zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?

7 augustus 2008 - Mobiele marketing via bijvoorbeeld sms, gsm-applicaties en mobiele games, is en blijft hot. Als thema tenminste. Over de doorbraakpotentie verschillen de meningen echter nogal.

Jeroen van Glabbeek, ceo van CM Groep, stelt op MD Weekly dat drie miljard mensen gemiddeld 1.000 keer per jaar een sms sturen. Marcel Kolb, senior salesmanager bij Hotsms, noemt het uniek dat het bereik van sms vrijwel 100 procent is. Volgens hen zal mobiele video eveneens oprukken. Nieuwe toestellen als de Iphone en de Nokia n95 maken tv kijken op de mobiel steeds toegankelijker immers. 



Mobiel betalen

Van Glabbeek is tevens enthousiast over de mogelijkheden van mobiel betalen. Nu al gaat er 100 miljoen euro per jaar om in de markt voor betalen per sms. Kolb signaleert echter dat nog niet veel consumenten zich willen registreren voor een digitale portemonnee als Minitix. 

Te traag

Anders signalen komen uit Amerika, zo staat te lezen op Marketing Online. Marketingnews meldt namelijk dat mobiele telefoons nog te traag en niet gebruikersvriendelijk genoeg zijn voor mobiele campagnes. Bovendien wordt het mobieltje nog vooral gebruikt voor telefoneren en sms’en, zelden voor internetten. Het is wel zo dat de markt voor draadloze advertenties aan het groeien is, maar dan met name door het gebruik van sms en WAP voor eenvoudige promoties, zoals couponacties.


Bron: Adforesult, Marketingnews, MD Weekly, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen
 Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Reclamebureau  |   | 
21-09-2010
 | 
19:59 uur
Opmerkelijk dat de kansen op het gebied van mobile marketing op dit moment nog niet volledig benut worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10