zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiŽle producten

Twee op de vijf heeft moeite met het vinden van juiste informatie via internet

2 juni 2020 - Maar liefst 74 procent van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners  uitgevoerd onder 800 Nederlanders. Er wordt niet alleen getwijfeld aan de betrouwbaarheid van informatie. Men heeft ook moeite met het vinden van juiste informatie.

Zo geeft 38 procent aan moeite te hebben om via het internet de juiste informatie te vinden over financiële producten.


Arjan Splinter, Accountmanager bij CRM Partners: "Het is opvallend dat zoveel Nederlanders twijfelen aan de betrouwbaarheid van informatie over financiële producten die te vinden is op het internet. We weten dat het internet de plek is waar veel consumenten hun zoektocht naar een financieel product beginnen, omdat zij hier vrijblijvend informatie kunnen inwinnen. Het is daarom belangrijk dat financiële dienstverleners zich realiseren dat het online bieden van overzichtelijke, transparante informatie essentieel is om de klant aan hen te binden. Dit kan een goed fundament leggen voor de klantrelatie."
 
Tussenpersoon kan informatie beter verstrekken
Consumenten kunnen een financieel product, zoals een verzekering of lening, direct afsluiten bij een financiële dienstverlener. Zij kunnen hier ook een tussenpersoon voor inschakelen. Uit het onderzoek komen drie redenen naar voren waarom Nederlanders kiezen voor een tussenpersoon als het gaat om informatieverschaffing. Zo geeft 64 procent aan moeite te hebben met het vaststellen van het onderscheidend vermogen van financiële dienstverleners. Verder denkt de helft (51 procent) met een tussenpersoon makkelijker informatie te kunnen uitwisselen dan met een financiële dienstverlener. Tot slot is 56 procent van mening onvoldoende op de hoogte te zijn van de financiële voorwaarden om een financieel product zelfstandig af te sluiten bij een financiële dienstverlener.
 
Goede informatie belangrijker dan snelheid
De Nederlandse consument blijkt veel behoefte te hebben aan goede informatie bij het afsluiten van een financieel product. Maar liefst 88 procent geeft aan dat zij het bij het afsluiten van een financieel product belangrijker vinden goed op te hoogte te zijn van de voor- en nadelen van het product, dan dat het afsluiten ervan snel gedaan is.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
 Sollicitatiedokter organiseert Nationale Dag van het CVv
 Nederlandse bedrijven zien hybrid cloud als meest ideale IT-infrastructuur-model
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Driekwart onderschat financiŽle veranderingen bij nieuwe baan
 Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiŽle administratie
  CFO: binnen twee jaar is de financiŽle wereld volledig afhankelijk van big data
 Big data: dť gamechanger binnen de financiŽle wereld
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
top10
Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
ĎElke smartphonegebruiker moet profiteren van essentiŽle beveiligingsupdatesí
Leidinggevende stimuleert werknemer niet om te leren
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe
Diversificatie voor een sterke online economie
Succes collega vormt inspiratie om te leren
Vier aandachtsgebieden voor de CIO op weg naar een datagedreven organisatie
Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
Niet-afgesloten caoís kenmerken cao-jaar 2020
Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
meer top 10