zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument bereid gegevens te delen in ruil voor voordeel

Meer online veiligheid en gebruikersgemak bovenaan verlanglijst

7 februari 2019 - Van face to face transactie naar een anonieme relatie op basis van vertrouwen: de digitale handel heeft de manier waarop consumenten omgaan met bedrijven, veranderd. Het vertrouwen van consumenten is online maar moeilijk te winnen en kost vaak veel tijd.

Het ontstaat wél wanneer bedrijven een veilige omgeving én een goede klantervaring bieden. 65 procent van de Nederlandse consumenten beschouwt veiligheid zelfs als het belangrijkste onderdeel van hun online-ervaring, gevolgd door gebruikersgemak (30 procent). Dit blijkt uit het Global Identity and Fraud Report van Experian® onder meer dan 10.000 consumenten en 1000 managers in 21 landen wereldwijd.  


 
Veiligheid en gebruiksgemak
Hoewel bedrijven vaak in het ene element hebben geïnvesteerd ten koste van het andere, verwachten consumenten wereldwijd zowel een veilige omgeving als gebruikersgemak. 74 procent van de Nederlandse consumenten is zelfs bereid om meer persoonlijke gegevens te delen met organisaties waarmee ze online communiceren, vooral wanneer ze een voordeel zien, zoals meer onlineveiligheid en gebruikersgemak.  
 "Veiligheid en gemak zijn de fundamenten van een dynamische digitale marktplaats die effectief risico's beheert en een uitstekende, soepele ervaring biedt," aldus Steve Pulley, Executive Vicepresident van Experian en algemeen directeur van Global Identity & Fraud Solutions. "De beschikbaarheid van informatie die consumenten delen met bedrijven, maakt dit mogelijk, maar door dezelfde informatie lopen ze een groter risico op fraude, waardoor vertrouwen belangrijker is dan ooit."  
 
Meer online vertrouwen
Beveiligingsmethoden die mogelijk worden gemaakt door nieuwe technologieën en geavanceerde authenticatieoplossingen, boezemen meer onlinevertrouwen in – hierover zijn consumenten en managers het eens. Het consumentenvertrouwen wereldwijd groeit zelfs van 43 procent naar 74 procent wanneer door bedrijven fysieke biometrie (zoals gezichtsherkenning) wordt gebruikt om hun accounts te beschermen. Bedrijven omarmen langzaam deze veranderende technologie. De helft van de organisaties wereldwijd en 52 procent van de Nederlandse organisaties gaf aan meer budget voor fraudebeheer te hebben in de afgelopen twaalf maanden.  
"Vertrouwen begint met het vermogen van een bedrijf om meer te halen uit de informatie die ze al hebben en om geavanceerde technologieën te gebruiken om hun klanten te identificeren en hen een relevante ervaring te bieden. Het is dezelfde informatie die hen blootstelt aan frauderisico’s, waardoor vertrouwen belangrijker dan ooit wordt," voegt Pulley toe. 
 
Persoonlijke informatie
Experian bekeek ook het aantal bedrijven dat proactief met klanten deelt hoe zij hun persoonlijke informatie gebruiken. Bijna tachtig procent van de consumenten zegt dat hoe transparanter een bedrijf is over het gebruik van hun informatie, des te groter hun vertrouwen in dat bedrijf is. 40 procent van de Nederlandse bedrijven is van plan meer te investeren in transparantie, zoals voorlichting aan consumenten, het beter communiceren van de voorwaarden en consumenten controle te geven over hun persoonlijke gegevens.  
"Frauderisico blijft een constante en groeiende bedreiging in het huidige digitale landschap. In de afgelopen twaalf maanden hebben bedrijven in EMEA, inclusief Nederland, een toename van onlinefraude gezien van 53 procent," zegt Béatrice Larrègle, Experian's Market President Benelux en Frankrijk. "Experian helpt bedrijven hun klanten beter te identificeren en verbetert de opsporing en preventie van fraude, terwijl we goede klantervaringen bieden om zowel bedrijven als consumenten beschermd te houden." 
 
Het volledige Global Identity and Fraud Report is te downloaden op de website van Experian.  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumenten niet gerust op beveiliging gegevens
 'Doe meer dan alleen de deur dicht en leg de sleutel niet onder de mat'
 Meerderheid consumenten stopt organisatie in de ban bij datalek
 Vijf maatregelen om AVG-boetes te voorkomen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10