zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf succesfactoren voor SMS-campagnes

19 mei 2003 - Succesvolle sms-campagnes moeten aan vijf voorwaarden voldoen. Dat ontdekte Jacomien Glazenburg van de Rijksuniversiteit Groningen in een afstudeeronderzoek naar de rol van sms in communicatiestrategieën.

Zij interviewde adverteerders die sms inzetten, sms-bedrijven en diverse reclame- en mediabureaus.



De student onderscheidt een drietal soorten SMS-campagnes:

1. Push-campagne
De push-campagne is pro-actief, ofwel door de adverteerder gestuurd.

2. Pull-campagne
De pull-campagne is daarentegen gebaseerd op de responsmogelijkheid van de consument.

3. Continue dialoog
De continue dialoog is een combinatie van pro-actief en reactief: de adverteerder communiceert op continue basis over en weer met de consument.

Vijf succesfactoren
Succesvolle SMS-campagnes voldoen aan de volgende voorwaarden:

1. Selecteer de juiste doelgroep
2. Ondersteun de campagne met een opt-in database
3. Hou de gestuurde boodschap eenvoudig
4. Zorg dat de boodschap waarde heeft voor de ontvanger
5. Houd de campagne laagdrempelig


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10