zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Thuiswerkers snakken naar echt contact met werkgever

Content is juist nu dé verbinder tussen werkgever en werknemer

20 april 2021 - Uit eigen onderzoek van contentmarketingbureau MPG blijkt dat meer dan 80 procent van de werknemers interne communicatie in deze coronaperiode extra belangrijk vindt. Medewerkers hechten veel waarde aan contact met collega’s en de werkgever en willen betrokken worden bij de koers van het bedrijf.

Meer dan 35 procent van de ondervraagden verwacht na de pandemie vaker thuis te blijven werken. Bedrijven moeten zich dan ook realiseren dat de informatiebehoefte van werknemers blijvend is veranderd en zullen interne communicatie serieus op moeten pakken. Relevante content is nu meer dan ooit de echte bindende factor tussen bedrijf en werknemer.



Interne communicatie verandert
Dolly van den Akker, CEO MPG Group: ‘Wij merken bij opdrachtgevers die wij ondersteunen op interne communicatie dat de relatie tussen werkgever en werknemer blijvend aan het veranderen is, als gevolg van het vele thuiswerken. Om meer inzicht te krijgen in de gevolgen van deze nieuwe situatie hebben wij onderzoek gedaan onder 400 mensen met een baan. De interpretatie van de resultaten van het onderzoek moet een wake-upcall zijn voor CEO’s en de boardroom om nu voor te sorteren op de blijvend veranderende situatie van na de pandemie. Werknemers verwachten een actieve houding van hun werkgever en meer zichtbaarheid van de board. Wij zijn ervan overtuigd dat content het verschil maakt om het contact goed en warm te houden. De makkelijkste tip? Laat de CEO geregeld een informele videoboodschap opnemen over hoe het met het bedrijf gaat. Daar mag, en moet misschien wel, een persoonlijke noot inzitten.’

Contact
Renée Sommer, contentmanager MPG en specialist interne communicatie: ‘Het is juist nu belangrijk om interne communicatie goed aan te pakken. Ons onderzoek moet de ogen van werkgevers openen want werknemers snakken naar contact met elkaar maar ook met de werkgever. Men wil betrokken zijn bij de koers van het bedrijf en mist de dagelijkse ‘koffie-automaatmomentjes’. Informele WhatsAppgroepen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. We hebben de belangrijkste conclusies opgenomen in een rapport. Daar hebben we ook doeltreffende en simpele contenttips in opgenomen om de eerste quick wins door te voeren op interne communicatie.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
 De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
 Vier manieren om onkostenprocessen te verbeteren in economisch moeilijke tijden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
 Nederlander mist menselijk contact en interactie tijdens virtuele les
 HR-professional vindt automatiseren HR slecht idee
 Millennials focussen op sociale aspecten door corona
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
Hoe smishing misbruik maakt van populaire mobiele providers
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
Cyberschaamte volgens specialisten digitale security woord van het jaar
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
meer top 10