zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller

Meer aankopen, informatieverzoeken en volgers

10 maart 2021 - Media die lezers een positief gevoel geven zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar ook zetten deze media aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen kunnen vaker rekenen op meer volgers. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction onder ruim 1.500 Nederlandse mediagebruikers in opdracht van Hearst Netherlands.

In het onderzoek is gekeken naar 44 media, variërend van traditionele media zoals magazines en hun websites, kranten en tv tot social media, en 'nieuwe' media zoals video on demand- en muziekstreamingsdiensten.


 
Adverteren effectiever in positieve media
Uit het onderzoek blijkt dat een positieve context adverteerders in staat stelt effectiever mensen te bereiken en te bewegen. Wanneer Nederlanders een positief gevoel ervaren tijdens mediagebruik, praten twee op de vijf met een ander over wat ze gelezen, gezien of gehoord hebben. Een derde van de respondenten gaat op zoek naar meer informatie naar aanleiding van een artikel of video. Een kwart zoekt naar aanleiding van een advertentie meer informatie op. Opvallend is dat magazine-lezers vatbaarder zijn voor media met advertising dan niet-magazine-lezers. Het magazine (print) is daarnaast het enige mediatype dat erin slaagt zowel te informeren, te ontspannen als me-time te creëren. Andere media zitten óf sterk aan de informatieve kant, óf juist aan de entertainment kant.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 40 procent van de bedrijven gaat salarisadministratie moderniseren tegen 2023
 Financieel dienstverleners schieten tekort nu consumenten duurzame financiering eisen
 Minder dan een kwart van de zakelijke beslissers zet AI in om klantcommunicatie te verbeteren
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
 Guilty pleasures tijdens thuiswerken vragen om meer cyberbewustzijn
 Nederlanders laten social media links liggen als dag tien minuten korter zou zijn
 TMT-branche in 2021 al ruim boven pre-coronaniveaus
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
top10
Overweeg je een management buy out? Drie tips
Hybride werken: veel bedrijven in de Randstad zijn om
Pandemie zorgt voor toename van fraude en oplichting
Acht op de tien technische bedrijven kampt komende vijf jaar met personeelstekort
Gebrek aan controles en zichtbaarheid in wat gebruikers doen in app zorgt voor onnodig bedrijfsrisico
Overheid biedt steeds vaker financiering voor om- en bijscholing
'Innovatief leiderschap vraagt moed en non-conformistisch handelen'
Big Data en kunstmatige intelligentie blijven belangrijkste trends in financiële sector
Grootste uitdaging HR is het aantrekken en behouden van werknemers uit verschillende generaties
Digitale monitoring van werknemers schaadt vertrouwen en vergroot personeelsverloop
meer top 10