zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument verkiest lage bezorgkosten boven snelle levering

Eten en drinken moeten wel snel bezorgd worden

6 september 2019 - Bijna driekwart (70 procent) van de consumenten is bereid om langer op de levering van een online bestelling te wachten als ze in ruil hiervoor minder bezorgkosten hoeven te betalen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van logistieke cloudsoftware.

Het thuisbezorgen van eten en drinken vormt een uitzondering hierop. In dit geval vinden consumenten een snellere levering belangrijker (86 procent) dan lage bezorgkosten (81 procent).


 
Snelle bezorging minst belangrijk bij kleding
Bij het online bestellen van elektronica, fashion of meubels vinden Nederlanders bezorgkosten belangrijker dan levertijd. Consumenten zijn niet bereid om meer te betalen voor de bezorging in ruil voor een snellere levering. In plaats daarvan wachten ze liever wat langer op hun pakket indien er dan tegen een lager tarief wordt bezorgd. Een korte levertijd is voor consumenten het minst belangrijk als ze online kleding en schoenen kopen. De mate waarin lage bezorgkosten belangrijk zijn voor consumenten, verschilt weinig per type product dat online wordt besteld.

Keuzevrijheid geven
"Dit zijn interessante inzichten", zegt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, als reactie op de resultaten van het onderzoek. "Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt voor bedrijven dus nog veel te halen. Het klinkt misschien alsof hiermee het logistiek proces veel ingewikkelder wordt, maar met slimme software is dit eenvoudig te realiseren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
 Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
 Een anderhalvemeterkantoor inrichten is geen onmogelijke opgave
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vergelijkingstools staan op wensenlijst consument
 Consument bereid gegevens te delen in ruil voor voordeel
 Consumentenvertrouwen: de kopzorg van cybercriminelen
 Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (1) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
top10
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
meer top 10