zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams

IT-medewerkers zouden ook wel wat meer waardering willen krijgen

2 juli 2020 - Onvoorziene netwerkproblemen behoren tot de grootste frustraties van IT-professionals. Ook kunnen IT-medewerkers wel wat meer begrip en waardering voor hun werk gebruiken. Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van Paessler. Bijna twee derde (61 procent) van het IT-personeel wereldwijd geeft aan dat plotselinge netwerkuitval hun grootste frustratie is op het werk.

Meer dan de helft  (55 procent) van de IT’ers vindt het vervelend wanneer eindgebruikers een probleem rapporteren, voordat ze zelf gezien hebben dat er een probleem is. De nummer drie van frustraties blijkt een gebrek aan begrip en waardering voor hun werk, vindt nog eens een derde (33 procent) van de respondenten.


In de Benelux ziet de top drie frustraties er bijna hetzelfde uit. Netwerkproblemen zonder waarschuwing deelt met 53 procent de eerste plaats met eindgebruikers die een - voor de IT-afdeling onbekend - probleem melden. En ook in deze regio zouden eindgebruikers zich meer mogen verdiepen in de werkzaamheden van de IT-afdeling: 36 procent geeft aan dat zij een gebrek aan begrip en waardering ervaren binnen het bedrijf.

Goed gevoel
Paessler onderzocht niet alleen de frustraties, maar zocht ook uit waar IT’ers juist een goed gevoel van krijgen. Het antwoord op die vraag was bijna unaniem: weten dat het netwerk onder controle is (89 procent zowel lokaal als wereldwijd) en problemen snel kunnen oplossen (88 procent wereldwijd en 85 procent lokaal).
Wilco Ravestein, Country Manager Benelux bij Paessler AG: "Werken in de IT kan soms ondankbaar voelen. Er is zelden applaus voor wat er goed gaat, maar zodra er iets misgaat trekt iedereen aan de bel. Geen wonder dat de ‘Dag van de Systeembeheerder‘- dit jaar op 31 juli - ooit in het leven is geroepen. Wat we moeten onthouden is dat IT-teams net zo gefrustreerd raken als de eindgebruikers wanneer er problemen ontstaan in het netwerk. IT-teams kunnen niet in de toekomst kijken, waardoor er altijd iets mis kan gaan. Het beste wat ze kunnen doen is het netwerk proactief benaderen en voortekenen van issues op tijd spotten. Op die manier kunnen ze problemen oplossen, voordat ze escaleren en impact hebben op eindgebruikers."   

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
 Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
 Werkende gelooft dat kwaliteit onderwijs beter zou zijn met minder overheidsrichtlijnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wat u moet weten over ICT-beheer op afstand, ook na de crisis
 Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
 Zorgmedewerkers zien al twee jaar geen verbetering in ICT-voorzieningen
 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Waarom vlot het niet met diversiteit op de werkvloer?
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Werkende gelooft dat kwaliteit onderwijs beter zou zijn met minder overheidsrichtlijnen
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn
Significant meer mensen terug naar kantoor
meer top 10