zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zoekmachinegebruikers stoppen op pagina drie

12 april 2006 - De meeste mensen die een zoekmachine gebruiken verwachten dat hetgeen ze zoeken, te vinden is op de eerste resultatenpagina. De meeste internetters bekijken drie pagina's met zoekresultaten, alvorens ze opgeven. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau iProspect.

Topmerken
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat eenderde van de internetters de bedrijven die op de eerste zoekresultatenpagina verschijnen, associëren met topmerken. Zeker 62 procent van de gebruikers klikt op een zoekresultaat op de eerste pagina. In 2002 was dat 48 procent. Wanneer mensen op de eerste resultatenpagina niet vinden wat ze zoeken verandert 41 procent van zoekterm of zoekmachine.

Eerste pagina


Volgens directeur van iProspect, Robert Murray, toont het onderzoek aan dat het van steeds groter belang wordt om op de eerste pagina van zoekresultaten te staan. Danny Sullivan, hoofdredacteur van de site Search Engine Watch, beaamt dat. "Gebruikers weten wat ze willen en ze willen het ook direct kunnen vinden, het liefst op de eerste pagina."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10