zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ook CEO overstag voor zoekmachinemarketing

5 december 2006 - Zoekmachinemarketing vindt steeds vaker de weg naar de directiekamer. Dat zegt althans de Amerikaanse branchevereniging van zoekmachinemarketingbureau Sempo (Search Engine Marketing Professional Organization).

Sempo gaf onderzoeksbureau Radar Research opdracht voor zijn jaarlijkse onderzoek naar de zoekmachinemarketingbranche, en ontdekte dat deze vorm van marketing allang geen zaak meer is van de junior marketeer.

Hoog in zoekresultaat


Maar liefst 90 procent van alle respondenten uit het senior management zegt dat ze de laatste tijd gemiddeld of meer bezig zijn met zoekmachinemarketingprogramma's om de organisatie omhoog te krijgen in de zoekresultaten. Vorig jaar lag dat percentage nog op 50 procent. Andere uitkomsten van het onderzoek: 59 procent van de adverteerders heeft vooral direct sales voor ogen als men start met zoekmachinemarketing, brand awareness wordt door 53 procent genoemd, gevolgd door lead generation (48 procent). De rest van de onderzoeksresultaten verschijnt aan het eind van dit jaar.


Bron: Clickz, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10