zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf succesfactoren voor SMS-campagnes

19 mei 2003 - Succesvolle sms-campagnes moeten aan vijf voorwaarden voldoen. Dat ontdekte Jacomien Glazenburg van de Rijksuniversiteit Groningen in een afstudeeronderzoek naar de rol van sms in communicatiestrategieën.

Zij interviewde adverteerders die sms inzetten, sms-bedrijven en diverse reclame- en mediabureaus.



De student onderscheidt een drietal soorten SMS-campagnes:

1. Push-campagne
De push-campagne is pro-actief, ofwel door de adverteerder gestuurd.

2. Pull-campagne
De pull-campagne is daarentegen gebaseerd op de responsmogelijkheid van de consument.

3. Continue dialoog
De continue dialoog is een combinatie van pro-actief en reactief: de adverteerder communiceert op continue basis over en weer met de consument.

Vijf succesfactoren
Succesvolle SMS-campagnes voldoen aan de volgende voorwaarden:

1. Selecteer de juiste doelgroep
2. Ondersteun de campagne met een opt-in database
3. Hou de gestuurde boodschap eenvoudig
4. Zorg dat de boodschap waarde heeft voor de ontvanger
5. Houd de campagne laagdrempelig


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Blijf online veilig en verander uw wachtwoorden
 Minder negatieve vooroordelen rondom werkloosheid ten gevolge van de coronacrisis
 Acht cybersecurity trends voor 2021
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet
Welke auto’s behouden hun waarde het meeste?
reacties
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
Werknemer wil niet terug naar werksituatie zoals vóór COVID-19  (1) 
Kijken, kijken en niet kopen (1) 
‘Veiliger en slimmer werken’ bovenaan agenda IT-afdeling (1) 
top10
Eén op de drie organisaties overweegt thuiswerkvergoeding
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
Focus op flexibele planning en versnelde innovatie
Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
Hoge uitstroom sociaal domein: het gaat niet alleen om het salaris
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen
Slechts één op de drie werknemers is veerkrachtig genoeg
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen
Werkzoekers hebben hekel aan schrijven motivatiebrief
De tien ingrediënten van elk succesvol project
meer top 10