zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

27 september 2021 - Vier op de vijf supportprofessionals krijgt van zijn of haar manager zaken te horen die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers en Public Support. Dat de supportprofessional de persoon is met wie managers alles kunnen delen, blijkt wel uit het feit dat 44 procent van de supportprofessionals aangeeft altijd voor de manager klaar te staan als dat nodig is.

Als het aankomt op de beslissingen van managers dan spelen supportprofessionals een grote rol. Bijna de helft (44 procent) heeft namelijk invloed op de besluiten die een manager neemt. Van een hiërarchische rolverdeling is allang geen sprake meer. Zo voelt slechts vijftien procent zich ondergeschikt aan zijn of haar manager.


"We zien dat supportprofessionals echt de vertrouwenspersonen van managers zijn," stelt Marinel van de Velde, directeur TopSecretaresses Public Support: "Het is dan ook niet gek dat zij invloed hebben op de beslissingen van het management én vaak als eerst op de hoogte zijn. Zij weten goed de vertaalslag te maken tussen wat er op de werkvloer gebeurt en de richting waar het management heen wil. De professionals zijn dus een onmisbare schakel om tot de juiste beslissingen te komen."
 
Spil van de organisatie
Hoe wordt een supportprofessional dan door zijn collega’s beschreven? De meest populaire term om de supportprofessional te omschrijven is spil van de organisatie (59 procent), gevolgd door verbinder (45 procent) en sparringpartner (40 procent). Achttien procent is door anderen gatekeeper genoemd om zijn of haar werkzaamheden te omschrijven.
 Rob Rijbroek, directeur Schoevers. "Dat supportprofessionals een integraal onderdeel van organisaties zijn, blijkt wel uit de termen die gebruikt worden om hen te beschrijven. Ze zijn belangrijk voor de directie om mee te sparren en om bijvoorbeeld hun afspraken bij te houden. Voor de overige medewerkers zijn ze vaak dé persoon die het overzicht houdt en bij wie ze terecht kunnen met vragen. Een echte spil van de organisatie dus."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
 Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
 Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een op de drie supportprofessionals wordt altijd vervangen als hij of zij met vakantie gaat
 Supportprofessional denkt dat manager regelmatig niet op afspraak zou verschijnen zonder zijn/haar hulp
 Helft managers heeft een te volle agenda
 Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Kies als MT voor duurzame oplossingen; juist in de bouw
De kracht van buitenreclame blijft bestaan
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Betere balans tussen werk en privé is goed voornemen nummer één
Werkend Nederland gaat er minimaal op vooruit
Meeste finance afdelingen beschikken slechts over beperkte digitale basis
De acht belangrijkste trends op de bijbanenmarkt
Global Networking Trends report: NaaS steeds populairder
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Deze vier taken staan zeker op de agenda van de CFO in 2022
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
meer top 10