zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie all-in-one oplossingen bij digitale werkruimtes

Centraal opslagpunt belangrijker dan ooit

15 september 2020 - Als manager weet u inmiddels als geen ander hoe belangrijk all-in-one workspaces zijn voor teams. Nu mensen steeds vaker thuiswerken is een centraal punt voor documenten, zoals tekst- en databestanden, belangrijker dan ooit. Google Suite wordt inmiddels door velen gebruikt. 

De agile-experts van Competa IT geven in dit artikel drie alternatieve all-in-one oplossingen voor de digitale werkruimte.



1. Notion
Notion is een all-in-one werkruimte met krachtige tools voor notities, taken, wiki’s en databases. Notion wordt gebruikt door bedrijven als Duolingo, Figma en Adobe. De tool is erg flexibel en gestructureerd. Let wel op: vooral in het begin zult u te maken hebben met een leercurve. De template-functie binnen Notion is krachtig en zorgt voor consistentie. U kunt gebruik maken van templates van Notion zelf, maar ook van anderen die het delen of zelf een template maken en hergebruiken. De ingebouwde tools om samen te werken zorgen voor eenvoud bij (bijvoorbeeld) het delen van informatie. Deze tool zorgt voor een gestroomlijnde workflow, beter overzicht en hogere productiviteit.
Notion heeft een gratis versie voor persoonlijk gebruik. Het teamplan is vanaf $8 per gebruiker per maand beschikbaar.

2. Clickup
Clickup is een relatief nieuwe tool met veel potentie. De tool is een all-in-one werkruimte en  biedt naast een takenmanager; documentbeheer, herinneringen, doelen, agenda's, planning opties en zelfs een inbox. De tool is aanpasbaar naar uw workflow en kan voor ieder team een uitkomst zijn. De mogelijkheden kunnen (vooral in het begin) overweldigend zijn maar de tool heeft een duidelijke onboarding en gebruiksvriendelijke templates om mee te beginnen.
Clickup heeft een gratis versie en een betaalde versie die vanaf $5 per gebruiker per maand beschikbaar is.
 
3. Jira
Jira is een projectmanagement tool die zich voornamelijk richt op Agile. Deze tool wordt dan ook vaker gebruikt door engineers en software development teams. De functionaliteiten zijn vooral toegespitst op de Scrum methodiek. Met Jira werkt u in ‘sprints’ en gebruikt u een scrumboard met user stories en user points. Met een roadmap kunt u de doelstellingen van een project goed in kaart brengen en met het team delen. Jira kan vooral voor beginners moeilijk zijn bij het opzetten. De interface kan het daarbij ook nog eens lastig maken om taken te managen.
De kosten voor Jira zijn afhankelijk van het aantal mensen in een team. Gemiddeld kost de tool $10 per gebruiker per maand.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft Nederlanders wil graag naar kantoor, vooral als ze niet ver hoeven te reizen
 De impact van onverwachte situaties op datacenters
 Adoptie van netwerken ‘As a Service’ groeit in EMEA de komende twee jaar met 41 procent
 Kwart Nederlanders nog steeds bang voor de cloud
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10