zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?

7 augustus 2008 - Mobiele marketing via bijvoorbeeld sms, gsm-applicaties en mobiele games, is en blijft hot. Als thema tenminste. Over de doorbraakpotentie verschillen de meningen echter nogal.

Jeroen van Glabbeek, ceo van CM Groep, stelt op MD Weekly dat drie miljard mensen gemiddeld 1.000 keer per jaar een sms sturen. Marcel Kolb, senior salesmanager bij Hotsms, noemt het uniek dat het bereik van sms vrijwel 100 procent is. Volgens hen zal mobiele video eveneens oprukken. Nieuwe toestellen als de Iphone en de Nokia n95 maken tv kijken op de mobiel steeds toegankelijker immers. 



Mobiel betalen

Van Glabbeek is tevens enthousiast over de mogelijkheden van mobiel betalen. Nu al gaat er 100 miljoen euro per jaar om in de markt voor betalen per sms. Kolb signaleert echter dat nog niet veel consumenten zich willen registreren voor een digitale portemonnee als Minitix. 

Te traag

Anders signalen komen uit Amerika, zo staat te lezen op Marketing Online. Marketingnews meldt namelijk dat mobiele telefoons nog te traag en niet gebruikersvriendelijk genoeg zijn voor mobiele campagnes. Bovendien wordt het mobieltje nog vooral gebruikt voor telefoneren en sms’en, zelden voor internetten. Het is wel zo dat de markt voor draadloze advertenties aan het groeien is, maar dan met name door het gebruik van sms en WAP voor eenvoudige promoties, zoals couponacties.


Bron: Adforesult, Marketingnews, MD Weekly, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
  Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
 Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen
 Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Reclamebureau  |   | 
21-09-2010
 | 
19:59 uur
Opmerkelijk dat de kansen op het gebied van mobile marketing op dit moment nog niet volledig benut worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10