zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meerderheid managers vertrouwt supportprofessional blind

Supportprofessional vaak medeverantwoordelijk voor succes manager

8 juni 2022 - Meer dan de helft van de Nederlandse managers en directeuren vertrouwt zijn of haar supportprofessional blind. Mannelijke managers zijn iets beter van vertrouwen dan vrouwelijke managers, respectievelijk 62 procent en 52 procent. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers onder ruim 500 leidinggevenden, managers en directeuren.

De vertrouwensband zorgt ervoor dat de helft (51 procent) van managend Nederland geen geheimen heeft voor de supportprofessional.


 
Supportprofessionals zijn goud waard
Supportprofessionals zijn als steun en toeverlaat van managers en directeuren vaak onmisbaar. Voor de meerderheid van managend Nederland geldt zelfs dat zijn of haar supportprofessional (mede)verantwoordelijk is voor het zakelijk succes. Bij twee op de vijf (39 procent) managers zou het werk zelfs volledig in het honderd lopen zonder supportprofessional. De impact van de supportprofessional is zo groot, dat de helft (52 procent) van de managers en directeuren zijn of haar rechterhand het liefst zou meenemen naar een andere werkgever als hij/zij van baan zou wisselen. Ondanks dat het werk van supportprofessionals zo waardevol is, wordt dit lang niet altijd voldoende gewaardeerd. Volgens de helft (52 procent) van de Nederlandse managers en directeuren worden supportprofessionals over het algemeen ondergewaardeerd. 
Rob Rijbroek, directeur Schoevers: "Supportprofessionals worden steeds meer co-managers. Dit betekent dat ze veel impact hebben op het werk van de manager of directeur. Ze zijn niet alleen verantwoordelijk voor het agendabeheer of het verzorgen van zakelijke correspondentie, maar denken ook strategisch mee, onderhouden het relatienetwerk of managen projecten. Het is dan ook niet gek dat het werk van supportprofessionals van betekenis is voor het succes van de manager of directeur. Helaas wordt dit niet altijd onderkend. Wat mij betreft mogen supportprofessionals flink wat meer waardering ontvangen voor het werk dat ze leveren. Als iedere manager wat vaker zijn of haar dankbaarheid toont, ontvangen supportprofessionals de waardering die ze verdienen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Supportprofessional van de toekomst moet digital savvy zijn
 IT-vaardigheid wordt een van de belangrijkste competenties voor supportprofessionals
 Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt
 Een op de drie supportprofessionals wordt altijd vervangen als hij of zij met vakantie gaat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10