zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller

Meer aankopen, informatieverzoeken en volgers

10 maart 2021 - Media die lezers een positief gevoel geven zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar ook zetten deze media aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen kunnen vaker rekenen op meer volgers. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction onder ruim 1.500 Nederlandse mediagebruikers in opdracht van Hearst Netherlands.

In het onderzoek is gekeken naar 44 media, variërend van traditionele media zoals magazines en hun websites, kranten en tv tot social media, en 'nieuwe' media zoals video on demand- en muziekstreamingsdiensten.


 
Adverteren effectiever in positieve media
Uit het onderzoek blijkt dat een positieve context adverteerders in staat stelt effectiever mensen te bereiken en te bewegen. Wanneer Nederlanders een positief gevoel ervaren tijdens mediagebruik, praten twee op de vijf met een ander over wat ze gelezen, gezien of gehoord hebben. Een derde van de respondenten gaat op zoek naar meer informatie naar aanleiding van een artikel of video. Een kwart zoekt naar aanleiding van een advertentie meer informatie op. Opvallend is dat magazine-lezers vatbaarder zijn voor media met advertising dan niet-magazine-lezers. Het magazine (print) is daarnaast het enige mediatype dat erin slaagt zowel te informeren, te ontspannen als me-time te creëren. Andere media zitten óf sterk aan de informatieve kant, óf juist aan de entertainment kant.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
 Werkend Nederland print minimaal vanwege ontbossingszorgen
 Oplopend ziekteverzuim door tekort aan bedrijfsartsen is op te vangen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
 Guilty pleasures tijdens thuiswerken vragen om meer cyberbewustzijn
 Nederlanders laten social media links liggen als dag tien minuten korter zou zijn
 TMT-branche in 2021 al ruim boven pre-coronaniveaus
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscamera’s voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
Deze vijf AI-trends gaan ons leven de komende jaren veranderen (1) 
Gemaksdiensten op kantoor populairder in crisistijd (1) 
Nederlanders koplopers in thuiswerken (1) 
top10
Bedrijven moeten meer aandacht schenken aan retentie van talent
Een vijfde van werkend Nederland wil geen manager die jonger is dan zichzelf
83 procent van alle CIO’s moet dit jaar meer met minder doen
Ondanks aandacht voor diversiteit ervaart één op de drie leeftijdsdiscriminatie
Kleine consultancybedrijven niet opgewassen tegen digitale slagkracht grote spelers
Bedrijven zien grote voordelen internationaal verspreide personeelsbestanden
Geavanceerde technieken zorgen voor drastische toename van phishing
IT’er vindt opkomende technologieën vaak moeilijk te begrijpen
AI VS AI: De beste manier om de moderne cybercrimineel tegen te gaan
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling
meer top 10