zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument verkiest lage bezorgkosten boven snelle levering

Eten en drinken moeten wel snel bezorgd worden

6 september 2019 - Bijna driekwart (70 procent) van de consumenten is bereid om langer op de levering van een online bestelling te wachten als ze in ruil hiervoor minder bezorgkosten hoeven te betalen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van logistieke cloudsoftware.

Het thuisbezorgen van eten en drinken vormt een uitzondering hierop. In dit geval vinden consumenten een snellere levering belangrijker (86 procent) dan lage bezorgkosten (81 procent).


 
Snelle bezorging minst belangrijk bij kleding
Bij het online bestellen van elektronica, fashion of meubels vinden Nederlanders bezorgkosten belangrijker dan levertijd. Consumenten zijn niet bereid om meer te betalen voor de bezorging in ruil voor een snellere levering. In plaats daarvan wachten ze liever wat langer op hun pakket indien er dan tegen een lager tarief wordt bezorgd. Een korte levertijd is voor consumenten het minst belangrijk als ze online kleding en schoenen kopen. De mate waarin lage bezorgkosten belangrijk zijn voor consumenten, verschilt weinig per type product dat online wordt besteld.

Keuzevrijheid geven
"Dit zijn interessante inzichten", zegt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, als reactie op de resultaten van het onderzoek. "Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt voor bedrijven dus nog veel te halen. Het klinkt misschien alsof hiermee het logistiek proces veel ingewikkelder wordt, maar met slimme software is dit eenvoudig te realiseren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De tien beste Europese steden voor een workation
 Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt
 Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vergelijkingstools staan op wensenlijst consument
 Consument bereid gegevens te delen in ruil voor voordeel
 Consumentenvertrouwen: de kopzorg van cybercriminelen
 Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
De mentale antenne van de topverkoper
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven
AFAS Software en Viisi Hypotheken beste Europese werkgevers
Werknemers richten zich tijdens pandemie op zelfsturend leren
meer top 10