zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succesvolle merken investeren in verbetering van contentcreatie en workflow optimalisatie

Merken geven prioriteit aan investeringen in snelheid, schaal en efficiŽntie van hun contentcreatiemogelijkheden

14 februari 2023 - Onlangs presenteerde Adobe het 2023 Digital Trends Report, het dertiende jaarlijkse onderzoek naar marketing en IT-prioriteiten voor het komende jaar. Uit het rapport van dit jaar blijkt dat grote merken prioriteit geven aan investeringen in snelheid, schaal en efficiëntie van hun contentcreatiemogelijkheden en workflow om sterkere klantrelaties op te bouwen.

Tegelijkertijd verbeteren ze hun bestaande marketingprocessen en -technologieën om het maximale uit hun investeringen te halen en ervoor te zorgen dat ze het hele jaar door elke kans benutten.



Contentcreatie op schaal
Het onderzoek laat zien dat 89 procent van de senior executives zegt dat de vraag naar content aanzienlijk is toegenomen. Maar ondanks deze vraag van klanten - die steeds meer behoefte hebben aan dynamische digitale ervaringen via verschillende kanalen - vindt slechts een minderheid van de merken zichzelf 'goed' in het maken en leveren van content. 
Marktleiders zijn daarom bezig met het heroverwegen en stroomlijnen van hun content supply chains, die de planning van contentcampagnes, creatie, levering en gegevensanalyse omvatten. Efficiëntie en kostenreductie staan centraal: 62 procent van de senior executives zegt hun contentprocessen al efficiënter te hebben gemaakt.

Workflow wordt een topprioriteit
In het verleden gingen initiatieven om sneller content te creëren ten koste van de tijd en vrijheid van medewerkers. Bijna de helft (44 procent) van de marketeers noemt onvoldoende tijd om creatief te zijn als een belemmering voor het leveren van uitstekende klantervaringen.
 
  • Slechts een derde (33 procent) van de medewerkers beoordeelt hun organisatie als 'goed' of 'zeer goed' in het plannen, scannen, prioriteren en toewijzen van content om meetbare resultaten te bereiken.
  • Bovendien noemt 43 procent workflowproblemen als grootste belemmering voor hun marketingorganisaties.
  • Twee op de vijf (41 procent) senior executives hebben werk en werkbeheer tot een technologische topprioriteit voor 2023 gemaakt.
  • Bijna evenveel (39 procent) hebben prioriteit gegeven aan het stroomlijnen of automatiseren van samenwerkingsprocessen zodat hun teams sneller en beter kunnen werken.
  • En 38 procent heeft prioriteit gegeven aan het gebruik van workflowautomatisering om de efficiëntie van marketing- en klantervaringsprocessen te verbeteren.
"Het leveren van gepersonaliseerde ervaringen in combinatie met content is nog nooit zo belangrijk geweest. Goede content zorgt voor een diepere band met klanten, wat in het huidige klimaat cruciaal is voor zowel de verkoop op korte termijn als de loyaliteit op lange termijn," aldus Alvaro Del Pozo, Vice President International Marketing bij Adobe. "In een tijd waarin merken meer mensen moeten bereiken via verschillende kanalen, is de hoeveelheid noodzakelijke content enorm. Content supply chains zijn de motor van marketingorganisaties geworden en marktleiders investeren terecht in oplossingen om hun aanpak nieuw leven in te blazen."

Klik hier om het Adobe Digital Trends 2023 rapport te downloaden.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Merendeel niet tevreden over salaris
 Een op de vijf Nederlanders blijft vaker thuis door inflatie
 Slechts acht procent van de organisaties is voorbereid op cyberdreigingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieŽn
 Amsterdam koploper in Europa: grootste digitale groei van content en digitale media-dienstverleners
 Werknemer denkt dat slechte samenwerkingstools de algehele bedrijfsgroei belemmeren
 Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscameraís voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk (1) 
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek  (1) 
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
Deze vijf AI-trends gaan ons leven de komende jaren veranderen (1) 
top10
Geavanceerde technieken zorgen voor drastische toename van phishing
ITíer vindt opkomende technologieŽn vaak moeilijk te begrijpen
AI VS AI: De beste manier om de moderne cybercrimineel tegen te gaan
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling
Bijna alle mkb-bedrijven zien negatieve impact van kostencrisis op bedrijfscultuur
Drie nieuwe tactieken die cybercriminelen gebruiken bij phishing-aanvallen
Tegen de haren instrijken
Oplopend ziekteverzuim door tekort aan bedrijfsartsen is op te vangen
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
Werkend Nederland print minimaal vanwege ontbossingszorgen
meer top 10