zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Focus op flexibele planning en versnelde innovatie

Organisaties zetten digitale strategieën voor mensgerichte bedrijfstransformatie versneld in gang

23 november 2020 - 86 procent van de Nederlandse organisaties is door de coronacrisis versneld gestart met het uitvoeren van hun digitale transformatieplannen. Dit blijkt uit het internationale onderzoek ‘Digital Enterprise Strategies for People-Led Transformation’ van Unit4. Het onderzoek is uitgevoerd onder zakelijke en IT-beslissers en gebruikers in de dienstverlenende sector, waarvan respectievelijk 50 en 250 in Nederland gevestigd.

Nederlandse IT-beslissers noemen drie belangrijke gevolgen van Covid-19 op hun strategieën voor bedrijfsapplicaties. Zo zijn beslissers flexibeler geworden in hun planning (52 procent) en geven ze aan dat het tempo van innoveren is toegenomen (40 procent). Verder zegt 34 procent dat de coronasituatie hun investeringen in de overgang naar de cloud versneld heeft.


 
Behoefte aan flexibele toegang tot IT-systemen
Met de versnelling van de digitale transformatie reageren organisaties op de toenemende vraag van gebruikers naar flexibiliteit, om bijvoorbeeld op afstand te kunnen werken. Het onderzoek laat drie belangrijke gebruikersbehoeften zien, waar bedrijven in het bepalen van de strategie rekening mee moeten houden:
 
  • De vrijheid hebben om IT-systemen zo te gebruiken dat ze overal kunnen werken (39 procent).
  • Meer automatiseren om werkdruk te verminderen (29 procent).
  • Betere hulpmiddelen om samen te werken (26 procent).
  • Mensgerichte innovatie neemt toe
    Deze behoeften van gebruikers maken dat beslissers aangeven dat hun toekomstige IT-plannen erg mensgericht zijn. Hun belangrijkste doelstellingen zijn het mogelijk maken dat personeel overal kan werken (50 procent) en werknemers de middelen bieden om productiever te zijn en te kunnen voldoen aan de eisen van klanten (32 procent). Beslissers denken dit te kunnen bereiken door de volgende drie prioriteiten te stellen op technisch gebied:
     
  • Het bieden van verbeterde mobiele mogelijkheden - bijvoorbeeld door middel van mobiele toepassingen (36 procent).
  • Een simpele, intuïtieve gebruikersinterface en -ervaring creëren (34 procent).
  • Het toepassen van kunstmatige intelligentie (32 procent).
  • "Als dit jaar iets duidelijk geworden is, dan is het dat de zakelijke omgeving van de ene op de andere dag kan veranderen. Als zakelijke leiders moeten we onze organisaties kunnen herdefiniëren en kansen benutten om een duurzaam concurrentievoordeel te behouden," zegt Mike Ettling, CEO van Unit4. "Ons onderzoek laat zien wat er mogelijk is met continu investeren in innovatie en een mensgerichte, flexibele strategie voor zakelijke applicaties. Nu veel landen weer een vorm van lockdown invoeren, is deze mensgerichte focus cruciaal voor bedrijven om de uitdagingen van de komende periode te overleven."
    "Nieuwe manieren van werken, die aanvankelijk breed werden opgelegd door de wereldwijde pandemie, veranderen in blijvende modellen voor de toekomst," zegt Mickey North Rizza, Program Vice President van IDC’s Enterprise Applications & Digital Commerce onderzoeksbedrijf. "Permanente technologische veranderingen, ondersteund door verbeterde samenwerking, omvatten ondersteuning van hybride werkmogelijkheden, versneld gebruik van de cloud, toenemende automatisering, contactloos werken en uitbreiding van het ecosysteem van partnerships. Leveranciers van bedrijfsapplicaties moeten hun strategieën op korte en lange termijn beoordelen voor het leveren van samenwerkingsplatformen, in combinatie met hun basissoftware."
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
     COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
     Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Nederland in top drie digitalisering HR-diensten
     Corona dwingt tot versneld digitaliseren
     'CEO zonder data mindset verliest onderscheidend vermogen'
     Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
    In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
    Download het Plan van Aanpak
    Lees verder
    5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
    Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
    reacties
    'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
    Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
    Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
    Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
    Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
    Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
    Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
    top10
    Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
    Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
    De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
    Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
    Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
    Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
    CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
    Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
    Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
    De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
    meer top 10