zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen

Er zal altijd behoefte zijn aan persoonlijke noot

9 juli 2021 - Onderzoek van Accor jeeft het afgelopen jaar uitgewezen dat professionals verwachten dat ze gemiddeld 23 procent meer deals per jaar zullen sluiten wanneer ze hun contacten face-to-face kunnen spreken, in plaats van alleen gebruik te maken van video- of telefoonconferenties.

Die werknemers denken ook dat één face-to-face-ontmoeting evenveel effect heeft als ongeveer drie video- of conferentiegesprekken, wat de waarde van face-to-face aantoont.


Een belangrijke reden voor deze trend is dat bijna een derde (30 procent) zei het moeilijk te vinden om de lichaamstaal en non-verbale signalen van een andere persoon niet te kunnen zien. Bovendien zei nog eens 22 procent het moeilijker te vinden om een praatje te maken en persoonlijke relaties aan te knopen wanneer alleen gebruik wordt gemaakt van video- en conferencing mogelijkheden.
 
Uitdagingen
Op de vraag met welke uitdagingen zij de laatste maanden werden geconfronteerd bij het gebruik van technologie in plaats van persoonlijke vergaderingen voor het werk, was het meest voorkomende antwoord dat er technologische problemen waren, zoals slechte kwaliteit of het wegvallen van videoconferenties (37 procent). Dit werd gevolgd door 30 procent die zei dat ze het moeilijk vonden om de lichaamstaal en non-verbale signalen van een andere persoon niet te kunnen zien en 22 procent die zei dat ze het moeilijker vonden om een gesprekje aan te knopen om persoonlijke relaties te vormen.
 
Gastvrijheid
Het verlenen van gastvrijheid, zoals lunch of diner, was voor velen een verloren zakelijke katalysator. Een zesde van de werknemers (achttien procent) zei dat ze door de sluiting van horecagelegenheden minder reden hadden om klanten te ontmoeten en met hen in contact te komen, wat uiteindelijk van invloed was op de bedrijfsresultaten. Een vijfde vond dat gesprekken via technologische kanalen te formeel zijn om een band met de ander op te bouwen.
 Deze bevindingen accentueren alleen maar het verlangen naar een terugkeer naar het gewone zakenleven en het sociale leven. Bijna de helft (47 procent) van de werknemers mist de sociale interactie van het ontmoeten van mensen via het werk.
 
Belang face-to-face
"Met de terugkeer van face-to-face ontmoetingen erkennen we, nu meer dan ooit, het belang ervan," aldus Sophie Hulgard, Senior Vice President of Sales - Accor, Noord-Europa. "Het verlies van face-to-face business in het afgelopen jaar heeft de emotionele en financiële waarde ervan aangetoond. De bevindingen van het onderzoek zijn overtuigend - een potentiële omzetstijging van 25 procent door face-to-face ontmoetingen is miljoenen waard, mogelijk zelfs meer, voor de nationale en wereldwijde economie. De psychologische lessen van het afgelopen jaar zijn ook cruciaal - mensen hebben behoefte aan contact en technologie kan ons over de hele wereld brengen en mensen bij elkaar brengen, maar daarbij kan het de non-verbale signalen missen die alleen face-to-face kunnen worden waargenomen. 
Digitale oplossingen in het bedrijfsleven zijn niet meer weg te denken, maar er zal altijd behoefte zijn aan een persoonlijke ontmoeting om de deal rond te krijgen. Technologie is een krachtig instrument, maar het zal nooit het belang van de menselijke maat in het bedrijfsleven vervangen. De resultaten van ons onderzoek, in het digitale tijdperk waarin we leven, onderstrepen de Hybride trend waarvan we verwachten dat het een blijvende erfenis van de pandemie zal zijn - digitaal is krachtig, face-to-face is waardevol."
 
Vier Meeting Trends
Sophie Hulgard's Voorspellingen: Vier Meeting Trends voor 2021 en daarna:
 
1. Hybride Vergaderingen: Het combineren van virtuele en "fysieke" in-person deelname over meerdere locaties. Eerder dit jaar (april) lanceerde Accor ALL CONNECT, een nieuw hybride vergaderconcept aangedreven door Microsoft Teams dat in-room en on-screen connectiviteit mogelijk maakt.
 
2. Afsluitende vergaderingen: Face-to-face afsluitende meetings zullen in de tweede helft van 2021 sterk toenemen naarmate digitaal opgebouwde fundamenten tot bloei komen in Closing Deals.
 
3. Culture Meetings: We verwachten dat het begrip "cultuurmeetings" zal overstijgen naar de normale gang van zaken naarmate we de pandemie te boven komen. Na een jaar of langer van scheiding zullen mensen weer samenkomen om teams en cultuur op te bouwen.
 
4. Leiderschapsvergaderingen: Kleine vergaderingen zullen op korte termijn groot zijn - raden van bestuur komen weer bij elkaar, leiderschapsteams komen bij elkaar. De behoefte aan contact zal sterk zijn en bedrijven zullen elkaar opzoeken om persoonlijk contact te leggen.
 
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
 Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
 Nederlander mist menselijk contact en interactie tijdens virtuele les
 Vier tips om verbonden te blijven als uw team thuiswerkt
 
 
reacties
 
Jacqueline | Excellent Sales Training  |   | 
4-11-2021
 | 
15:25 uur
De houding van een verkoper is belangrijk tijdens het zaken doen. Leuk om die nieuwe trends te zien. Top, bedankt voor het delen en inspiratie.
Sven  |   | 
14-12-2021
 | 
16:47 uur
Ik denk dat face to face contact zeker bijdraagt aan een hogere omzet. Je sluit veel sneller een deal, omdat het ook moeilijker is weg te gaan zonder duidelijke afspraak. Dit is bij videobellen makkelijker, met één druk op de knop is een onderhandeling beëindigd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10