zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Een op de drie medewerkers kan zich slecht concentreren door te veel herrie op kantoor

2 maart 2020 - Maar liefst zeven op de tien Nederlanders heeft liever een vaste dan een flexibele werkplek. Dit blijkt uit onderzoek van PEAK-IT, uitgevoerd onder 1080 Nederlanders die regelmatig op kantoor werken en die in loondienst zijn voor 32 uur of meer. Ondanks dat flexwerken de afgelopen jaren is doorgevoerd bij het merendeel van de kantoren in Nederland, blijken mensen voornamelijk behoefte te hebben aan vastigheid.

In het onderzoek komen verschillende factoren naar voren die de productiviteit belemmeren. Zo geeft een derde van de respondenten aan zich slecht te kunnen concentreren op kantoor, doordat er te veel herrie is. Maar niet alleen het geluid is een storingsfactor op kantoor. Ruim één op de drie werknemers kan regelmatig zijn werk niet goed doen doordat de IT-voorzieningen (hard- en/of software) niet goed werken. Deze hinder heeft mogelijk ook een negatief effect op hoe tevreden men is over de IT-afdeling. Zo geeft bijna één op de vijf medewerkers aan ontevreden te zijn met hun IT-helpdesk. Voornamelijk werkenden bij financiële instellingen hebben ergernissen. Daar is 28 procent ontevreden over de IT-helpdesk.


 
Slecht werkende IT-voorzieningen belemmeren productiviteit

Richard Stassen, Director Operations bij PEAK-IT: "Het is storend als u regelmatig niet optimaal kunt werken door slecht werkende IT-voorzieningen. Dit heeft ook onnodige kosten tot gevolg. Daarbij is het jammer om te zien dat IT-afdelingen bij zoveel werknemers voor ergernissen zorgen. Als medewerkers problemen ervaren met de hard- of software, is het van essentieel belang dat zij snel weer op weg worden geholpen om onbezorgd te kunnen werken. Dit draagt enerzijds bij aan een positief gevoel over de werkplek en anderzijds stimuleert dit de arbeidsproductiviteit. Bovendien is het van belang om continu te investeren in de ontwikkeling en soft skills van de Servicedeskmedewerkers om zo de eindgebruiker goed te kunnen ondersteunen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
 Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
 Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe ziet de werkplek van de toekomst er uit?
 Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan
 Vier tips voor het creëren van de ideale werkplek
 Overheid koploper in digitaal werken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10