zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Onderzoek; de Nederlandse Kerst tradities onder de loep

26 procent van de Nederlanders geeft aan dat het bedenken en maken van het Kerstdiner de meeste stress oplevert

23 december 2022 - Sensu Insight Ltd heeft in opdracht van One4all cadeaukaarten gedaan naar de Kerst tradities onder 1.067 Nederlanders. Ruim 64 procent van de Nederlanders vindt de Kerstperiode stressvol maar zeker de moeite waard. De meeste kerst-stress begint al bij het kopen van een boom tot aan het aanschaffen van de kerstcadeautjes en het bereiden van het kerstdiner. Toch vindt ruimt de helft (53 procent) van ondervraagden de kersttijd, de mooiste tijd van het jaar.

Maar waar hebben de Nederlanders zoveel stress over? De meeste stress hebben we over het bedenken van het menu en het koken van het Kerstdiner, ruim 26 procent van de ondervraagden vindt dit een belangrijke stress factor. Op de tweede plaats staat het kopen van de kerstcadeaus en kerstdecoratie; 23 procent geeft aan hier stress over te hebben. Op de derde plaats staat het kiezen van onze kerstoutfit, dit zegt vijftien procent.Sensu Insight Ltd. onderzocht ook of de Nederlanders blij zijn met de kerstcadeaus die ze krijgen. Iets meer de helft van de Nederlandse volwassenen (50,32 procent) heeft weleens een cadeau gekregen dat ze niet leuk vonden.



De top vier van meest ontvangen cadeaus die wij niet willen krijgen:
•              Bad- en doucheset - 40 procent.
•              Kunst of decoratieve items die niet in je interieur passen - 29 procent
•              Eten en drinken dat je niet lekker vindt of niet kunt eten - 28 procent
•              Sokken - twintig procent
Hoewel we aangeven dat bad- en douchesets het meest ontvangen cadeau is dat we niet willen krijgen, geeft toch 33 procent van de Nederlandse volwassenen persoonlijke verzorgingsproducten (zoals bad- en douchesets) aan hun geliefden.

De top zes  van de meest gegeven kerstcadeaus zijn:
•              Parfum en make-up - 40 procent
•              Persoonlijke verzorgingsproducten - 33 procent
•              Boeken / Muziek - 31 procent
•              Dranken / Voeding - 24 procent
•              Decoratie voor in huis - zeventien procent
•              Mode - zeventien procent
Uit het onderzoek blijkt ook dat het populaire All You Need is Love tv-programma het niet wint van de klassieke Kerstfilms. Slechts twintig procent zegt All You Need is Love te kijken tijdens de Kerst terwijl bijna de helft van Nederland (48 procent) zegt een voorkeur te hebben voor traditionele kerstfilms.

 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
 Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
 Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een op de drie werkenden slaat kerstborrel het liefst over
 Sla de plank niet mis tijdens Kerstmis
 Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning
 Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
De top drie tech-trends volgens Alibaba
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
C-suite wil in technologie investeren om uit de recessie te komen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10