zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Thuiswerkers snakken naar echt contact met werkgever

Content is juist nu dé verbinder tussen werkgever en werknemer

20 april 2021 - Uit eigen onderzoek van contentmarketingbureau MPG blijkt dat meer dan 80 procent van de werknemers interne communicatie in deze coronaperiode extra belangrijk vindt. Medewerkers hechten veel waarde aan contact met collega’s en de werkgever en willen betrokken worden bij de koers van het bedrijf.

Meer dan 35 procent van de ondervraagden verwacht na de pandemie vaker thuis te blijven werken. Bedrijven moeten zich dan ook realiseren dat de informatiebehoefte van werknemers blijvend is veranderd en zullen interne communicatie serieus op moeten pakken. Relevante content is nu meer dan ooit de echte bindende factor tussen bedrijf en werknemer.



Interne communicatie verandert
Dolly van den Akker, CEO MPG Group: ‘Wij merken bij opdrachtgevers die wij ondersteunen op interne communicatie dat de relatie tussen werkgever en werknemer blijvend aan het veranderen is, als gevolg van het vele thuiswerken. Om meer inzicht te krijgen in de gevolgen van deze nieuwe situatie hebben wij onderzoek gedaan onder 400 mensen met een baan. De interpretatie van de resultaten van het onderzoek moet een wake-upcall zijn voor CEO’s en de boardroom om nu voor te sorteren op de blijvend veranderende situatie van na de pandemie. Werknemers verwachten een actieve houding van hun werkgever en meer zichtbaarheid van de board. Wij zijn ervan overtuigd dat content het verschil maakt om het contact goed en warm te houden. De makkelijkste tip? Laat de CEO geregeld een informele videoboodschap opnemen over hoe het met het bedrijf gaat. Daar mag, en moet misschien wel, een persoonlijke noot inzitten.’

Contact
Renée Sommer, contentmanager MPG en specialist interne communicatie: ‘Het is juist nu belangrijk om interne communicatie goed aan te pakken. Ons onderzoek moet de ogen van werkgevers openen want werknemers snakken naar contact met elkaar maar ook met de werkgever. Men wil betrokken zijn bij de koers van het bedrijf en mist de dagelijkse ‘koffie-automaatmomentjes’. Informele WhatsAppgroepen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. We hebben de belangrijkste conclusies opgenomen in een rapport. Daar hebben we ook doeltreffende en simpele contenttips in opgenomen om de eerste quick wins door te voeren op interne communicatie.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zo geef je je werknemersbetrokkenheid een boost
 Vrouwen in IT willen flexibele werktijden en een goed opleidingsbudget
 Werknemer vindt het belangrijk dat werkgever investeert in persoonlijke ontwikkeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
 Nederlander mist menselijk contact en interactie tijdens virtuele les
 HR-professional vindt automatiseren HR slecht idee
 Millennials focussen op sociale aspecten door corona
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscamera’s voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling (1) 
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk (1) 
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek  (1) 
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
top10
AI VS AI: De beste manier om de moderne cybercrimineel tegen te gaan
Oplopend ziekteverzuim door tekort aan bedrijfsartsen is op te vangen
Tegen de haren instrijken
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
Bijna alle mkb-bedrijven zien negatieve impact van kostencrisis op bedrijfscultuur
Drie nieuwe tactieken die cybercriminelen gebruiken bij phishing-aanvallen
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk
Werkend Nederland print minimaal vanwege ontbossingszorgen
Jonge Nederlander vindt klimaatimpact van werkgevers belangrijk bij zoeken naar baan
Merendeel niet tevreden over salaris
meer top 10