zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden

Meerderheid Nederlanders stelt auto-aankoop niet langer uit

26 juni 2020 - Nederlanders (64 procent) vinden het bezit van een auto in tijden van de coronacrisis nog belangrijker in vergelijking met vorige maand* (57 procent). Dit blijkt uit een Europees vervolgonderzoek van AutoScout24. Ook blijkt dat Europeanen steeds minder vaak het openbaar vervoer (68 procent) en huur- en deelauto’s (55 procent) vermijden, vergeleken met een maand eerder.

In Duitsland (65 procent) en Oostenrijk (60 procent) liggen deze percentages nog lager, daar wordt het openbaar vervoer het minst gemeden.



Italianen en Belgen meest onzeker over coronasituatie
Europeanen zijn, ondanks een daling van negen procent, over het algemeen nog steeds onzeker over de huidige coronasituatie (40 procent). Vooral in Italië (48 procent) en België (53 procent) blijkt een hoge mate van onzekerheid. Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, vertelt: "Nu regels worden versoepeld en we in Nederland meer naar buiten mogen, zien we dat de trend zich voortzet en autobezit nóg belangrijker is geworden. Met name Italianen en Belgen zijn nog steeds erg onzeker, maar we zien toch dat ook zij nu meer openstaan om samen in het OV te zitten en auto’s te huren of delen. Duitsers en Oostenrijkers zijn daarentegen het minst huiverig in het gebruiken van huur- en autodeelconcepten."

Meerderheid Nederlanders stelt auto-aankoop niet langer uit
Ruim drie kwart van de Europeanen (78 procent) stelt hun geplande voertuigaankoop niet langer meer uit, daar waar dit vorige maand nog 73 procent was. Vooral de opinie van Nederlanders en Belgen is afgelopen maand veranderd; het aantal Nederlanders dat hun aankoop uitstelde, is zelfs bijna gehalveerd naar veertien procent.
Tevens is de auto-aankoopintentie bij veel Europeanen (65 procent) gestegen. Dit is vooral bij de Italianen (67 procent) en de Belgen (65 procent) het geval. Alleen in Oostenrijk is de koopintentie afgelopen maand met drie procent gezakt naar 64 procent. Ook de meerderheid van de Nederlanders (60 procent) geeft aan wel weer een auto aan te willen schaffen. "Deze koopintentie zien we ook terug in het aantal leads. Zo hebben we nog nooit zoveel aanvragen voor occasions naar onze dealers gestuurd als afgelopen maand. Het waren er bijna 100.000 in mei en dat is bijna twintig procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar. We zijn dan ook blij met deze positieve ontwikkeling in de occasionmarkt," aldus Gómez y Maseland
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
 Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
 

Gerelateerde nieuwsitems

 175. 000 OV-reizigers willen een auto kopen
 40 procent automobilisten bereid minder te rijden voor beter milieu
 24 procent minder nieuwe auto’s geregistreerd in maart
 Volkswagen Golf verslaat BMW 3-serie als meest gezochte occasion in Europa
 
reacties
 
peter boekhouder-zzp  |   | 
26-06-2020
 | 
17:00 uur
Auto van de zaak voor de zzp’ er
Hebt u een bestelauto voor uw onderneming? En gebruikt u deze uitsluitend zakelijk? Dan kunt u een ‘Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto’ indienen.

U hoeft dan in uw aangifte inkomstenbelasting geen rekening te houden met het voordeel van het privégebruik van de bestelauto. U hoeft ook geen rittenregistratie meer bij te houden.
Er dient wel een sluitende kilometeradministratie bij te worden gehouden, u mag niet meer dan 500 privékilometers rijden.
En de fiscus kan checken of u er inderdaad niet privé mee rijdt.
Blijkt het tegendeel dan komt de bijtelling alsnog en met grote waarschijnlijkheid een boete.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10