun telefoon niet alleen meer om te bellen, maar maken ook gebruik van de features en applicaties die een modern gsm-apparaat tegenwoordig bevat. Marketingcommunicatie via de mobiele telefoon lijkt hiermee weer een stapje dichterbij, aldus de Amerikaanse Mobile Marketing Association.

Trends en ontwikkelingen


De Amerikaanse branche-organisatie zegt dit in zijn jaarlijkse ‘Mobile Attitude and Usage’-onderzoek, waarin het trends en ontwikkelingen in mobiel gebruik onderzoekt. Enkele uitkomsten:
• De interesse van consumenten in mobile marketing is net zo hoog als in de twee eerdere onderzoeken die de branche-organisatie hield. Één op de vier respondenten heeft in meer of mindere mate interesse in mobile marketing.
• Het aantal consumenten dat te maken heeft gehad met mobile marketing groeit; één op de twintig respondenten heeft weleens deelgenomen aan een actie. De doelgroep 25-44 telde het hoogste aantal ‘participanten’.
• Meest voorkomende campagnemiddel: sweepstakes en stem-acties, gevolgd door de zogenaamde ‘alert-diensten’. Tien procent van mensen die hiermee te maken heeft (gehad), heeft het mobieltje weleens gebruikt om een kortingscoupon te ontvangen.
• In de VS blijken de doelgroepen African-Americans en Spaanstaligen het meest ontvankelijk voor mobile promoties. 

SMS en foto's

• SMS, met name: Jongeren en jongvolwassenen maken meer gebruik van sms dan andere doelgroepen. Mensen tussen de 13 en 24 verzenden en krijgen de meeste tekstberichten – maar liefst meer dan 50 per week, aldus de onderzoekers- terwijl de helft van alle respondenten minstens eenmaal per week een sms-je krijgt of verzendt. • En 54 procent van de doelgroep 13-34 jaar gebruikt sms voor een of andere vorm van social networking. 44 procent van deze doelgroep gebruikt sms voor flirten of daten en 10 procent van de doelgroep heeft weleens een eind aan een relatie gemaakt met de hulp van een sms-je.
• Foto’s maken: 58 procent maakt foto’s met zijn of haar mobiel. In 2006 lag dat percentage nog op 35 procent.
De toename in het gebruik van fotografie middels de mobiele telefoon valt volgens Gene Keenan, vice-president mobile strategies bij interactief marketingbureau Isobar, goed samen met de komst van een nieuwe techniek waarbij het makkelijker wordt om beelden te sms-en: 'Ik verwacht volgend jaar een paar innovatieve campagnes op dit gebied', aldus Keenan.
Het onderzoek is gehouden door marktonderzoekbureau Synovate en bevatte1405 online interviews, gebruik makend van een online consumentenpanel van 1,5 miljoen huishoudens.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Psychologische veiligheid creëren: de bouwsteen voor agility
 Phishing meer gericht op nieuwe ‘smoesjes’ door COVID-19
 Gerichte inzet AI nodig om ROI gezond te houden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 Mobile advertising komt eraan
 
 
reacties
 
Jim  |   | 
1-12-2007
 | 
16:19 uur
Wij maken al tijden gebruik van mobile marketing. Bij veel campagnes zetten wij SMS, en soms zelfs MMS, marketing in om bepaalde producten, diensten, maar ook door ons georganiseerde events onder de aandacht te brengen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Drie tips om veilig te internetten vanaf uw vakantieadres
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
meer top 10