zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen

Acceleratie van traditionele media naar digitaal

11 juli 2019 - Digital advertising heeft ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel. Influencers rukken op binnen het marketingbudget en de populariteit van banners neemt af.

Dit en meer blijkt uit de Online Ad Spend Study 2018-cijfers van Deloitte in opdracht van IAB Nederland


 
Digitaal blijft groeien 
Conform de verwachting is in 2018 het marktaandeel van digital advertising nog meer gestegen. Inmiddels wordt jaarlijks door adverteerders bijna twee miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising besteed. Vooral de kleinere, meer gespecialiseerde spelers en globale partijen hebben van de digitale groei geprofiteerd.
 
Search heeft nog steeds het grootste aandeel 
Van alle online advertentiemogelijkheden groeide search verder door met tien procent. Search blijft hierdoor de grootste categorie in online advertising. We zien dat digitaal nog steeds groeit, maar in mindere mate dan voorgaande jaren. Volgens IAB Nederland toont dit aan dat digitaal nog verder volwassen is geworden en daarmee een steeds stabielere factor is binnen de mediamix. Nieuw in de Ad Spend Study is het influencersaandeel, dat direct een sterke groei laat zien, al is het absolute deel binnen het totale marketingbudget nog beperkt
 
Digital Out of Home verdubbeld in cijfers 
Was het marktaandeel van Digital Out of Home-advertising in 2016 nog maar vijf procent, in 2017 liet het al meer dan een verdubbeling van de groei zien met maar liefst +116 procent. Conform de verwachting is deze groei in 2018 voortgezet (+90 procent).
 

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
 Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
 Praktische tips voor managen op afstand
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De voordelen van content marketing
 Reclamecode Social Media verduidelijkt regels over reclame in vlogs
 Meer omzet uit tv-reclame ondanks veranderd kijkgedrag
 De grootste irritaties bij internetadvertenties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
top10
Tijdens de vakantie fantaseren over later
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
Securityprofessional mist vereiste tools om securitydreigingen te detecteren
Organisaties ervaren meer cyberaanvallen sinds de start van de pandemie
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Cybersecurity: van plan naar executie
Aanzienlijk minder krimp
meer top 10