zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Supportprofessional denkt dat manager regelmatig niet op afspraak zou verschijnen zonder zijn/haar hulp

Afspraken lopen in het honderd zonder supportprofessional

22 juni 2021 - 36 procent van de supportprofessionals gelooft dat de manager zonder hem of haar regelmatig niet op afspraken zou verschijnen. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers en Public Support. De coördinatie en plan skills van de supportprofessionals zijn dus cruciaal om afspraken netjes na te kunnen komen.

De meest belangrijke taken van een supportprofessional zijn volgens henzelf plannen en organiseren (achttien procent) en coördineren (veertiemn procent). Handig voor de manager en zijn afspraken. Wanneer we kijken naar soft skills dan is communicatie (veertien procent) volgens de supportprofessionals de belangrijkste soft skill in het vakgebied, net als proactiviteit. Over vijf jaar is communicatie nog steeds de belangrijkste vaardigheid die een supportprofessional moet hebben, volgens de helft van de respondenten. Een vaardigheid die de komende jaren veel belangrijker wordt, is IT-vaardigheid. Dit is dan de belangrijkste vaardigheid na communicatie, aldus 47 procent van de supportprofessionals.


"Het feit dat een groot deel van de managers zijn afspraken zou missen zonder een supportprofessional laat zien hoe belangrijk hun rol is. Zonder hen zijn sommige managers echt verloren," stelt Rob Rijbroek, directeur Schoevers. "We zien de laatste jaren een verandering in de rol van de supportprofessional. Ze zijn echt de spil van de organisatie en blijken keer op keer onmisbaar."
 
Ambitieuze supportprofessional
Als we naar de toekomst van de supportprofessionals zelf kijken dan is er genoeg ambitie. Ze geven zichzelf een 7,5 als het om deze eigenschap gaat. Slechts bij vijf procent lijkt de ambitie tot een overstap te leiden: zij verwachten binnen nu en vijf jaar een baan bij een andere organisatie te hebben. Het grootste deel van de supportprofessionals (41 procent) verwacht zich te ontwikkelen binnen de huidige functie en nog eens achttien procent wil zich ontwikkelen naar een andere functie binnen hetzelfde bedrijf.  
 Marinel van de Velde, directeur TopSecretaresses Public Support: "Ik vind het mooi om te zien dat de supportprofessionals trouwe werknemers zijn. Wij merken dit in de praktijk dagelijks, maar het bewijs wordt in dit onderzoek nogmaals geleverd. Vooral in een tijd waar de arbeidsmarkt krap is en de arbeidsmobiliteit toeneemt, is het belangrijk om een trouwe supportprofessional in u organisatie te hebben, die de kennis en kunde kan waarborgen."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Meerderheid managers vindt dat je leidinggeven kunt leren
 Nederlander bang voor misleidende online reviews
 Manager neemt strategische beslissingen op basis van onderbuikgevoelens
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft managers heeft een te volle agenda
 Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal
 Een supportprofessional van het hoogste niveau: dit moet u weten
 Managementassistent luncht vaak achter computer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Weg met de werkdip: vijf tips voor meer plezier in je werk (1) 
Nog maar één op de negen starters kan eigen huis kopen (1) 
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (3) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
top10
Meer dan een derde van werkend Nederland sport niet
Versterkte forten proberen te beveiligen met houten poorten
Werknemer wordt niet getraind op weerbaarheid tegen cyberdreigingen
Kosten levensonderhoud Amsterdam in zes maanden aanzienlijk gestegen
Ransomwarebesmettingen eerste kwartaal al verdubbeld ten opzichte van 2021
Werknemers gefrustreerd door IT-oplossingen van hun werkgever
Gen Z wil werken bij MKB óf voor zichzelf aan de slag
Amsterdam op negende plek voor Europeanen als plaats om te werken
Bedrijven in de Benelux willen niet samenwerken met slachtoffer datalek
Een op drie zegt oude contract op voordat het nieuwe getekend is
meer top 10