zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown

Kent u de Superkracht 2020?

22 september 2020 - De coronacrisis heeft een grote impact op mensen met een flexibel arbeidscontract. Een groot deel van de uitzendkrachten, gedetacheerde werknemers en ZZP-ers verloor hun baan in de eerste maanden van de crisis. Tegelijkertijd is een fors deel van de uitzendkrachten – bijvoorbeeld in de zorg, schoonmaak, logistiek en productie – blijven werken, waarbij vaak een extra beroep is gedaan op hun inzet en flexibiliteit om Nederland tijdens de coronacrisis draaiende te houden.

Om flexkrachten de waardering te geven die ze verdienen, organiseert Actief Werkt! dit jaar opnieuw de landelijke verkiezing voor de beste flexkracht van het jaar.


Een flexibele schil is belangrijk voor bedrijven om te kunnen groeien en in te kunnen spelen op veranderende marktontwikkelingen, ook in economisch slechtere tijden zoals nu. Dit vraagt veel van flexkrachten. Actief Werkt! ziet een toenemende mismatch op de arbeidsmarkt als gevolg van de coronacrisis: Er zijn branches waar de vraag naar flexwerk sterk is afgenomen, en aan de andere kant zijn er sectoren waar nog steeds sprake is van krapte. Voor een goed functionerende arbeidsmarkt is het volgens het uitzendbureau daarom essentieel om te investeren in de om- en bijscholing van flexkrachten.
 
Meer waardering
Nu de economie na de intelligente lockdown weer opstart, neemt de vraag naar flexkrachten langzaam toe. Na de economische krimp van dit jaar verwacht het CPB dat de economie in 2021 weer gaat groeien. Ronald Kardol, directeur Actief Werkt!: "Door corona blijft er onzekerheid boven de markt hangen. Werkgevers zullen hierdoor eerder kiezen voor de inzet van flexkrachten dan voor vast personeel. Bedrijven zullen dus als eerste een beroep doen op flexibel personeel. Als flexkrachten zich gewaardeerd voelen en als u in ze investeert, zul u sneller weer op ze kunnen rekenen als u ze nodig hebt".
 Actief Werkt! pleit al jaren voor meer waardering van flexkrachten. Kardol: "We zien echter dat er nog steeds te weinig oog is voor de waarde die flexkrachten leveren. Met de verkiezing tot Superkracht willen we een bijdrage leveren aan een stuk bewustwording van hun belangrijke rol. Helemaal in deze coronatijd."
 
Flexkracht van het jaar verkiezing
Voor het vierde jaar op rij organiseert het uitzendbureau de flexkracht van het jaar verkiezing, de Superkracht 2020. Via Actief Werkt! zijn dagelijks meer dan 6.000 flexkrachten aan het werk. Per lokale vestiging – dat zijn er ruim 60 in totaal - wordt er de komende weken een superkracht verrast en genomineerd. Vervolgens kan heel Nederland van 26 oktober t/m 1 november via een online verkiezing stemmen op zijn/haar favoriete Superkracht. Eén superkracht wint de felbegeerde titel Superkracht 2020 en zal het stokje overnemen van Jordy Hommelberg, de Superkracht 2019. De winnaar wordt donderdag 5 november bekend gemaakt. Ronald Kardol: "U maakt kans op de titel Superkracht 2020 als u zich positief onderscheidt. Dat kan zijn omdat u goed werk levert, maar vaker omdat u zorgt voor een lach op de gezichten van uw collega's, altijd een helpende hand biedt of omdat ze op u kunnen bouwen."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties
 Nederlandse pensioenstelsel voor derde jaar op rij beste ter wereld
 CIO’s ervaren druk van digitale transformatie en cloudcomplexiteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Flexibel werken noodzakelijk voor nieuwe manier van samenwerken
 Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie
 Flexwerkers essentieel om coronacrisis te overleven en economie te redden
 Gebrek aan personeelsmanagementstrategie leidt tot verloop in flexibele workforce
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: tips voor meer conversie via e-mail
Er is veel waar je aan kunt denken om de conversie van je mailings te verbeteren. En niet onbelangrijk: hoe zet je al deze aspecten zo optimaal mogelijk in. In dit gratis white paper beschrijft Spotler 21 technieken voor beter scorende e-mails. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Gebruik van Easy Up tenten tijdens beurzen: zo creëer je een opvallende beursstand!
Juiste telefoon voor zakelijke doeleinden: iPhone imponeert!
reacties
Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties (1) 
Maximaal zes mensen in een vakantiewoning reden voor annuleren (1) 
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken  (1) 
76 procent van de studenten werkt door coronacrisis in een andere sector (1) 
Aantal vacatures komt steeds dichter bij pre-coronatijdperk (1) 
Analytics is de bewezen grote winnaar (1) 
Hamsterschaamte: Nederlander ontkent te hamsteren tijdens coronacrisis (1) 
top10
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
Betere bedrijfsresultaten? Begin bij uw cultuur
Aantal zorgvacatures terug op niveau pre-coronacrisis
Kwaadaardige corona trackers zijn in opmars
Een op drie IT-verantwoordelijken: organisatie maakt ineffectief gebruik van cloudtechnologie
Werkzoekers vinden tattoos en piercings bij sollicitatiegesprek geen probleem
Een op de drie medewerkers minder loyaal na eerste coronagolf
Bedrijven zetten vooral in op digitale transformatie
OOBE maar dan wel PnP
Pandemie versnelt de digitale transformatie
meer top 10