zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een op de drie supportprofessionals wordt altijd vervangen als hij of zij met vakantie gaat

Zeven procent gaat niet op vakantie zonder werktelefoon of -laptop

19 juli 2021 - Maar liefst 33 procent van de supportprofessionals wordt altijd vervangen als hij of zij op vakantie gaat. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers, het opleidingsinstituut voor startende en ervaren managementsupportprofessionals, en Public Support, detacheerder voor secretaresses en prouctondersteuners. Bij nog eens 33 procent wordt soms vervanging geregeld.

Waar in veel beroepsgroepen het werk nog op de werknemer ligt te wachten als diegene terugkomt van vakantie, is dit slechts voor 34 procent van de supportprofessionals iedere keer het geval. Toch betekenen deze cijfers niet dat alle professionals zorgeloos op vakantie gaan. Zeven procent kan het niet laten om de werktelefoon of -laptop mee op vakantie te nemen.


"In weinig beroepen wordt er direct vervanging geregeld als een medewerker op vakantie gaat," stelt Marinel van de Velde, directeur TopSecretaresses Public Support. "Dat dit bij supportprofessionals wel gebeurt, toont dat zij een onmisbare schakel binnen een bedrijf zijn. Het regelen van vervanging is een geruststelling voor het bedrijf, maar ook voor de supportprofessional zelf. Zij hoeven zich geen zorgen te maken dat er een puinhoop op ze wacht als ze terugkomen van vakantie."
 
Einde van het vakgebied?
Is deze beroepsgroep in de toekomst ook onmisbaar? Supportprofessionals hebben in elk geval niet het idee dat hun vakgebied zal verdwijnen. Slechts elf procent heeft deze angst. Digitalisering zal wel invloed op het vakgebied hebben, zo denkt ruim een kwart (28 procent) dat een deel van de baan verdwijnt als gevolg van meer digitale processen.
 Rob Rijbroek, directeur Schoevers. "Digitalisering zorgt voor verandering binnen veel beroepen en zal ook invloed hebben op de werkzaamheden van supportprofessionals. Dit betekent niet dat hun rol overbodig zal worden. Dat er vervanging tijdens vakantie wordt geregeld laat immers wel zien hoe belangrijk zij zijn, maar dit kan wel wat aanpassingen van de professional vragen. Het is daarom belangrijk dat zij zich altijd blijven ontwikkelen om zo de laatste kennis en kunde te hebben in het digitale tijdperk. Zo kan het bijvoorbeeld raadzaam zijn om als professional meer te investeren in IT- of organisatievaardigheden door middel van bijvoorbeeld bijscholing. Uit ons onderzoek blijkt namelijk dat deze skills de komende jaren van groot belang zijn."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
 Vier op de tien Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekeraar
 Bedrijven moeten meer prioriteit geven aan het welzijn van werknemers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Supportprofessional denkt dat manager regelmatig niet op afspraak zou verschijnen zonder zijn/haar hulp
 Helft managers heeft een te volle agenda
 Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal
 Een supportprofessional van het hoogste niveau: dit moet u weten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
meer top 10