zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

27 september 2021 - Vier op de vijf supportprofessionals krijgt van zijn of haar manager zaken te horen die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers en Public Support. Dat de supportprofessional de persoon is met wie managers alles kunnen delen, blijkt wel uit het feit dat 44 procent van de supportprofessionals aangeeft altijd voor de manager klaar te staan als dat nodig is.

Als het aankomt op de beslissingen van managers dan spelen supportprofessionals een grote rol. Bijna de helft (44 procent) heeft namelijk invloed op de besluiten die een manager neemt. Van een hiërarchische rolverdeling is allang geen sprake meer. Zo voelt slechts vijftien procent zich ondergeschikt aan zijn of haar manager.


"We zien dat supportprofessionals echt de vertrouwenspersonen van managers zijn," stelt Marinel van de Velde, directeur TopSecretaresses Public Support: "Het is dan ook niet gek dat zij invloed hebben op de beslissingen van het management én vaak als eerst op de hoogte zijn. Zij weten goed de vertaalslag te maken tussen wat er op de werkvloer gebeurt en de richting waar het management heen wil. De professionals zijn dus een onmisbare schakel om tot de juiste beslissingen te komen."
 
Spil van de organisatie
Hoe wordt een supportprofessional dan door zijn collega’s beschreven? De meest populaire term om de supportprofessional te omschrijven is spil van de organisatie (59 procent), gevolgd door verbinder (45 procent) en sparringpartner (40 procent). Achttien procent is door anderen gatekeeper genoemd om zijn of haar werkzaamheden te omschrijven.
 Rob Rijbroek, directeur Schoevers. "Dat supportprofessionals een integraal onderdeel van organisaties zijn, blijkt wel uit de termen die gebruikt worden om hen te beschrijven. Ze zijn belangrijk voor de directie om mee te sparren en om bijvoorbeeld hun afspraken bij te houden. Voor de overige medewerkers zijn ze vaak dé persoon die het overzicht houdt en bij wie ze terecht kunnen met vragen. Een echte spil van de organisatie dus."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
 Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
 Werkende gelooft dat kwaliteit onderwijs beter zou zijn met minder overheidsrichtlijnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een op de drie supportprofessionals wordt altijd vervangen als hij of zij met vakantie gaat
 Supportprofessional denkt dat manager regelmatig niet op afspraak zou verschijnen zonder zijn/haar hulp
 Helft managers heeft een te volle agenda
 Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Waarom vlot het niet met diversiteit op de werkvloer?
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Werkende gelooft dat kwaliteit onderwijs beter zou zijn met minder overheidsrichtlijnen
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn
Significant meer mensen terug naar kantoor
meer top 10