zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De voordelen van content marketing

15 september 2017 - Mensen worden de hele dag overspoeld door televisiereclames, printcampagnes, internetbanners of advertorials. Door de overvloed aan informatie en reclame wordt het overgrote deel al niet eens meer bewust waargenomen, mede doordat veel niet relevant is.

Maar hoe kunt u dan toch uw doelgroep bereiken? Rick Zuidbroek van Online Marketing Bureau DoubleSmart vertelt op Brisk Magazine meer over de toepassing en de voordelen van content marketing.


 
De kern van content marketing: online vindbaarheid
Mensen die gericht informatie zoeken gebruiken zoekmachines, waarbij Google marktleider is. Zuidbroek: "Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd naar de Engelse afkorting van search engine optimization, en uitgebreide en relevante content zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten, waardoor mensen sneller uw websites vinden en bezoeken." Volgens Zuidbroek heeft dit ook indirect effect op social media, doordat u interactie aangaat en ziet dat u iets te vertellen heeft, en dat voor meer binding met de doelgroep zorgt.
 
Content zorgt voor lead generation
Een andere groot voordeel van content marketing is dat het volgens Zuidbroek een effectieve manier is om leads te genereren. "Wanneer geïnteresseerden u hebben gevonden, kunt u ze aan u binden door call-to-actions. U promoot bijvoorbeeld een e-book dat mensen kunnen lezen nadat ze zich aangemeld hebben en gegevens hebben ingevuld. Na enige tijd kunt u de vergaarde data gebruiken om de lezers te benaderen om het product te reviewen en andere producten aan te bevelen."
 
Klantbinding met behulp van content
Zuidbroek benoemt dat klantrelaties worden opgebouwd door iets van waarde te bieden en de klanten aan u te binden. Content speelt hierbij een belangrijke rol volgens Zuidbroek: "Door regelmatig interessante content te plaatsen, laat u zien dat u wat te vertellen hebt, een autoriteit bent in uw vakgebied en zullen mensen u in de gaten houden. Zo biedt u uw klant niet alleen een product of dienst, maar ook relevante informatie die naadloos aansluit op de behoefte van de klanten." Zuidbroek voegt hieraan toe dat in dit stadium gepersonaliseerde content en storytelling erg belangrijk zijn om de klant aan te blijven spreken, iets dat prima in content verwerkt kan worden.
 
Het uiteindelijke doel: conversie
Volgens Zuidbroek vergt content marketing een lange adem, maar zal, met een juiste content strategie, het resultaat uiteindelijk zichtbaar zijn in de conversie. "Op de lange termijn zal de conversie op uw website constant blijven stijgen. De resultaten zullen misschien niet direct de eerste weken zichtbaar zijn, maar content marketing leidt uiteindelijk wel tot meer, relevant, verkeer op de website. Relevante informatie trekt direct de juiste doelgroep, wat de kans op meer pageviews, likes, downloads en klanten vergroot." 
 
Langdurig effect van content marketing
Content marketing is vooral interessant omdat het langer meegaat dan reclame. Reclamecampagnes of -acties hebben altijd maar een tijdelijk effect op naamsbekendheid, inhoudelijke bekendheid of merkvoorkeur, terwijl content online blijft bestaan en zijn waarde behoudt zolang deze aantrekkelijk, vindbaar en relevant is.
 


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Waarom SEO en contentmarketing niet los van elkaar gezien moeten worden.
 E-mailcampagnes met dynamische content en kleine omvang meest effectief
 Vijfstappenplan voor het aanbieden van gepersonaliseerde content
 Dynamische content, personalisatie en segmentatie zorgen voor succesvolle mails
 
 
reacties
 
Roos - Teskstbureau 2Bcontent  |   | 
7-11-2019
 | 
10:04 uur
Al weer (precies) 2 jaar geleden en nog steeds volledig van toepassing.
Vandaag de dag valt dit onder het begrip marketing automation, ook interessant om je eens op in te lezen!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10